Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2014

Μελέτη: Ο «κοινωνικός» Τουρίστας

Η αλυσίδα ξενοδοχείων NH Hotels διαχειρίζεται 364 ξενοδοχεία και είναι μια από τις 25 μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων στο κόσμο. Τα ξενοδοχεία της βρίσκονται σε πολλές χώρες με σαφή προσήλωση στη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Η NH Hotels σε συνεργασία με τους Juan Luis & Fernando Polo (#socialholic authors) που είναι Partners & General Managers της Territorio creativo δημοσίευσε μια έρευνα σχετικά με τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου τουρίστα που χρησιμοποιεί πλέον κυρίως την τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερωθεί για τα μέρη που θα επισκεφθεί και τα ξενοδοχεία που θα τον φιλοξενήσουν. Στο www.citybranding.gr θα δημοσιευτούν τα σημαντικότερα μέρη της έκθεσης αυτής ξεκινώντας με το παρακάτω κείμενο.
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που επισκεφτήκατε ένα τουριστικό πράκτορα;

Δύσκολο να απαντήσετε; Αν, όπως εγώ, ταξιδεύετε και δεν μπορείτε να θυμηθείτε πού είναι το ταξιδιωτικό γραφείο του πράκτορα σας, είναι ένα σαφές σημάδι ότι έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που τον επισκεφτήκατε. Και ότι κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Για πολλούς από εμάς, σκαλίζοντας τη μνήμη μας προσπαθώντας να θυμηθούμε πότε άλλαξαν οι ταξιδιωτικές μας προτιμήσεις, μας γυρνάει πίσω περισσότερο από ό, τι είμαστε πρόθυμοι να παραδεχτούμε. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο μεγάλο για τους νέους.

Και οι δύο αντιλήψεις τονίζουν ότι η τουριστική βιομηχανία, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες σύμφωνα με τον όγκο των εσόδων, έχει εξελιχθεί εδώ και καιρό και έχει αποκτήσει μια «κοινωνική» ετικέτα για τους ταξιδιώτες. Λίγα πράγματα μας αρέσουν περισσότερο από ότι η πραγματική γνώση. Η γνώση μας βοηθάει να κατανοήσουμε το πλαίσιο για να προσπαθήσουμε αργότερα να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνουμε, δηλαδή τι μπορούμε να περιμένουμε από τη ροή των πραγμάτων. Αφήνοντας κάποιο χρόνο για να γνωρίσουμε τα δεδομένα και τις τάσεις που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις μας είναι μία από τις καλύτερες «μικρές πολυτέλειες» που μπορούμε να έχουμε. Και αυτό είναι μια αναπόφευκτη πολυτέλεια.

Η έκθεση που έχω τη χαρά να παρουσιάσω στοχεύει να είναι μια από αυτές που προσθέτουν την εργασία και τη συστηματοποίηση των στατιστικών στοιχείων που είναι διάσπαρτα στην καθημερινότητα μας, για να πλαισιώσει μια πλήρη εικόνα που με άλλους τρόπους δεν μπορεί να συγκεντρωθεί. Είναι ένα έργο που φιλοδοξεί να προσδιορίσει τις κατευθυντήριες γραμμές για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε πώς και γιατί ταξιδεύουμε. Γιατί είναι ενδιαφέρον για εμάς να πούμε σε αγνώστους για τις εμπειρίες που ζούμε, τι προτιμούμε να κάνουμε, ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας των ανθρώπων που γράφει ιστορίες για τα ταξίδια τους ή γιατί νευριάζουμε επειδή δεν έχουμε Wi-Fi εκεί που είμαστε.

Θα φέρουμε σε αυτό το ταξίδι μας τη Lisa και τον Marc, δύο νέα παιδιά που ταξιδεύουν για πολύ διαφορετικούς λόγους. Αυτή είναι σε ένα ταξίδι αναψυχής, ενώ αυτός ταξιδεύει για επαγγελματικό σκοπό. Και οι δύο θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε την κοινωνική πλευρά των ταξιδιωτών, οι οποίοι ταξιδεύουν και μοιράζονται τις καλύτερες στιγμές τους στα αγαπημένα τους κοινωνικά δίκτυα. Η Lisa τρώει ένα cupcake στη Νέα Υόρκη και το Instagram αμέσως γίνεται το τέλειο εργαλείο για να ενημερώσει και να κάνει τους φίλους της να ζηλέψουν. Ο Marc περιπλανιέται στη Νότια Αμερική, ψάχνοντας για υλικό για τη διατριβή του με το Facebook ως το τέλειο ταξιδιωτικό περιοδικό όπου μπορεί να μοιραστεί τις φωτογραφίες και τα σχόλια του που απεικονίζουν τη στιγμή ζει. Η Lisa και ο Marc αντιπροσωπεύουν μια αλήθεια: όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, έχουμε ένα «κοινωνικό εθισμό» μέσα μας, σαν να είμαστε εξαρτημένοι και ψάχνουμε για έγκριση μέσω της  πράξης διαμοιρασμού των προσωπικών στιγμών μας με τους άλλους. Δεν γνωρίζουμε βέβαια ότι με αυτόν τον τρόπο γινόμαστε μέρος της αλλαγής που αλλάζει ριζικά τον τομέα μας. Κάθε νέα άποψη και φωτογραφίες που μοιραζόμαστε αυξάνουν την πολυπλοκότητα και τις ευκαιρίες για να αποφασίσει κάποιος πού να πάει και πώς να προγραμματίσει το ταξίδι του.

Τα πέντε βήματα για κάθε ταξίδι - οραματισμός, σχεδιασμός, κράτηση, αίσθηση και διαμοιρασμός - εμπλουτίζονται ταυτόχρονα με την πυκνότητά τους επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων μας. Πίσω από κάθε ένα υπάρχει ένα περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από τους «κοινωνικούς ταξιδιώτες» όπως ο Marc και η Λίζα, που απολαμβάνουν να διηγούνται στους άλλους που και πότε έχουν ταξιδέψει και τι αισθήματα και συναισθήματα έχουν βιώσει. Και έχουμε εντρυφήσει σε αυτό για να δείξουμε πόσο σχετικά είναι για τους παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν νέες αλλαγές που συνοψίζουν αυτά που ήδη ξέρουμε. Το internet από μόνο του είναι μια στρατηγική για ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων πολύ πριν η συνδεσιμότητα φτάσει στα υψηλά επίπεδα του σήμερα. Ανάμεσα στα καλύτερα σημεία που αναπτύσσουν βαθιά αυτή την κριτική μερικά διακρίνονται. Το περιεχόμενο είναι όλο και πιο οπτικό με συγκεκριμένα κανάλια για όλα τα είδη των εμπειριών για τους ταξιδιώτες.

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει πιο ισχυρά σαν πηγή έμπνευσης για τους ταξιδιώτες και είναι πολύ σημαντικό όταν προσπαθούμε να αποφασίσουμε πού θέλουμε να οδηγηθούμε. Οι τουριστικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μια πολυπλοκότητα σήμερα που έχει έρθει φυσιολογικά για τα NH Hotels και την Territorio creativo να αποτελέσουν μέρος της λύσης με τη δημιουργία και την ανταλλαγή γνώσεων μέσω αυτής της έκθεσης. Και για εσάς για να γίνεις μέρος της λύσης βάζουμε στα χέρια σας ένα ανοικτό και απαιτητικό έγγραφο που περιέχει στατιστικές και αντικειμενικά στοιχεία για να ολοκληρωθεί μια ανάλυση που να στηρίξει τις απαντήσεις σχετικά με το πώς ο κοινωνικός τουρισμός επηρεάζει τους ταξιδιώτες και αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον, τι είδους επανάσταση περιμένουμε.

Δεν υπάρχει μαγική κρυστάλλινη σφαίρα για να προβλέψει με ακρίβεια το μέλλον, αλλά μπορούμε να συνεργαστούμε για να γνωρίσουμε αυτές τις αλλαγές και να γίνει μέρος της επαγγελματικής μας γνώσης. Ήρθε η ώρα να γίνουμε μέρος του μέλλοντος μέσω της ενσωμάτωσης της γνώσης αυτής στο παρόν μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου