Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Εφαρμογή στρατηγικής με μετρήσιμο αποτέλεσμα


Της Σαντυς Tσαντακη, στην Καθημερινή 29 Απριλίου 2012

Η Αννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη είναι ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος στην OMNI APIQO, εταιρεία παροχής υπηρεσιών στον χώρο του λάιφσταϊλ και του μάρκετινγκ. Tο Quintessentially είναι το μεγαλύτερο luxury lifestyle management club (λέσχη παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών με επίκεντρο τη διαχείριση του καθημερινού χρόνου ιδιωτών και εταιρικών πελατών) στον κόσμο με παρουσία σε εξήντα πόλεις.

«Δεν υπάρχει branding Ελλάδας, για να τίθεται θέμα rebranding» τονίζει. «Το να αναπτύξουμε brand για την Ελλάδα, σημαίνει να καταλήξουμε σε κοινό όραμα, με κοινούς στόχους για τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη. Πρέπει να βάλουμε σε εφαρμογή μια στρατηγική με μετρήσιμα αποτελέσματα, με ένα σχέδιο που θα μας δεσμεύσει επί σειρά ετών και δεν θα αλλάζει με την έλευση κάθε κυβέρνησης. Πρέπει να σκεφτούμε πώς διαφοροποιούμαστε ως χώρα, εμπορικά, πολιτιστικά, γεωπολιτικά. Δεν φτάνει να το λέμε μόνο ότι είμαστε τουριστικός προορισμός. Ο πειρασμός της αρπαχτής και η νοοτροπία του τυχοδιωκτισμού είναι καταστροφικά και μπροστά θα πάμε μόνον όλοι μαζί. Οι Ελληνες που πιστεύουν ότι η Ελλάδα δεν αλλάζει και θα παραμείνει η χώρα της μιζέριας, της ζηλοφθονίας και της προχειρότητας, ας μη συμμετέχουν».


Με πάθος
Η Αννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη μιλάει με πάθος και ενθουσιασμό. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και κατέχει ΜΒΑ από το Harvard Business School. Μετακόμισε στην Αθήνα πριν από έξι χρόνια, ύστερα από διεθνή καριέρα στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη, για να ιδρύσει τη δική της επιχείρηση και να μεγαλώσει την οικογένειά της στην Ελλάδα. Είναι μέλος του Δ. Σ. του ΕΟΤ από το 2010. Με ποιον τρόπο η Ελλάδα μπορεί να αντιστρέψει την αρνητική δημοσιότητα που έχει δημιουργηθεί;
«Η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται κάτω από τους προβολείς της δημοσιότητας. Για να το επιτυγχάναμε αυτό, θα έπρεπε να είχαμε ξοδέψει εκατομμύρια ευρώ στη διαφήμιση. Ας το εκμεταλλευτούμε λοιπόν. Παρά τον αρνητισμό υπάρχει ακόμα αγάπη, θαυμασμός και καλή θέληση. Δεν είναι θέμα καλύτερης διαφημιστικής στρατηγικής αλλά νόμων και μεταρρυθμίσεων που θα εφαρμόζονται και θα πείθουν τους επισκέπτες και επενδυτές ότι είμαστε μια χώρα που θα τηρήσει τις υποσχέσεις που δίνει, είτε στον τουρίστα είτε στον επιχειρηματία» λέει η διευθύνουσα σύμβουλος του Quintessentially. Και συνεχίζει:

«Οταν κάποιος έρχεται για διακοπές πρέπει να πιστεύει ότι δεν κινδυνεύει. Οταν ένας επιχειρηματίας θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα, πρέπει να ξέρει ότι δεν θα αλλάζουν οι νόμοι κάθε λίγο, χωρίς καμία λογική πέραν αυτής των συγκεκριμένων συμφερόντων. Οι διαφημιστικές καμπάνιες τουριστικής προβολής διαδέχονται η μία την άλλη, διότι οι αρμόδιοι πολιτικοί αδιαφορούν για το χτίσιμο μιας μακροχρόνιας εικόνας. Κάποιες καμπάνιες είναι πιο δημιουργικές ή ελκυστικές, αλλά όλες στηρίζονται στην αρχαία κληρονομιά, στον ήλιο, τη θάλασσα, καμιά δεν οικοδομεί μακροχρόνια εικόνα της Ελλάδας ως brand, ως μια εμπειρία και ως χώρα εξαίρετων υπηρεσιών. Εχοντας ζήσει και δουλέψει σε πολλές χώρες, με διαφορετικές εθνικότητες, μπορώ να πω ότι η διάθεση του κόσμου απέναντί μας είναι θετική κατά μέσο όρο, παρά τη σύγχυση που προκαλούμε. Εχουν περισσότερο σεβασμό και αγάπη για την Ελλάδα και τους Ελληνες από ό, τι έχουμε εμείς οι ίδιοι.

» Για να αρχίσει ο υπόλοιπος κόσμος να μας βλέπει διαφορετικά πρέπει να αρχίσουμε εμείς να αντιμετωπίζουμε τους εαυτούς μας διαφορετικά. Αν δεν επιδείξουμε αυτοσεβασμό, πώς θα υποδεχτούμε επισκέπτες και επενδυτές οι οποίοι έρχονται να κερδίσουν από τη χώρα μας, ώστε στο τέλος να κερδίσουμε και εμείς;».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου