Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Πατρινό Καρναβάλι: Ισχυρό στοιχείο ταυτότητας για την Πάτρα

Της Ανδριάνας Ζερβού.

Οικονομολόγος, MSc στο Μάρκετινγκ & Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες. Διεύθυνση Προγραμματισμού του Δήμου Πατρέων

Πατρινό Καρναβάλι:Ένας «ανοικτός» θεσμός με πάνδημο, ψυχαγωγικό και καλλιτεχνικό χαρακτήρα.
http://www.carnivalpatras.gr/

Αποτελεί το πλέον ισχυρό στοιχείο ταυτότητας της πόλης με ισχυρή παράδοση και ιστορία. Δεν έχει καμία σχέση με τα αποκριάτικα παγανιστικά έθιμα στην υπόλοιπη Ελλάδα, είναι καθαρά ιταλογενές. Είναι μία διαρκής κίνηση ανατροπής, ελεύθερης έκφρασης και δημιουργίας με υψηλή αισθητική και μπόλικη πολιτική σάτιρα. Είναι ο καθρέπτης της «αλήθειας» του εαυτού μας πίσω από τη μάσκα του καθωσπρεπισμού.

Ξεκίνησε πριν από 180 χρόνια, αρχικά ως χοροί μπαλ μασκέ από τα σπίτια των μεγαλοαστών. Στην αρχή της δεκαετίας του ’60 περνάει η οργάνωση του στα χέρια του Δήμου, γίνεται υπόθεση των πατρινών –ανεξαρτήτου ηλικίας & οικονομικής στάθμης-, ταυτίζεται με την πόλη της Πάτρας. Χρόνο με το χρόνο, γνωρίζει μια θυελλώδη συνεχή ανάπτυξη σε όλες τις παραμέτρους του (με 38.000 συμμετοχή μεταμφιεσμένων στη μεγάλη παρέλαση). Αναπτύσσεται και διαχέεται τεχνογνωσία από το Καρναβαλικό Συνεργείο σε κατασκευές αρμάτων και μικροκατασκευών, Αναπτύσσονται πρωτοβουλίες ελεύθερης έκφρασης & δημιουργίας από ομάδες πολιτών με κατάθεση αξιόλογου έργου σε εφευρικότητα, δημιουργικότητα, σάτιρα και υψηλής αισθητικής. Τα παραπάνω αποτελούν και το μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Αξίζει το κόπο να δείτε http://www.datarc.gr/userfiles/Meleti_PatrinoKarnabali.pdf τα αποτελέσματα έρευνας που αφορούν τα οικονομικά οφέλη του θεσμού «Πατρινό Καρναβάλι»

Θα αναφερθώ στα σημαντικότερα που προέκυψαν από την έρευνα:

  • 98,4% αναγνωρισιμότητα πανελλαδικά (brand awareness) !!!!!
  • στους 102.273 υπολογίζονται οι επισκέπτες του περυσινού καρναβαλιού, το 49,3% των επισκεπτών προέρχονται από την Αθήνα
  • το 37,5% των συμμετεχόντων στη μεγάλη παρέλαση είναι οικογένειες με παιδιά και το 42,5% νέοι και φοιτητές
  • το 42,2% των πατρινών φιλοξενούν κάθε καρναβάλι κάποιον επισκέπτη στο σπίτι τους
  • το καρναβάλι του 2009 οι επισκέπτες δαπάνησαν στην Πάτρα 17 εκατ. Ευρώ, ενώ οι συμμετέχοντες στα πληρώματα περίπου 2,5 εκατ. Ευρώ
  • το κράτος εισπράττει περίπου 3,3 εκατ. Ευρώ από ΦΠΑ που προκύπτει από το καρναβάλι
  • Ο ΔΗΜΟΣ ΔΑΠΑΝΑ περίπου 1,2 εκατ. Ευρώ για το σύνολο της διοργάνωσης και δημιουργούνται 251 θέσεις απασχόλησης

Μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε από το Δήμο, η σύσταση Οργανισμού Καρναβαλιού που θα έχει σαν αποκλειστική αρμοδιότητα τη διοργάνωση και προβολή του καρναβαλιού. Η αρχή έγινε. Ας χαρούμε για την ώρα το φετινό καρναβάλι και σε επόμενη ανάρτηση θα τεθούν κρίσιμα ζητήματα σχετικά με:

  • το πώς αυτό το υψηλής αναγνωρισιμότητας «τοπικό πολιτιστικό προϊόν» θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάδειξη της Πάτρας ως Τουριστικού Προορισμού σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
  • τις συνέργιες που θα πρέπει να αναπτυχθούν με άλλα γεγονότα της πόλης
  • το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των δημοτών και ταυτόχρονα αποτελώντας πόλο έλξης επισκεπτών

Αξίζει, τέλος να δείτε http://www.facebook.com/group.php?gid=249026497135&ref=mf την Έκθεση Φωτογραφίας του Πατρινού Καρναβαλιού του Βασίλη Παπαϊωάννου, μια πρωτότυπη ζωντανή διαφήμιση που φιλοξενήθηκε και στους δρόμους της Αθήνας και τώρα στους δρόμους της Πάτρας.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου