Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Bogota : 2ο International Place Branding Conference: The Search for Place Identity

@Του Άρη Καλαντίδη

Το ερευνητικό κέντρο Georg Simmel Centre for Metropolitan Research σε συνεργασία με το in:polis διοργάνωσαν το 2ο International Place Branding Conference: The Search for Place Identity  στη Μποκοτά της Κολομβίας στις 20 με 22 Ιανουαρίου 2011. Οι 100 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο στις τρεις ημέρες του συνεδρίου συζήτησαν για τη θεωρία, τη μεθοδολογία και την εφαρμογή του Place Branding σε ένα διεθνές και διαφορετικό πλαίσιο. Το συνέδριο ήταν ένα βήμα παραπάνω προς την κατανόηση της θεωρίας για το πώς μπορεί κάποιος να διαχειριστεί ένα Τόπο αλλά και τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσει. Από το συνέδριο ξεχώρισα τα παρακάτω:


Πρώτον, εκλαμβάνω τον ορισμό του place branding σαν χωροταξική πολιτική σε συνδυασμό με εργαλεία επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, οι γεωγράφοι επιμένουν ότι ο χώρος δεν είναι προϊόν και επομένως δεν μπορεί να γίνει διαχείριση της επωνυμίας του με τον ίδιο τρόπο, όταν αυτός μάλιστα συγκροτείται  σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες. Με τον ίδιο τρόπο και η ταυτότητα ενός Τόπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί μεταφορικά. Θα ήταν πιο ακριβές να μιλήσουμε για την «αίσθηση του Τόπου», μια διαδικασία που συνδυάζει τα ίδια αλλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός Τόπου.

Κατά δεύτερο λόγο, έχει δοθεί έμφαση στην μεθοδολογία της έρευνας. Τονίστηκε ότι χρειάζεται μια μίξη μεθοδολογιών, συνδυάζοντας ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους. Η χρήση του λόγου και η ανάλυση των εικόνων αναφέρθηκαν εκτενέστερα ως χρήσιμα εργαλεία, ενώ την ίδια στιγμή οι ερευνητές εντόπισαν την έλλειψη της ανθρωπολογικής προοπτικής στην έρευνα.

Τέλος, μερικοί από τους συμμετέχοντες εστίασαν στην ανάγκη για ανασκόπηση της συμμετοχής των πολιτών όχι μόνο συμβουλευτικά αλλά σαν αναδιανομή της «παραγόμενης» προστιθέμενης αξίας από τις στρατηγικές του place branding.

Παραμένουν κάποια καίρια θέματα ανοικτά:

Πως μπορούμε να αντιληφθούμε το place branding  πέραν του ανταγωνισμού; Μπορεί η πολυπλοκότητα ενός Τόπου να μειωθεί με απλά μηνύματα όπως επιμένουν οι ειδικοί της επικοινωνίας; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του place branding/marketing  με το place management ; Ποιος είναι ο ρόλος της γεωγραφικής κλίμακας;

Το συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Institute of Place Management. Ένα ειδικό τεύχος του Journal of Place Management and Development (http://www.emeraldinsight.com/products/journals/journals.htm?id=jpmd) είναι αφιερωμένο στο συνέδριο και θα κυκλοφορήσει το Μάρτιο του 2011.

@Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου