Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Η εμπειρία από το φαγητό ενός τόπου σημαντικό στοιχείο της ταυτότητας του

Η τουριστική βιομηχανία είναι στη μέση μιας μεγάλης στροφής στον τρόπο που οι διακοπές προωθούνται στην αγορά δεδομένου ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες. Το φαγητό εξασφαλίζει συσχέτιση με τους προορισμούς καθώς εκτός από φυσική ανάγκη εκπροσωπεί την ταυτότητα και τη μοναδικότητα ενός προορισμού, δίνοντας στους τουρίστες μια εικόνα του πολιτισμού του τόπου που επισκέπτονται. Οι γεύσεις των τοπικών προϊόντων, το μαγείρεμα του φαγητού και η παρουσίασή του καθώς και το συνολικό περιβάλλον της εστίασης δημουργούν αναμνήσεις που επηρεάζουν και πολλές φορές προσδιορίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία. 
 
Ειδικοί επιστήμονες, marketiers, διακεκριμένοι εστιάτορες και μάγειροι, food bloggers και πολλοί άλλοι θα καταθέσουν τις απόψεις τους για το θέμα σε εισηγήσεις και σε στρογγυλά τραπέζια στις 2-3 Φεβρουαρίου 2011 στην Αθήνα, στο Μεγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, στο 7ο Συνέδριο της γνωστής σειράς IMIC που έχει ως θέμα του «Valuing the food experience – Δίνοντας αξία στην εμπειρία του φαγητού».
 
Το 7ο ετήσιο IMIC επικεντρώνεται στη σημασία της εμπειρίας του φαγητού. Εισηγητές και συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τρόπους για την καλύτερη παρουσίαση, προβολή και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας καθώς και των άριστων γαστρονομικών προτάσεων και επιλογών. Το θέμα του συνεδρίου φέτος είναι “Δίνοντας αξία στην εμπειρία του φαγητού” και μέσα από πέντε ενότητες εξετάζονται:

- Ταυτότητα και μάρκετινγκ
- Αυθεντικότητα και καινοτομία
- Δίκτυα και επικοινωνία
- Δημιουργία και προσφορά
- Βιωσιμότητα και ποιότητα

Και τέλος αναδεικνύονται τρόποι με στόχο τις συνέργειες για την επιτυχία

Σκοπός του συνεδρίου είναι να ενδυναμώσει το ενδιαφέρον και να συμβάλει στην περαιτέρω κατανόηση της ολοένα και αυξανόμενης σημασίας που έχουν οι γαστρονομικές εμπειρίες στον τουρισμό, στο πλαίσιο της σύνδεσης του τουριστικού προϊόντος με τις αυθεντικές εμπειρίες που πλέον αναζητούν οι άνθρωποι στα ταξίδια τους.

Το συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΞΕΕ).
 
Tο πρόγραμμα του Συνεδρίου

2 Φεβρουαρίου-ΤΕΤΑΡΤΗ
Ενότητα 1
Κωστής Σταματόπουλος, Trekking Hellas
Γνωρίζουν οι παροχείς υπηρεσιών εστίασης τους πελάτες τους και την εμπειρία που τους προσφέρουν; Ανάλυση διαφορών (gap analysis) σε έναν τουριστικό προορισμό
Γεωργία Ζούνη, PhD Ερευνήτρια Τουριστικού Μάρκετινγκ, Συν-ιδρύτρια OpenTourism
Χτίζοντας προγράμματα κινήτρων και κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία της τοπικής γαστρονομίας
Τάσσος Παππάς, Πρώην Πρόεδρος SITE International
Βιώσιμη διαχείριση προορισμών και τοπική ανάπτυξη
Παναγιώτα Κουρή, Αναλύτρια ταξιδιωτικών και τουριστικών θεμάτων
 
Διάλειμμα

Εναρκτήρια συνεδρίαση - Απονομή βραβείων αριστείας IMIC-SITE Greece Κεντρικές Ομιλίες - Συντονιστής: Γιώργος Δρακόπουλος, Γεν. Διευθυντής ΣΕΤΕ Tourism Sustainability Begins with Human Resources Development 
Jafar Jafari, Professor, University of Wisconsin-Stout (USA) 
Η συλλογικότητα ως το κλειδί μιας επιτυχούς κοινής πορείας τουρισμού και γαστρονομίας
Δημήτρης Κούτουλας, Ερευνητής Μάρκετινγκ και Τουρισμού 
It's not just about the food...it's ALL about the food!
Linda Pereira, Qualified educator, professional congress organizer (Portugal)
 
Γεύμα
 
Ενότητα 2
 
Η γαστρονομία στο μενού μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού
Γιώργος Δρακόπουλος, Γεν. Διευθυντής ΣΕΤΕ
Γαστρονομία και Τουρισμός καθιερώνουν το όνομα Ελλάδα ως σφραγίδα αριστείας διεθνούς εμβέλειας
Αλέξανδρος Κουρής,Πρόεδρος Critical Publics - Atervision Γ
αστρονομική ταυτότητα και τουρισμός
Αλβέρτος Αρούχ, Αρθρογράφος γεύσης
Καινοτομία στα παραδοσιακά προϊόντα: Αντίφαση ή αναγκαιότητα;
Άρης Κεφαλογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑ Τρόφιμα Α.Ε.
Η ντελικάτη σχέση της γαστρονομίας με τον πολιτισμό και η σύνδεση με
το circuit του τουρισμού
Γιολάντα Τότσιου, Σύμβουλος Καινοτομίας και Ποιότητας
E- tourism in the social media era
Dimitrios Buhalis, Professor and Director of the John Kent Institute in Tourism at the School of Tourism, Bournemouth University (UK)
 
Διάλειμμα
 
Ενότητα 3
Suzan Lynn Tennant, Prof. & Ass. Director, Indiana University, Purdue University, Indianapolis, School of Informatics, Media Arts & Science (USA) Kellie Welborn, Media and marketing specialist, family farm researcher (USA) "Sharing" τη γευστική εμπειρία
Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων και New Media, Αρθρογράφος γεύσης
Cultivating Taste and Distinction in Social Media (Σεμινάριο)
Chris Brauer, Senior Lecturer, Director, Media and Innovation, Department of Computing, Goldsmiths, University of London (UK)

3 Φεβρουαρίου 2011 - ΠΕΜΠΤΗ

Ενότητα 4 - Συντονιστής: Δημήτρης Μιχαηλίδης, Δημοσιογράφος
Η πρωτοβουλία "Aegean Cuisine"
Γιώργος Καλώστος, Διευθυντής ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου
Η προοπτική ανάπτυξης γαστρονομικού τουρισμού στη Σάμο
Μιχάλης Τοανόγλου, Γεν. Διευθυντής Οργανιομού Τουριστικής Προβολής Σάμου
Γαστρονομικός Τουρισμός: Προσπάθειες ανάπτυξης του στη Χίο
Βάσω Κριτάκη,Συγγραφέας, ερευνήτρια γεύσης
Η πρωτοβουλία του "Κρητικού Συμφώνου Ποιότητας" για την προώθηση της Κρητικής Διατροφής και της καθιέρωσης της Κρήτης ως γαστρονομικό προορισμό
Ζωή Νόβακ, Διευθύντρια Κρητικού Συμφώνου Ποιότητας
Fistiki Fest: Το στοίχημα της Αίγινας
Στράτος Πανταβός, Αρχιτέκτων
Χωράει το ελληνικό τοπίο σε ένα πιάτο;
Δημήτρης Ρουσουνέλος, Συγγραφέας, Ερευνητής γαστρονομίας

Ενότητα 5 - Συντονίστρια: Μαργαρίτα Μανούσου, Δημοσιογράφος 
Η Μεσογειακή Διατροφή ως εργαλείο μάρκετινγκ προορισμού
Αντωνία Τριχοπούλου, Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια WHO Collaborating Centre
Culinary Tourism: the way to a tourist's heart (and wallet)
Sotiris Hji-Avgoustis, Prof. & Chair, Suzan Alvarez, Lecturer, Indiana University Purdue University Indianapolis, Dpt of Tourism, Conventions & Event Management (USA)
Πραγματικοί άνθρωποι, πραγματικά μέρη, πραγματικό φαγητό: Η σημασία της αυθεντικότητας στο γαστρονομικό τουρισμό
Νταϊάνα Κόχυλα,Αρθρογράφος γεύσης, συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής, δασκάλα μαγειρικής
Kea Artisanal Γαστρονομικές Διακοπές: μας διαφημίζουν οι πελάτες μας!
Αγλαΐα Κρεμέζη, Αρθρογράφος γεύσης και εκδότρια, δασκάλα μαγειρικής Η πρωτοβουλία "Gourmet Touring" της Aldemar
Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος Ομίλου Aldemar Hotels&Spa Eco-fooding
Ιωάννης Παππάς, Διευθύνων ΣύμβουλοςGreen Evolution Α.Ε. Γεύμα

Ενότητα 6 - Στρογγυλά τραπέζια: Η μεγάλη συζήτηση!
-    Εστιατόρια: η καρδιά της εμπειρίας του φαγητού
-    Ξενοδοχεία και κρασί: μια σχέση αμοιβαίου οφέλους
 
Διάλειμμα
-    Η άποψη των δημοσιογράφων γεύσης και κρασιού
-    Το πετυχημένο παράδειγμα της Σαντορίνης

Ενότητα 7
Από την ανάγκη στην απόλαυση: διατροφικές συνήθειες στη Θήρα της Εποχής του Χαλκού
Χρίστος Ντούμας, Ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής των Ανασκαφών Ακρωτηρίου Θήρας

@Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συνεδρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου