Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2013

Ποιο είναι το λογότυπο προορισμού με την μεγαλύτερη επιρροή , που δημιουργήθηκε ποτέ;

#Δημοσιεύθηκε στο Small City Branding Around the World
#Bill Baker
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Λάζαρος Αγαπίδης.

Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης παρουσίασης μου για το branding προορισμών στην Αυστραλία, τόνισα ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού ενός brand, τα λογότυπα και τα σλόγκαν καταναλώνουν τον περισσότερο χρόνο και ενέργεια της διαδικασίας.  Στο τέλος της παρουσίασης, ένας από το ακροατήριο με πλησίασε με ένα πολύ δύσκολο ερώτημα. Με ρώτησε, «ποιο θεωρείτε ότι είναι το λογότυπο προορισμού με την μεγαλύτερη επιρροή που δημιουργήθηκε ποτέ;»  Μετά από ένα λεπτό, ζήτησα να διαλέξω όχι μόνο ένα αλλά δύο λογότυπα.  Η πρώτη μου επιλογή ήταν το εμβληματικό "I Love NY" λογότυπο, σχεδιασμό και το άλλο ήταν το λογότυπο της Ισπανίας που σχεδιάστηκε από τον Joan Miro, έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της Ισπανίας.

Έχω αναφέρει στο ιστολόγιό μου το γνωστό λογότυπο της Νέας Υόρκης με την καρδιά πολλές φορές και αναφέρεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Πιθανόν αυτό να έχει τη μεγαλύτερη επιρροή. Το Ισπανικό λογότυπο δεν έχει προσεχθεί τα τελευταία χρόνια. Έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Εισήχθη το 1984, μόλις επτά χρόνια μετά το θάνατο του στρατηγού Φράνκο και σε μια εποχή που η Ισπανία ήταν εσφαλμένα συνδεδεμένη με την καταστολή και τη βία. Η Ισπανία προσπαθούσε να αναμορφώσει την ταυτότητά της και να τοποθετήστε τον εαυτό της ως ένα φιλόξενο προορισμό.  
Η οδηγία που δόθηκε στον Miro ήταν σε μορφή μιας σύντομης συνομιλίας με έναν υπουργό της κυβέρνησης.  Ο Miro αμέσως κατάλαβε τον σκοπό και απάντησε με το πλέον εμβληματικό του κόκκινο, μαύρο και κίτρινο ήλιο. Αρνήθηκε οποιαδήποτε πληρωμή, διακηρύσσοντας ότι ο σχεδιασμός ήταν «για τον βασιλιά και για την νέα κυβέρνηση».

Είναι σημαντικό ότι το λογότυπο όχι μόνο πέτυχε γρήγορα τον στόχο του με το γεγονός ότι συνδέθηκε στενά με την Ισπανία, αλλά προκάλεσε με επιτυχία και μια αίσθηση υπερηφάνειας μεταξύ των Ισπανών και κατέχει την πρώτη θέση για τριάντα χρόνια σε πολλές επιτυχημένες πρωτοβουλίες branding και μάρκετινγκ πέραν του τουρισμού.

Υποθέτω πως το μάθημα εδώ είναι ότι η φημισμένοι και γνωστοί πολίτες μπορούν να ενισχύσουν μερικές φορές ένα εθνικό σήμα πέρα από την προσωπική εμφάνιση και την χρήση της διασημότητας τους.  Με τη χρήση της καλλιτεχνικής λάμψης τους μπορούν να παρέχουν μια διαχρονική, ενωτική εικόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου