Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

Είναι τα σκουπίδια τα καλύτερα σουβενίρ της Νέας Υόρκης;

Ο κος Gignac με το δημιούργημα του, ένα κουτί από plexiglass με "αναμνηστικά" σκουπίδια της Νέας Υόρκης
Θα αγοράζατε ποτέ σκουπίδια σαν σουβενίρ; Κι όμως μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα καλαίσθητο διαφανές κουτί με κάποια σκουπίδια - σήματα κατατεθέν της Νέας Υόρκης!!!
Η Νέα Υόρκη αναμφίβολα είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα επιτυχημένου city branding με εκατομμύρια τουρίστες να συρρέουν κάθε χρόνο για να επισκεφτούν τα αξιοθέατα και να βιώσουν την εμπειρία του να ζεις σε αυτή την τεράστια πόλη έστω και για λίγες ημέρες. 
Το λογότυπο "I love NY" βρίσκεται παντού, από μολύβια, μπλουζάκια, ποτήρια-φλυτζάνια μέχρι και οτιδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει ή να στολίσει κάποιος στο σπίτι ή στο γραφείο του. Τα σουβενίρ αυτά αποφέρουν πολλά εκατομμύρια στους πωλητές τους οι οποίοι κάθε χρόνο εφευρίσκουν και κάποιο ιδιαίτερο αναμνηστικό να πουλήσουν στον κόσμο.

Αυτή την αγάπη και την αναγνωρισιμότητα "εκμεταλλεύτηκε" πριν χρόνια ένας ντόπιος καλλιτέχνης, ο Κος Justin Gignac, ο οποίος στην προσπάθειά του να κερδίσει ένα στοίχημα με ένα συνάδελφό του σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η συσκευασία ενός προϊόντος κατάφερε να δημιουργήσει κάτι απόλυτα αξιοπερίεργο. 
Για να αποδείξει λοιπόν την άποψη του αποφάσισε να συσκευάσει κάτι το οποίο δεν θα αγόραζε κανείς, και κοιτώντας τα σκουπίδια που αφήνει ο κόσμος στην Times Square αποφάσισε να συσκευάσει αυτά τα σκουπίδια σε ένα διαφανές κουτί! Δεκατρία χρόνια μετά έχει πουλήσει 1400 μικρά κουτιά και έχει επεκταθεί σε 30 χώρες σε όλο το κόσμο σύμφωνα με την ιστοσελίδα του.

Αγαπημένο αναμνηστικό από τη Νέα Υόρκη;
Το συμπέρασμα από αυτό το δημιουργικό κατόρθωμα του Κου Gignac είναι προφανές, με μια σωστή πολιτική δημιουργίας - και μετέπειτα διαχείρισης - της ταυτότητας μιας πόλης όπως αυτή της Νέα Υόρκης, ο κόσμος επιθυμεί να ζήσει την εμπειρία που του προσφέρει η πόλη είτε σαν τουρίστες είτε σαν εργαζόμενος για μεγάλο ή μικρό διάστημα, και φυσικά θα δελεαστεί να πάρει μαζί του κάτι που να του επαναφέρει στο μυαλό αυτή την εμπειρία. 
Και γιατί όχι να μην δοκιμάσει και την τύχη του κάποιος ανοίγοντας μια επιχείρηση ή δοκιμάζοντας μια νέα ιδέα; Σε μια τέτοια πόλη είναι πολύ πιθανόν να επιτύχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου