Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Οινογαστρονομικός Τουρισμός : Οι προοπτικές ανάπτυξης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

«Οι προοπτικές ανάπτυξης Οινογαστρονομικού Τουρισμού στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας»

Της Ανδριάνας Ζερβού,
Οικονομολόγος, MSc στο Μάρκετινγκ & Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες. Διεύθυνση Προγραμματισμού του Δήμου Πατρέων

Η εβδομαδιαία οικονομική εφημερίδα της Αχαΐας «ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» (www.symboulos.gr) με αφορμή την κυκλοφορία της ετήσιας ειδικής έκδοσης, «ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ», διοργάνωσε με επιτυχία το βράδυ της Παρασκευής 19 Μαρτίου στο ξενοδοχείο «Βυζαντινό», εκδήλωση με θέμα «Κλάδος Τροφίμων και Ποτών: Ευκαιρίες και Προοπτικές στην Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα», στην οποία έλαβαν μέρος εκπρόσωποι φορέων και επιχειρηματίες.

Στην ημερίδα μεταξύ των άλλων ο Θεόδωρος Λουλούδης, Διευθύνων Σύμβουλος της DATA RC και Δημήτριος Καραγιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της HARCOS ΕΠΕ, παρουσίασαν έρευνα με θέμα «Οι προοπτικές ανάπτυξης του Οινογαστρονομικού Τουρισμού στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας», η οποία γίνεται για πρώτη φορά στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε δείγμα αλλοδαπών και ημεδαπών τουριστών।

Δείτε αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας από την ιστοσελίδα της εταιρείας


Όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης, στην Δυτική Ελλάδα, υπάρχουν καταπληκτικά πιστοποιημένα προϊόντα με ονομασία προέλευσης, μοναδικοί αμπελώνες και κρασιά, όπως η τεντούρα, το μοσχάτο Ρίου, το Αγιωργίτικο, η Μαυροδάφνη και προϊόντα όπως το αυγοτάραχο, η ροδοζάχαρη, η φέτα Καλαβρύτων, το ελαιόλαδο Ολυμπίας, ελιές, πορτοκάλια, αλλά και πολλά άλλα προϊόντα που περιμένουν την αναγνώριση τους όπως για παράδειγμα ο χειροποίητος κουσκουσές της Ηλείας (Λεχαινά-Ανδραβίδα) με τις παραλλαγές του. Η καταγραφή της πελοποννησιακής γαστρονομίας και η επιστημονική τεκμηρίωσή της αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την δημιουργία ενός μοναδικού brand «πελοποννησιακής γαστρονομίας».

Μια τέτοια εξέλιξη θα είχε σημαντικότατα οφέλη για την τουριστική βιομηχανία του τόπου αλλά και την οικονομική ανάπτυξη γενικότερα αφού τεχνοτροπίες και προϊόντα θα αποκτήσουν επιπρόσθετη αξία όπως έγινε και στην περίπτωση της Κρήτης.

Η δημιουργία τουριστικών πακέτων με βάση την γαστρονομία και συνδυαστικά με άλλα είδη τουρισμού, (ενέργεια που αποτελεί και απαίτηση των επισκεπτών της περιοχής), είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης αλλά και βασικός τρόπος οικονομικής ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας και της κοινωνίας στην ύπαιθρο.

Η συνεργασία των δυο περιφερειών (Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου), μαζί με τα επιμελητήρια, τα ΚΕΤΑ, και τους επιχειρηματικούς συλλόγους του κλάδου φιλοξενίας και εστίασης, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη σωστού οινογαστρονομικού προϊόντος στην Πελοπόννησο.

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι η δημιουργία σχολής ΟΤΕΚ (με ειδικότητες μαγείρων, σερβιτόρων, οινοχόων, ξεναγών κλπ) στην περιφέρεια, είναι απαραίτητη προϋπόθεση και πάγια απαίτηση της τοπικής κοινωνίας από την πολιτεία, για την ορθή ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.