Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Digital Tourism: Η πολιτεία της Pennsylvania, η «Μέρα της Μαρμότας» και η εφαρμογή «Foursquare» για κινητά

Πηγή: aboutourism.wordpress.com.Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης

Στις 2 Φεβρουαρίου είναι η «Μέρα της Μαρμότας» η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο στις Η.Π.Α. και στον Καναδά στη μικρή πόλη Punxsutawney, η οποία αυτή τη μέρα αποκτά μεγάλη δημοτικότητα. Με την πρόοδο των εφαρμογών – δικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης το Πολιτειακό Γραφείο Τουρισμού ελπίζει να φέρει τη πόλη και την παράδοσή αυτή στο παγκόσμιο προσκήνιο.

Γι’ αυτό το λόγο επιλέχθηκε το Foursquare, μια ευρέως διαδεδομένη εφαρμογή που χρησιμοποιεί τα γεωγραφικά στοιχεία των χρηστών της όταν αυτοί δηλώσουν ότι επισκέφτηκαν κάποιο μέρος και τους επιβραβεύει με χρωματιστά «παράσημα» σαν κίνητρο για να δηλώνουν όχι μόνο ποια μέρη επισκέφτηκαν αλλά και να μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με το μέρος όπως και να το ανακοινώσουν στο twitter ή στον Facebook λογαριασμό τους.

Οι χρήστες του Foursquare θα μπορούν να λάβουν το «Παράσημο Groundhog Day» αν ακολουθήσουν το @VisitPA στο twitter και κάνουν Check in χρησιμοποιώντας τη λέξη «groundhog» (Μαρμότα). Το παράσημο αυτό ήταν διαθέσιμο τη «Μέρα της Μαρμότας» από τις 12.01 μέχρι τις 23.59 το βράδυ.


Είναι η δεύτερη χρονιά που λειτουργεί το «Παράσημο Groundhog Day» και όμως έχει σπάσει το ρεκόρ των «παρασήμων» από σπόνσορα (κάποια παράσημα για λόγους Marketing έχουν σπόνσορα, όπως ένα εστιατόριο, κ.α.) αφού το έχουν «αποκτήσει-ξεκλειδώσει» 27.846 χρήστες το 2011.

Το παράσημο αυτό ή Badge είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της μοναδικής σε χαρακτηριστικά συνεργασίας της Πολιτείας της Pennsylvania και του Foursquare. Από τις 50 Πολιτείες των Η.Π.Α. η Pennsylvania είναι η μόνη που έχει πάρει «τόσο ζεστά» τη χρήση της εφαρμογής για να προωθήσει περισσότερα από 200 αξιοθέατα.

Από το 2011 που υπάρχει το παράσημο της Μέρας της Μαρμότας ή Groundhog Day badge, ο φορέας τουρισμού της πολιτείας έχει δημιουργήσει άλλα τέσσερα παράσημα – τρία από τα οποία έχουν αποσυρθεί. Αυτό που έμεινε είναι το «Lock and Keystone» και μπορεί να αποκτηθεί μόνο εάν κάποιος χρήστης της υπηρεσίας επισκεφτεί πέντε προκαθορισμένες τοποθεσίες της περιοχής όπως Μουσεία, εστιατόρια κ.α..

«Ο VisitPA είναι ένας φανταστικός συνεργάτης τον τελευταίο χρόνο, όχι μόνο στη δημιουργία των παρασήμων αλλά και στην προτροπή χρήσης της υπηρεσίας από ιδιώτες και εμπόρους» δήλωσε ένας υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Foursquare.

Για το γραφείο τουρισμού, η συνεργασία με το Foursquare έχει γνωστοποιήσει τα αξιοθέατα της Pennsylvania σε όλο τον κόσμο. Το Foursquare, ειδικά τώρα που ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών έξυπνων κινητών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, έχει 15 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο που έχουν κάνει περισσότερα από 1,5 δις επισκέψεις στις διάφορες τοποθεσίες – σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας. Από την έναρξη της συνεργασίας του με το Foursquare ο λογαριασμός @visitPA έχει αποκτήσει 97.000 υποστηρικτές ή followers. Περισσότεροι από 67.800 από αυτούς έχουν ξεκλειδώσει κάποιο παράσημο.

Τα παράσημα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένα επειδή είναι διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, έτσι όπου και να βρίσκεται κάποιος έχει την ευκαιρία να μάθει για την Πολιτεία της Pennsylvania και να την επισκεφτεί έστω και για μία μέρα, πράγμα σημαντικότερο για τους υπεύθυνους του γραφείου τουρισμού παρά το να παρακινήσουν τους ντόπιους να ξεκλειδώσουν τα ίδια παράσημα.

Πάντως, αν και δεν είναι το πιο σημαντικό στην όλη προσπάθεια της Πολιτείας, ο λογαριασμός @visitPA από την ημέρα που δημιουργήθηκε το «Groundhog Day badge» στις 23 Ιανουαρίου 2012 έχει αποκτήσει 1200 περισσότερους υποστηρικτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου