Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Ελληνικός Τουρισμός: Τί θα πρέπει να συμβεί για να πείσουμε τους Γερμανούς να έρθουν για διακοπές στην Ελλάδα;

#Ανδρέας Στεφανής Διευθύνων Σύμβουλος Stefanis Marketing Consulting GmbH.Πότσνταμ, 10.03.2012

Συστάσεις για την ανατροπή του αρνητικού κλίματος στις γερμανόφωνες αγορές και την αναθέρμανση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας.
Με αφορμή την ανησυχητική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις γερμανόφωνες αγορές, όσον αφορά την καθίζηση των κρατήσεων από την Γερμανία που σε ορισμένους προορισμούς της χώρας μας αγγίζει ακόμη και το -67% σε σχέση με πέρυσι, θέλουμε να κάνουμε συγκεκριμμένες συστάσεις προς όλους τους επιχειρηματίες (ξενοδόχους, ιδιοκτήτες καταλυμάτων,...), τουριστικούς φορείς, ενώσεις, συνδικάτα, συντεχνίες και αξιωματούχους που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, για να μπορέσουν από κοινού να αντιμετωπίσουν την κρίση και να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην Γερμανία για την Ελλάδα.
Εάν μάλιστα λάβει κανείς σοβαρά υπόψιν τις σφυγμομετρήσεις που έγιναν τις τελευταίες ημέρες στην έκθεση του Βερολίνου, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσίευσε το γερμανικό κλαμπ αυτοκινητιστών (ADAC) για τις καταναλωτικές τάσεις των Γερμανών που ισχύουν για το 2012 στην αγορά διακοπών, θα πρέπει ο κάθε έλληνας πολίτης, εάν θέλει να βοηθήσει ή όχι την «αντι-τουριστική» πολιτική μειονοτήτων να δράσει συλλογικά. Τα παρακάτω συγκριτικά μεγέθη μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών-προορισμών, ίσως να ξυπνήσουν αρκετούς για να δούν την ωμή πραγματικότητα:
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος μπορεί να επιτευγχθεί μόνο εάν ξεκινήσουν άμεσα συλλογικές και μεθοδευμένα επικοινωνιακές ενέργειες. Είναι επιτακτική ανάγκη:

1. Το Υπουργείο Τουρισμού και Πολιτισμού να ξεκινήσει άμεσα επικοινωνιακές δράσεις διαχείρισης της κρίσης. Δεν εννοούμε διαφημιστική καμπάνια.
Με σκοπό την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας δεν θα πρέπει να γίνουν επιπόλαιες επιλογές, αλλά να χρησιμοποιηθούν «εξειδικευμένοι επικοινωνιακοί επαγγελματίες», οι οποίοι όχι μόνο μιλούν άπταιστα και τις δύο γλώσσες, αλλά διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία στον τουρισμό, και ξέρουν πώς αντιμετωπίζονται σοβαρές κρίσεις, γνωρίζουν και τις δύο νοοτροπίες και ζουν στην Γερμανία. Θα είναι λάθος να ανατεθεί το έργο σε εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας, οι οποίες δεν πληρούν έστω μία από τις παραπάνω προϋποθέσεις, και δεν θα είναι σε θέση να κατανοήσουν την ψυχολογία της ελληνικής νοοτροπίας και να μεταφέρουν τα μηνύματα με τον σωστό τρόπο, μιας και το πρόβλημα της Ελλάδας είναι πολυσύνθετο.
Επικοινωνιακά θα πρέπει όμως να γίνει και η ανάλογη δουλειά και στην εγχώρια αγορά, γιατί οποιοδήποτε παραστράτημα θα είναι καταστροφικό. Η «επικοινωνιακή καμπάνια» θα πρέπει να γίνει βάσει ενός ξεκάθαρου master plan, το οποίο θα πρέπει να γίνει αποδεκτό από όλους. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ερασιτεχνισμούς.
2. Τα Συνδικάτα και οι συντεχνίες να συνειδητοποιήσουν ότι οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση θα επιδεινώσει την κατάσταση και θα περιθωριοποιήσει ακόμη περισσότερο την χώρα.
Η ψυχολογία του Ευρωπαίου καταναλωτή επηρεάζεται άμεσα στις αποφάσεις του για διακοπές, όταν του δημιουργείται και η παραμικρή ανασφάλεια για την χώρα που πρόκειται ή θα επιθυμούσε να επισκεφθεί. Μήπως είναι πιά καιρός να συνειδητοποιήσουν όλοι οι Αρμόδιοι σε θέματα Τουρισμού την σημαντικότητα και τα οφέλη μιας αύξησης τουριστών προς την Ελλάδα; Πόσο ακόμη θα τραβήξει το χαρακίρι;
3. Τα πολιτικά κόμματα ανεξαρτήτως παρατάξεως να ξεχάσουν το θέμα πρόωρων εκλογών.
Η διεξαγωγή εκλογών θα εντατικοποιήσει την ήδη υπάρχουσα αδράνεια των πολιτικών προσώπων, και θα επιδεινώσει το κρίσιμο της κατάστασης. Θα χαθούν πολύτιμοι χρόνοι. Ο Τουρισμός χρειάζεται ηρεμία και χρόνο.
4. Η επικοινωνιακή στρατηγική να μην περιοριστεί σε κάποια επιφανειακά σλόγκαν διαφημιστικής υφής. Απαιτείται στοχευμένη και αξιόπιστη θεματικοποίηση βάσει προϊόντων και εκδηλώσεων.
Τόσο οι επαγγελματίες, όσο και οι καταναλωτές χρειάζονται ειλικρινή ενημέρωση με ξεκάθαρες τοποθετήσεις, με σκοπό να περιοριστεί η οποιαδήποτε εσκεμμένη ή μη κακοφημολογία από τα γερμανόφωνα ΜΜΕ. Μόνο έτσι θα ξανακερδίσουμε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Δηλαδή αυτά που θα «τους υποσχεθούμε», θα πρέπει και να τα τηρήσουμε. Οποιαδήποτε απόκλιση θα δρά αρνητικά.
5. Να γίνει χρήση όλων των ΜΜΕ – όχι μόνο των κοινωνικών δικτύων (social media) τόσο προς τους επαγγελματίες, όσο και προς τους καταναλωτές.
Η επικοινωνιακή πληροφόρηση πρέπει να τρέξει τουλάχιστον σε δύο επίπεδα: Προς τους επαγγελματίες και προς τους καταναλωτές, έτσι ώστε να επιτευγχθεί γρηγορότερη διάχυση και απήχηση.
6. Η επίσημη ιστοσελίδα www.visitgreece.gr να δίνει συνεχή ενημέρωση στην αντίστοιχη γλώσσα.
Η ιστοσελίδα θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα διάδοσης και αναμετάδοσης των πληροφοριών. Θα είναι επίσης το σημείο αναφοράς, ο επικοινωνιακός κόμβος προς όλες τις κατευθύνσεις.
7. Να μην λέει και κάνει ο καθένας ότι θέλει.
Το επικοινωνιακό master plan θα καθορίσει το λεγόμενο Wording προς όλες τις κατευθύνσεις και τους κανόνες επικοινωνιακής συμπεριφοράς.
Το γνωμικό «όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, αργεί να ξημερώσει» δεν έχει χάσει την ισχύ του. Στην Γερμανία μάλιστα ισχύει «Κάνε κάτι καλό και πες το». Δεν θα πρέπει να συνεχίσουμε στην Ελλάδα την τακτική του «Λέμε πολλά και κάνουμε λίγα ή σχεδόν τίποτα».
8. Να υπάρξει «Επαγγελματισμός» και «Αλληλεγγύη».
Οποιαδήποτε ερασιτεχνική η τυχοδιωκτική ενέργεια ή πράξη θα πιστοποιήσει την ανικανότητα μας να δείξουμε τους καλύτερους εαυτούς μας.

1 σχόλιο :

  1. "Η διεξαγωγή εκλογών θα εντατικοποιήσει την ήδη υπάρχουσα αδράνεια των πολιτικών προσώπων, και θα επιδεινώσει το κρίσιμο της κατάστασης. Θα χαθούν πολύτιμοι χρόνοι. Ο Τουρισμός χρειάζεται ηρεμία και χρόνο."

    Επίσης, θα μπορούσαμε να αποφασίσουμε, προκειμένου να ενισχυθεί ο τουρισμός, να εδραιώσουμε ένα ολοκληρωτικό σύστημα κυβέρνησης της χώρας, μεγάλης διάρκειας. Με τον τρόπο αυτό, ούτε αντιδράσεις θα έχουμε από τα συνδικάτα, ούτε εκλογές,
    Θα έχουμε όμως τουρισμό! Ουφ, ευτυχώς!

    ΥΓ: Συγγνώμη για τη μικρή ειρωνεία στο σχόλιο, αλλά κάποιοι πρέπει να αρχίσουν να γράφουν πιο σοβαρά κείμενα, που να λαμβάνουν υπόψη τους ότι ζούνε και άλλοι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα και μάλιστα σε απαράδεκτες συνθήκες, με το ένα πόδι στην Ελλάδα και το άλλο στη μετανάστευση. Επιχειρήματα όπως αυτά που διάβασα, μου θυμίζουν τα επιχειρήματα που συντέλεσαν χρόνια στην καταστροφή δεκάδων νησιών στο βωμό του "τουρισμού" που θα μας σώσει.
    Φυσικά είμαι υπερ του τουρισμού, αλλά όχι ως αυτοσκοπό και σωτηρία. Το να πατήσουμε επιτέλους στα πόδια μας και να περπατήσουμε, δεν το σκεφτόμαστε ως περίπτωση εξέλιξης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή