Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Oλοκληρωμένη διαχείριση της επωνυμίας των πόλεων

#Μαρία Ψαρρού

Επισκόπηση των οργανωτικών μοντέλων  Κοινό θεματικό εργαστήριο των Eurocities και Urbact. Όσλο, 17-19 Απριλίου 2013.

Η καθιέρωση του branding και μάρκετινγκ των πόλεων προχωρά ιδιαίτερα στις μέρες μας. Η ανάδειξη του ολοκληρωμένου branding του τόπου στις σύγχρονες αστικές πολιτικές, σε αντίθεση με τη συνήθη διάκριση μεταξύ στρατηγικών που στοχεύουν στους τουρίστες και τους επισκέπτες από τη μία πλευρά, και στις επιχειρήσεις / επενδυτές από την άλλη, προϋποθέτουν νέα οργανωσιακά μοντέλα. Διοικητική αδυναμία εξακολουθεί να υπάρχει ως προς την υποστήριξη και παρακολούθηση των πρωτοβουλιών στο πεδίο του branding των πόλεων, πολλές από τις οποίες οδηγούν σε ελάχιστα ή αντιφατικά αποτελέσματα. 
Για να διατηρηθεί η στρατηγική επωνυμίας της  πόλης επίκαιρη και ζωντανή μετά την εισαγωγή της απαιτείται διοίκηση. Η προσαρμογή σε ένα περιβάλλον περιορισμένων δημοσίων δαπανών και το συνακόλουθο κοινωνικό αίτημα για ριζικές καινοτομίες και αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα, συνιστούν επίσης κινητήριες δυνάμεις.
Μια τέτοια χρονική στιγμή λειτουργεί επίσης ως ευκαιρία για τη δημιουργία αποτελεσματικότερων προτύπων για τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών (επιχειρηματική κοινότητα, επιτροπές τουριστικής προβολής, Πανεπιστήμιο και σύστημα παιδείας, συμβούλια, κύριες αστικές εγκαταστάσεις κ.λ.π.) που πρέπει να στοχεύουν τόσο στη συν-διαμόρφωση των στρατηγικών branding της πόλης όσο και στην από κοινού ανάληψη των πρωτοβουλιών επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης και της οικονομικής συνυπευθυνότητας.

Το εργαστήριο του Όσλο είναι μια μοναδική ευκαιρία να συζητηθούν συγκεκριμένα οργανωσιακά μοντέλα και μοντέλα διοίκησης στον τομέα του branding τόπου, καλύπτοντας θέματα όπως:
  • Καθιέρωση του ολοκληρωμένου branding πόλεων
  •  Branding και επικοινωνία στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού καιτης διοίκησης
  • Τοπικές συνεργασίες και πλατφόρμες για τη συμμετοχή και τη διοίκηση των ενδιαφερομένων μερών
  • Χρηστικότητα εργαλείων brand: εξασφάλισης της αφοσίωσης των τοπικών εμπλεκόμενων μερών και των δυνητικών χρηστών
  •  Ευέλικτη συνεργασία
  • Προσαρμογή στο περιβάλλον της μειωμένης χρηματοδότησης: σπάζοντας το φαύλο κύκλο του"χωρίς χρήματα, καμία ενέργεια"
  • Πολύεπίπεδη διακυβέρνηση στο branding τόπου: τοπική-περιφερειακή-μητροπολιτική-εθνική διάρθρωση
  •  Συμμαχίες και εδαφικές συνεργασίες για co-branding
Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά τεσσάρων θεματικών εργαστηρίων που οργανώνει το Urbact-CityLogo, καλύπτοντας βασικά θέματα σε καινοτόμο branding της πόλης, όπως: η διαχείριση και τα νέα οργανωσιακά μοντέλα, ο σχεδιασμός του brand της πόλης, η επικαιροποίηση των αφηγημάτων των πόλεων, οι με γνώμονα την πόλη στρατηγικές για την οπτική επικοινωνία, η επανεξέταση των διαύλων και των εργαλείων επικοινωνίας, ο αντίκτυπος της στροφής στον ψηφιακό κόσμο και οι νέες στρατηγικές τμηματοποίησης στο branding των πόλεων.

Το εργαστήριο οργανώνεται από κοινού με την ομάδα εργασίας του Eurocities "city attractiveness and brading management" στην οποία μετέχει από την Ελλάδα ο Δήμος Ηρακλείου. 

Ως αποτέλεσμα αναμένεται να έχει την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ διαφόρων τομέων, φέρνοντας κοντά επαγγελματίες από όλη την Ευρώπη που εργάζονται στο branding και την επικοινωνία των πόλεων, παραμένοντας ανοικτό προς μελετητές και εμπειρογνώμονες του τομέα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το εργαστήριο μπορείτε να βρείτε στο σχετικό κείμενο

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.