Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Η Αθήνα φρεσκάρει την εικόνα της

*Του Δημητρη Ρηγοπουλου, στην Καθημερινή 9 Οκτωβρίου 2010
Σειρά προϊόντων με την υπογραφή του γνωστού ντιζάινερ Γιάννη Κουρούδη και του breathtaking Athens


Δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να θέλει τόσο πολύ ένα τσαρούχι. Είχα μπει στο Public της οδού Συντάγματος για να σκοτώσω την ώρα μου και από τις κυλιόμενες σκάλες, κάπου ανάμεσα στον δεύτερο και στον τρίτο όροφο, το απλανές βλέμμα μου «κόλλησε» σε ένα ωραίο πορτοκαλί μπλουζάκι, στο ισόγειο. Το σχέδιο, στο κέντρο του t-shirt, απεικόνιζε κάτι που έμοιαζε με τσαρούχι. Τι θα μπορούσε να είναι;
Προσποιήθηκα ότι έψαχνα κάτι που δεν έβρισκα για να επιστρέψω γρήγορα κάτω. Σχεδόν απέναντι από την κεντρική είσοδο ανακάλυψα το Info Point (Σημείο Πληροφόρησης Επισκέπτη) της Εταιρείας Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων, πιο γνωστή μέσα από την επιτυχημένη εταιρική ταυτότητα του breathtakingathens. com. Συνηθισμένος από την πεπαλαιωμένη αισθητική του ΕΟΤ, έμεινα σχεδόν άφωνος από τη φρεσκάδα των προϊόντων που έβλεπα μπροστά μου. Επιτέλους! Η Αθήνα απαλλαγμένη από τη ναφθαλίνη της δεκαετίας του ’70 απευθυνόταν με σύγχρονο ντιζάιν και έξυπνες αφομοιώσεις αρχετυπικών της συμβόλων (το τσαρούχι, η κουκουβάγια, οι εύζωνες, το ελληνικό αλφάβητο) σε κάτι πραγματικά ελκυστικό και σύγχρονο. Ο πεπειραμένος παρατηρητής της ελληνικής σκηνής του ντιζάιν μπορεί σχετικά εύκολα να ανακαλύψει ότι πίσω από την αισθητική μεταμόρφωση της αθηναϊκής εικόνας κρύβεται ο γνωστός σχεδιαστής Γιάννης Κουρούδης, της Κ2.
Το (καλό) ντιζάιν είναι μια παράμετρος της υπόθεσης. Γιατί τα info points του Δήμου Αθηναίων, εκτός από τη διάθεση μιας σειράς προϊόντων (εκτός από τις μπλούζες θα βρείτε κούπες, μαγνήτες, καρφίτσες, μπρελόκ, ομπρέλες, μολύβια και άλλα αναμνηστικά σε ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων), κυρίως κάνουν αυτό που λέει το όνομά τους: ενημερώνουν τους τουρίστες μας σε μια πόλη που παραδόξως δείχνει να μην ενδιαφέρεται για τον τουρισμό. Πώς να εξηγήσεις το γεγονός ότι στα πιο κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας μιας χώρας που ζει από τον τουρισμό, στο Σύνταγμα, στο Μοναστηράκι, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ή στην Ομόνοια, απουσιάζουν ευέλικτες και σύγχρονες υποδομές για τη βοήθεια και τον προσανατολισμό των τουριστών μας. Ακόμα και το δεύτερο info point του Δήμου Αθηναίων (το πρώτο βρίσκεται στον αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») βρίσκεται μέσα σε ένα εμπορικό κατάστημα, επομένως δεν είναι το ίδιο εύκολα εντοπίσιμο και επιπλέον, τι γίνεται μετά τις 9, όταν το κατάστημα κλείνει, και τις Κυριακές;
Ο Παναγιώτης Αρκουμανέας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΟΑΑ, είναι ένας νέος άνθρωπος που αγαπάει την Αθήνα και σκέφτεται τα αυτονόητα. Και αν κρίνουμε από το έργο της breathtakingathens. com κάνει καλή δουλειά. Και ο ίδιος θα ήθελε ένα info point πάνω στην πλατεία Συντάγματος, αλλά είναι μια ιδέα που εγκαταλείφθηκε όταν τα κρούσματα βίας δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο στο κέντρο της πόλης. Εκεί που εστιάζουν τώρα είναι στον πολλαπλασιασμό των info points και των σημείων πώλησης των προϊόντων. Ως προς το δεύτερο, τα πράγματα είναι σε αρκετά καλό δρόμο αφού οι διαπραγματεύσεις με την αλυσία του «Παπασωτηρίου»  και τα Hondos Center βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
«Η ανταπόκριση του κόσμου, Ελλήνων και ξένων, στα προϊόντα μας ήταν πολύ καλή, επομένως θέλουμε να αυξήσουμε την παρουσία μας» υπογραμμίζει ο κ. Αρκουμανέας. Εξελίξεις υπάρχουν και στο θέμα της δημιουργίας και τρίτου info point, αυτή τη φορά στην οδό Μητροπόλεως, στο ισόγειο του κτιρίου που θα φιλοξενήσει το Θεατρικό Μουσείο.
Ας μην είμασε ανυπόμονοι. Γίνεται μια καλή αρχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.