Δημοσιεύουμε τις απόψεις του κ.Γερουλάνου, όπως διατυπώθηκαν στο event της google για τον Τουρισμό , όπως εστάλλει σε όλα τα ΜΜΕ από το Υπουργείο:
-Στ.
Λουκάκος: Το 2011 γνωρίζουμε όλοι ότι ήταν πολύ καλή χρονιά για τον
τουρισμό. Είδαμε και τα στοιχεία του Πήτερ Οικονομίδη πως αυξήθηκε
αρκετά. Θέλετε να μας δώσετε κάποια στοιχεία παραπάνω;
-
Π. Γερουλάνος: Το 2011 ήταν ίσως η καλύτερη χρονιά που είχε ποτέ η
Ελλάδα στον τουρισμό. Είχαμε περίπου 16.5 εκατομμύρια αφίξεις, και
είχαμε τη μεγαλύτερη άφιξη στην κρουαζιέρα που έχει γίνει ποτέ. Μέσα σε
όλα τα τρελά της Ελλάδας -δεν μετράμε την κρουαζιέρα μαζί με τις αφίξεις
στον τουρισμό, αλλά και τα δύο αυξήθηκαν πάρα πολύ ήταν μία χρονιά που
συνέβησαν δύο θετικά πράγματα μαζί. Πρώτον, αναπτύχθηκαν πάρα πολύ οι
καινούριες αγορές, και επέστρεψαν κάποιες από τις αγορές που είχαμε
χάσει το 2010. Ο συνδυασμός των δύο έφερε τις αφίξεις στο υψηλότερο
ποσοστό που είχαν φτάσει ποτέ.
- Στ. Λουκάκος: Πως ανοίξατε τις καινούριες αγορές; Θα μας πείτε λίγο ποιο ήταν το σκεπτικό και η στρατηγική σας;
-
Π. Γερουλάνος: Επειδή όλος ο κόσμος εδώ είναι από τον τουρισμό, θα
θυμάται ότι το 2010 ήταν ίσως η χειρότερη χρονιά ή θα μπορούσε να ήταν η
χειρότερη χρονιά που είχε συμβεί ποτέ. Διότι είχαν πέσει πάρα πολλά
πράγματα μαζί. Εκτός από την κρίση που υπήρχε στην Ελλάδα, ξεκινήσαμε με
τα ηφαίστεια και την τέφρα που σταμάτησε τα ταξίδια στην Ευρώπη, ήρθε
μία σειρά από κακά μαντάτα, έπεσαν έξω δύο εταιρείες αν θυμάμαι από την
Αγγλία που είναι ίσως μία από τις μεγαλύτερες μας αγορές, και η συγκυρία
ήταν τέτοια που και η Αγγλία λόγω της οικονομικής κρίσης που είχε αλλά
και η Γερμανία -για αυτήν την αντιπαράθεση που είχαμε μαζί τους – έπεσαν
περίπου 8% ο καθένας. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι το να πέσει η Αγγλία
και η Γερμανία 8%, για την Ελλάδα είναι καταστροφικό. Και είναι
καταστροφικό γιατί όλη μας τη στρατηγική την είχαμε χτίσει ουσιαστικά
γύρω από αυτές τις δύο χώρες.