Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

Χανιά :Προτεραιότητα στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των δημοτών

«Η πλήρης αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών στην εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του Δήμου και η ανάπτυξη μιας σειράς νέων, καινοτόμων ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελούν βασική προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή των Χανίων».
Τα παραπάνω επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Χανίων κ. Γαβριήλ Κουρής, κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θέμα «Καλές Πρακτικές Οργάνωσης & Λειτουργίας Δημοτικών Υπηρεσιών με την Εφαρμογή του Καλλικράτη» στην οποία συμμετείχε ως εισηγητής και η οποία πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011.
Ο κ. Κουρής, ο οποίος στην εισήγηση του παρουσίασε τις καλές πρακτικές Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Πολιτών που εφαρμόζει ο Δήμος Χανίων, αναφέρθηκε στη ψηφιακή στρατηγική του Δήμου καθώς και στο έργο που έχει υλοποιηθεί από την αρχή του έτους στον τομέα της Πληροφορικής από πλευράς Δημοτικής Αρχής και το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

  • την επέκταση των σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Wireless Hotspots), ώστε να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές και σημεία ενδιαφέροντος στο νέο Δήμο Χανίων.
  •  την αναβάθμιση του διαδικτυακού τόπου του νέου Δήμου (www.chania.gr) για την ενημέρωση του επισκέπτη, του δημότη και της επιχείρησης και την αμφίδρομη επικοινωνία με τις υπηρεσίες του Δήμου ηλεκτρονικά. Το Δημοτικό Portal του Δήμου Χανίων έχει αυξήσει την επισκεψιμότητα του από την αρχή του 2011 κατά 30,82% (σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010) με 503.866 συνολικές επισκέψεις (1/1/11 – 30/11/11) και ημερήσιες επισκέψεις από 1.500-2.500 άτομα.
  •  την πλήρη προσαρμογή και ενιαιοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων και υπηρεσιών σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Προγράμματος «Καλλικράτης» όπως π.χ. η μετάπτωση των ηλεκτρονικών δεδομένων, η εγκατάσταση και παραμετροποίηση εφαρμογών δημοτικών υπηρεσιών (π.χ. Δημοτολογίο, Πρωτοκόλλο), κ.α.
  •  την αναβάθμιση του συστήματος ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω της Διαδικτυακής Πύλης του νέου Δήμου (αποστολή ηλεκτρονικών αιτημάτων, πληρωμές τελών, παράπονα/καταγγελίες, κ.α.). Είναι χαρακτηριστικό ότι μηνιαία υποβάλλονται 50-70 ηλεκτρονικά αιτήματα από πολίτες τα οποία διεκπεραιώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες.
  • τη συνεχή αναβάθμιση του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών  (G.I.S.) του Δήμου Χανίων
  •  την πλήρη ψηφιοποίηση ΟΛΩΝ των εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων που διακινούνται μέσω του ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου του Δήμου στις διάφορές υπηρεσίες. Η διαδικασία της ψηφιοποίησης (σκανάρισμα) γίνεται και από το κεντρικό πρωτόκολλο και από όλες τις δημοτικές ενότητες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περί τα 35.000 ψηφιοποιημένα - πρωτοκολλημένα έγγραφα (pdf) προσβάσιμα από όλες τις υπηρεσίες του Δήμου γεγονός που μειώνει σημαντικά το όγκο του διακινούμενου χαρτιού.
  • την απόλυτη αξιοποίηση του Μητροπολιτικού δικτύου οπτικών ινών –ΜΑΝ για το τηλεφωνικό του δίκτυο καθώς και για το δίκτυο Η/Υ. Ο Δήμος Χανίων είναι από τους λίγους στην Ελλάδα ο οποίος έχει διασυνδέσει όλα τα δημοτικά του κτήρια και τις νέες δημοτικές ενότητες με το ΜΑΝ του. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη μείωση των τηλεπικοινωνιακών δαπανών του, η κεντρική διαχείριση και ο έλεγχος όλων των  εφαρμογών με μεγάλη εξοικονόμηση πόρων και η ύπαρξη ενιαίου εσωτερικού δικτυού μεταξύ των υπηρεσιών.
  • την επιτυχημένη εφαρμογή του προγράμματος «Διαύγεια» στις υπηρεσίες του Δήμου Χανίων και των Νομικών του Προσώπων (ο Δήμος Χανίων βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε συνολικό αριθμό αναρτήσεων αποφάσεων και άλλων πράξεων, στους Δήμους όλης της χώρας).
  • Επιπρόσθετα και σε ότι αφορά τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου τόνισε ότι αυτές ακολουθούν πλήρως το μοντέλο της ηλεκτρονικής διαφάνειας και δημοκρατίας μια και κάθε συνεδρίαση μεταδίδεται ζωντανά (live streaming) μέσω του Δημοτικού portal και ταυτόχρονα καταγράφεται και ψηφιακά. Παράλληλα προσέθεσε πως τόσο η ενημέρωση των μελών του Δ.Σ. όσο και η αποστολή των αναλυτικών εισηγήσεων των θεμάτων κάθε Δ.Σ. γίνεται πλέον με ηλεκτρονικό τρόπο με αποτέλεσμα το περιορισμό κατασπατάλησης χαρτιού και  την εξοικονόμηση σημαντικών πόρων (περί τα 300 €/ανά συνεδρίαση).
Τέλος, ο κ. Κουρής παρουσίασε και την πρότυπη ηλεκτρονική εφαρμογή που χρησιμοποιεί ο Δήμος Χανίων για την καταγραφή, οργάνωση, διαχείριση και έλεγχο των εσόδων και των δαπανών των σχολικών επιτροπών και των σχολικών κοινοτήτων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποσπώντας τα θετικά σχόλια των παρευρισκομένων στην ημερίδα – κυρίως αιρετών της Αυτοδιοίκησης – γι’ αυτή την καινοτόμο πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιεί ο Δήμος Χανίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου