Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Οι πιο ακριβές και πλούσιες πόλεις του κόσμου

The citizens of Zurich enjoy the highest 
purchasing power in the world
#Έρευνα από το UBS, που δημοσιεύθηκε στο www.citymayors.com.
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης
 
Το Όσλο, η Ζυρίχη, η Γενεύη, η Κοπεγχάγη, η Στοκχόλμη, το Τόκυο και το Σύδνεη σύμφωνα με τη UBS είναι οι ακριβότερες πόλεις του κόσμου με βάση ένα τυπικό «καλάθι της νοικοκυράς» με 122 προϊόντα και υπηρεσίες. Το καλάθι κοστίζει λιγότερο στο Δελχί, στη Μανίλα και στο Μουμπάϊ. Οι κάτοικοι της Ζυρίχης, της Γενέβης και της Κοπεγχάγης κερδίζουν περισσότερα χρήματα με αυτούς της Ζυρίχης, του Σύδνεη και του Λουξεμβούργου να έχουν τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

Επίπεδο τιμών
Το Όσλο, η Ζυρίχη και η Γενεύη είναι οι ακριβότερες πόλεις σύμφωνα με την έρευνα της UBS. Το Σύδνεη συνεχίζει να ανεβαίνει στον πίνακα κάτι το οποίο έχει σχέση και με την άνοδο της ισοτιμίας του Αυστραλιανού δολαρίου έναντι του Αμερικάνικού δολαρίου και του Ευρώ. Το παραπάνω «βοήθησε» και στην κάθοδο της ακριβότερης Αμερικάνικης πόλης, της Νέας Υόρκης, η οποία για πολλά χρόνια ήταν στο νούμερο ένα της κατάταξης με τις ακριβότερες πόλεις του κόσμου ενώ φέτος είναι στο νούμερο δεκατέσσερα (εντυπωσιακό!).



Rank 2011
Rank 2009
Cities
1
1
Oslo
2
2
Zurich
3
4
Geneva
4
3
Copenhagen
5
16
Stockholm
6
5
Tokyo
7
38
Sydney
8
7
Helsinki
9
31
Toronto
10
24
Singapore
11
8
Vienna
12
9
Paris
13
14
Luxembourg
14
6
New York City
15
21
London
16
11
Munich
17
32
Montreal
18
13
Frankfurt
19
42
Sao Paulo
20
10
Dublin
21
20
Brussels
22
17
Rome
23
18
Lyon
24
45
Auckland
25
22
Barcelona
26
48
Rio de Janeiro
27
19
Dubai
28
34
Istanbul
29
23
Amsterdam
30
20
Madrid
31
15
Los Angeles
32
33
Tel Aviv
33
27
Berlin
34
29
Milan
35
32
Seoul
36
39
Chicago
37
28
Hong Kong
38
36
Athens
39
35
Lisbon
40
37
Nicosia
41
29
Miami
42
56
Moscow
43
64
Johannesburg
44
46
Taipei
45
50
Bangkok
46
55
Warsaw
47
12
Caracas
48
57
Budapest
49
41
Shanghai
50
40
Ljubljana
51
65
Jakarta
52
51
Prague
53
44
Riga
54
49
Bratislava
55
39
Doha
56
53
Tallinn
57
66
Bogota
58
52
Beijing
59
62
Santiago de Chile
60
54
Vilnius
61
59
Kiev
62
47
Manama
63
58
Sofia
64
68
Mexico City
65
60
Lima
66
67
Bucharest
67
70
Kuala Lumpur
68
61
Buenos Aires
69
69
Cairo
70
63
Nairobi
71
72
Delhi
72
71
Manila
73
73
Mumbai

Αποδοχές
Η έρευνα του UBS με τις 73 διεθνής πόλεις έδειξε ότι οι εργαζόμενοι στη Ζυρίχη, στη Γενεύη και στην Κοπεγχάγη έχουν τις μεγαλύτερες αποδοχές. Η Κοπεγχάγη βέβαια το 2009 κατείχε τη πρώτη θέση σε αυτή τη κατηγορία και ο λόγος για την πτώση της είναι κυρίως ο πληθωρισμός. Επίσης το Ελβετικό Φράγκο έχει πλέον μεγαλύτερη ισοτιμία σε σχέση με τη Δανική Κορόνα.

Οι Βρυξέλες και το Ελσίνκι έχουν ωφεληθεί σε μέγιστο βαθμό από την αύξηση της ισοτιμίας του Ευρώ έναντι του δολαρίου αφού ανέβηκαν τρεις με πέντε θέσεις τα τελευταία δύο χρόνια. Η διαφορά μεταξύ της πρώτης πόλης (Ζυρίχη) και της τελευταίας (Μουμπάι) στη τιμή του μέσου μισθού αυξήθηκε κατά 0,4% σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά.


Rank 2011
Rank 2009
Cities
1
2
Zurich
2
3
Geneva
3
1
Copenhagen
4
5
Oslo
5
20
Sydney
6
17
Stockholm
7
4
New York City
8
8
Luxembourg
9
7
Munich
10
6
Los Angeles
11
9
Frankfurt
12
11
Brussels
13
12
Helsinki
14
24
Toronto
15
25
Montreal
16
10
Dublin
17
15
Amsterdam
18
16
Berlin
19
18
Tokyo
20
14
Chicago
21
13
Miami
22
21
London
23
19
Vienna
24
22
Paris
25
23
Lyon
26
26
Milan
27
27
Nicosia
28
34
Auckland
29
28
Madrid
30
29
Barcelona
31
30
Rome
32
32
Lisbon
33
31
Athens
34
35
Tel Aviv
35
33
Ljubljana
36
38
Seoul
37
36
Dubai
38
46
Sao Paulo
39
43
Johannesburg
40
39
Taipei
41
41
Moscow
42
40
Singapore
43
37
Hong Kong
44
49
Rio de Janeiro
45
45
Prague
46
42
Tallinn
47
51
Warsaw
48
47
Istanbul
49
44
Manama
50
55
Budapest
51
52
Bratislava
52
48
Vilnius
53
53
Doha
54
58
Bogota
55
50
Riga
56
61
Santiago de Chile
57
56
Bucharest
58
62
Kualar Lumpur
59
59
Shanghai
60
60
Lima
61
57
Buenos Aires
62
54
Caracas
63
64
Beijing
64
63
Sofia
65
66
Bangkok
66
65
Kiev
67
67
Cairo
68
69
Mexico City
69
70
Delhi
70
72
Jakarta
71
68
Nairobi
72
71
Manila
73
67
Mumbai

Αγοραστική Δύναμη
Συγκρίνοντας τις εγχώριες τιμές ενός διεθνή καλαθιού με αγαθά πάντα σε σχέση με τους εγχώριους μισθούς οι ερευνητές του UBS μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα για την αγοραστική δύναμη κάθε χώρας. Έτσι λοιπόν, οι κάτοικοι της Ζυρίχης μπορούν κάλλιστα να αγοράσουν περισσότερα αγαθά από τους κατοίκους των άλλων πόλεων της έρευνας.


Rank 2011
Rank 2009
Cities
1
1
Zurich
2
2
Sydney
3
3
Luxembourg
4
5
Miami
5
6
Los Angeles
6
4
Dublin
7
7
Geneva
8
8
New York City
9
9
Chicago
10
10
Nicosia
11
12
Montreal
12
11
Berlin
13
13
Brussels
14
14
Helsinki
15
17
Toronto
16
15
London
17
16
Copenhagen
18
18
Amsterdam
19
19
Frankfurt
20
20
Munich
21
22
Stockholm
22
21
Lyon
23
23
Tokyo
24
24
Vienna
25
25
Madrid
26
28
Oslo
27
26
Milan
28
27
Paris
29
29
Barcelona
30
30
Auckland
31
31
Lisbon
32
33
Dubai
33
35
Taipei
34
34
Tel Aviv
35
32
Athens
36
38
Manama
37
37
Moscow
38
40
Johannesburg
39
36
Ljubljana
40
41
Hong Kong
41
39
Rome
42
42
Seoul
43
43
Tallinn
44
45
Sao Paulo
45
46
Doha
46
44
Prague
47
50
Singapore
48
48
Rio de Janeiro
49
49
Kuala Lumpur
50
52
Boogota
51
47
Bratislava
52
51
Warsaw
53
55
Buenos Aires
54
53
Vilnius
55
58
Lima
56
57
Santiago de Chile
57
54
Riga
58
56
Bucharest
59
59
Istanbul
60
60
Budapest
61
63
Shanghai
62
61
Caracas
63
66
Beijoing
64
62
Sofia
65
64
Cairo
66
65
Bangkok
67
68
Delhi
68
67
Kiev
69
70
Mumbai
70
69
Mexico City
71
71
Manila
72
72
Nairobi
73
73
Jakarta



Ο δείκτης «iPod»
Ένας πιο παραστατικός τρόπος για να συνειδητοποιήσουμε την αγοραστική δύναμη των μισθών των κατοίκων των πόλεων της έρευνας είναι να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό καλάθι της νοικοκυράς προϊόντων και υπηρεσιών με ένα συγκεκριμένο γνωστό προϊόν διαθέσιμο σε όλες αυτές τις χώρες ώστε να είναι ίδιας ποιότητας, ώστε να εξετάσουμε πόσες ώρες χρειάζεται να δουλέψει κάθε εργαζόμενος για να το αποκτήσει σε κάθε πόλη. Η έρευνα έδειξε ότι χρειάζονται 37 λεπτά εργασίας κατά μέσο όρο για να αγοράσει κάποιος ένα Big Mac από τα McDonalds, 22 λεπτά για ένα κιλό ρύζι και 25 λεπτά για ένα κιλό ψωμί. Για πρώτη φορά όμως ένα μη-τρόφιμο χρησιμοποιείται στην έρευνα για σύγκριση των ωρών εργασίας.
Το iPod Nano της έκδοσης των 8GB αποθηκευτικού χώρου είναι ένα ιδανικό παράδειγμα ενός «ίδιου» παγκόσμιου προϊόντος. Άρα με βάση την τρέχουσα τιμή της συσκευής αυτής ένας εργαζόμενος με μέσο μισθό στη Νέα Υόρκη ή στη Ζυρίχη μπορεί να το αγοράσει μετά από μία μέρα εργασίας ή εννέα ώρες δουλειάς. Στην άλλη μεριά του πίνακα, ένας εργαζόμενος στο Μουμπάι θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον είκοσι ημέρες με ωράριο εννέα ώρες την ημέρα (περίπου δηλαδή ένα μήνα εργασία) για να μπορέσει να αποκτήσει το iPod που μπορεί ένας Αμερικάνος στη Νέα Υόρκη να το αγοράσει σε μία ημέρα!




Rank 2009
Cities
Hours of work needed to buy an iPod nano
1
New York
9.0
2
Zurich
9.0
3
Los Angeles
9.5
4
Sydney
9.5
5
Dublin
10.0
6
Geneva
10.0
7
Luxembourg
10.0
8
Miami
10.0
9
Montreal
10.5
10
Oslo
10.5
11
Toronto
10.5
12
Copenhagen
11.0
13
London
11.0
14
Stockholm
11.0
15
Chicago
11.5
16
Tokyo
12.0
17
Helsinki
12.5
18
Brussels
13.0
19
Amsterdam
13.5
20
Frankfurt
13.5
21
Munich
13.5
22
Berlin
14.0
23
Vienna
14.0
24
Lyon
15.0
25
Nicosia
15.0
26
Paris
15.0
27
Madrid
15.5
28
Auckland
16.0
29
Barcelona
16.0
30
Milan
16.0
31
Hong Kong
19.0
32
Lisbon
19.5
33
Rome
19.5
34
Dubai
20.0
35
Seoul
22.0
36
Tel Aviv
22.0
37
Manama
23.0
38
Taipei
23.5
39
Athens
24.5
40
Singapore
27.5
41
Ljubljana
32.0
42
Doha
35.0
43
Moscow
36.0
44
Tallinn
39.5
45
Johannesburg
41.5
46
Prague
43.0
47
Bratislava
45.5
48
Warsaw
45.5
49
São Paulo
46.5
50
Riga
51.0
51
Kuala Lumpur
52.0
52
Istanbul
56.0
53
Rio de Janeiro
56.0
54
Shanghai
56.5
55
Bogotá
62.5
56
Bucharest
63.5
57
Bangkok
66.0
58
Budapest
68.5
59
Santiago
69.5
60
Beijing
73.0
61
Vilnius
74.5
62
Sofia
78.0
63
Kiev
82.0
64
Lima
86.5
65
Jakarta
93.0
66
Mexico City
95.0
67
Caracas
97.0
68
Buenos Aires
99.0
69
Cairo
105.0
70
Delhi
122.5
71
Manila
128.5
72
Nairobi
160.0
73
Mumbai
177.0

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου