Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Λογότυπο του ΕΟΤ για την προώθηση της Ελλάδας.Εγχειρίδιο Τουριστικής Ταυτότητας

#Υψηλάντη Βασιλική Ζαφειρία

Το Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ενημερωθήκαμε από σχετικά ιστολόγια για την παρουσίαση του νέου λογοτύπου του ΕΟΤ για την Ελλάδα. Μετά από πολλούς σχολιασμούς (κατά πλειοψηφία αρνητικούς) αλλά και διορθώσεις (λάθος στο kerning), αναρτήθηκε η σχετική παρουσίαση του στον επίσημο ιστοχώρο του ΕΟΤ. Στη συνέχεια, ο επίσημος τουριστικός διαδικτυακός τόπος της Ελλάδας http://visitgreece.gr/ καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΕΟΤ προχώρησαν στην υιοθέτηση του εν λόγω λογοτύπου.
Διαπιστώνοντας, λοιπόν, ότι το νέο λογότυπο είναι γεγονός, προσπαθήσαμε να βρούμε τα σχετικά αρχεία (λογότυπο σε υψηλή ανάλυση, προδιαγραφές χρήσης, κλπ) τα οποία θα πρέπει να εντοπίσουν και να λάβουν από το διαδίκτυο οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε να τα εντάξουν στα προγράμματα τουριστικής τους προβολής. Για το λόγο αυτό επισκεφθήκαμε τους διαδικτυακούς τόπους του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού http://www.mintour.gr/, http://www.gnto.gov.gr/ και http://www.visitgreece.gr/el/home (στον ιστοχώρο της Ελληνικής Κυβερνήσεως αναφέρονται ως κύριες πύλες πληροφόρησης σχετικά με τις αρμοδιότητες και το έργο του Υπουργείου).
Μετά από διαδικτυακή επίσκεψη σε όλες τις κατηγορίες τους ιστοχώρου του ΕΟΤ δεν καταφέραμε να βρούμε σχετική ανακοίνωση ή συνημμένα αρχεία. Μάλιστα, στις ενότητες Διαφήμιση, Εγκύκλιοι και Μελέτες είναι ακόμη αναρτημένο αρχείο με τίτλο "Εγχειρίδιο Τουριστικής Ταυτότητας" το οποίο αφορά το προηγούμενο λογότυπο.


Στον ιστότοπο http://visitgreece.gr εντοπίσαμε ότι υπάρχει αναρτημένο υλικό στην κατηγορία "connect with us" με τίτλο Download Banners το οποίο περιλαμβάνει banners με ενσωματωμένο το νέο λογότυπο, χωρίς όμως να υπάρχει πουθενά αυτούσιο το νέο λογότυπο.
Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε ότι μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχαμε με αρκετούς Δήμους και Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, διαπιστώσαμε ότι δεν έχει  ενημερωθεί κανείς επισήμως και εγγράφως για τη χρήση και υιοθέτηση του νέου λογοτύπου ώστε να μπορέσει να το εντάξει στο Τουριστικό Σχέδιο Προβολής του. Κάποιοι φορείς που πληροφορήθηκαν για την επίσημη αλλαγή του σήματος μέσω εκθέσεων στο εξωτερικό στις οποίες παρευρέθησαν, απευθύνθηκαν στο Γραφείο Προβολής του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού ώστε να τους αποσταλεί το λογότυπο για να χρησιμοποιηθεί σε έντυπα τα οποία ήταν προς εκτύπωση. Η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι δεν μπορεί να δοθεί ακόμη επίσημα και ότι πρέπει να περιμένουν για σχετική ενημέρωση.

Στο πλαίσιο της προκήρυξης του διεθνούς ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου του έργου με τίτλο «Σχεδιασμός και ανάπτυξη της Πύλης, προμήθεια εξοπλισμού, ανάπτυξη εφαρμογών και ψηφιακών διαδρομών και πολυμεσική ολοκλήρωση τουριστικών εμπειριών» που προκηρύχθηκε το Μάρτιο του 2013 ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού παραθέτει ως συνημμένα παραρτήματα τα παρακάτω:
C4.3 Μελέτη Marketing  & Μελέτη Branding

Τα εν λόγω αρχεία αποτελούν οδηγούς και μελέτες που έχουν δημιουργηθεί το 2007 και το 2010. Το μόνο καινούριο αρχείο είναι το C4.2 το οποίο αφορά στη νέα τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας και είναι το μόνο που έχουμε βρει στο διαδίκτυο σχετικά με το νέο λογότυπο.
Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως των διαφόρων απόψεων αναφορικά με τη στρατηγική προώθησης του ΕΟΤ, το σχέδιο μάρκετινγκ και το νέο λογότυπο, αλλά και τις καθυστερήσεις στη σχετική ενημέρωση, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης να λάβουν υπόψη τα παραπάνω εγχειρίδια, να τα μελετήσουν και στη συνέχεια να εναρμονιστούν με τις απαιτήσεις που θέτουν. Ιδιαίτερα, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τις προδιαγραφές και τις υποδείξεις σχετικά με τη χρήση του νέου λογοτύπου σε όλες τις επικοινωνιακές δράσεις (διαδίκτυο, έντυπα, κλπ).

Τέλος, θα πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο να ενημερώσει τους φορείς για το νέο λογότυπο και τις χρήσεις του (όπως αυτές αναφέρονται στο εγχειρίδιο που παραθέτουν στα συνημμένα αρχεία του διαγωνισμού) και να αναρτήσει τα σχετικά αρχεία στους επίσημους ιστοχώρους του ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου