Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

IDEA | TOPOS 2012: Δυναμική Σύνθεση και Τόπος

#Δέσποινα Τσαλαβούτη* , www.epixeiro.gr
 
Σε συνέχεια των δημοσιεύσεων μας για το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing & Branding Tόπου (δείτε εδώ & εδώ), επικεντρωνόμαστε σε τέσσερις από τους 10 θεματικούς άξονες του συνεδρίου, στους όποιους είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε.

Οι άξονες αυτοί, παίζουν ένα καθοριστικό ρόλο στο πως μπορεί η χώρα μας να αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα της, τον πλούτο της, το «δυναμικό» της:
alt
ΑΞΟΝΑΣ 1: Το Marketing και Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών - Στρατηγική ανάπτυξη της Ταυτότητας του Τόπου
ΑΞΟΝΑΣ 2: Η Κοινωνία των Πολιτών στις διαδικασίες του Marketing και Branding Τόπου - Συμμετοχικός σχεδιασμός, συντονισμός εταίρων και επίλυση συγκρούσεων
ΑΞΟΝΑΣ 5: Marketing και Branding Τόπου για την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: Φοιτητικές Εργασίες
Επιλέξαμε τη λέξη «δυναμικό» γιατί παρακολουθώντας τις συζητήσεις που αναπτύχθηκαν σε κάθε άξονα, καταλάβαμε πως δεν αρκεί να μένουμε μόνο στο επίπεδο του «προϊόντος» για την ανταγωνιστικότητα του «brand» Ελλάδα.

Ουσιαστικά, αντιληφθήκαμε πως πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα πιο σύνθετο επίπεδο, που θα συμπεριλάβει τον άνθρωπο ως πόρο και πολίτη, την ποιότητα ως μέρος της ζωής, τη λειτουργικότητα και την αισθητική στην αστική εμπειρία των κατοίκων και των επισκεπτών των πόλεων μας, την επικοινωνία και την έκφραση του πολιτισμού μεταξύ πολιτών και εξωτερικών παρατηρητών, τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μέρων (stakeholders) για τη συν-δημιουργία της «ταυτότητας» κάθε πόλης και κατ' επέκταση του «brand» Ελλάδα ως ένα σύνολο πόλεων.
alt«Η κάθε πόλη πρέπει να εξειδικευτεί στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ώστε να στηριχτεί η οικονομική της ανάπτυξη σε αυτά», τόνισε ο κος Κωνσταντίνος Μοχιανάκης, Προϊστάμενος Πληροφορικής Επικοινωνιών και Διαφάνειας, Δήμος Ηρακλείου.
Αυτή η σύνθεση είναι παρά μόνο η πρώτη γεύση ενός ευρύτερου οικοσυστήματος που διαμορφώνει το «δυναμικό» που έχει η Ελλάδα.
Ενώ δεν είναι ξεκάθαρο αυτή την εποχή, καθώς δίνουμε σημασία περισσότερο στα αρνητικά, έχουμε αυτή τη στιγμή την ευκαιρία να δώσουμε όλα τα κίνητρα που είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση αυτού του – αδρανούς έως σήμερα – δυναμικού (και των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του) προς μια θετική κατεύθυνση (positive ways forward), για μια «συναίσθηση» της ευθύνης και συμβίωση στον τόπο μας.
alt«Το σημαντικότερο είναι οι στόχοι. Που θέλουν οι πολίτες να οδηγήσουν τον τόπο τους;» - Τάσος Γούσιος, Σύμβουλος Επικοινωνίας, Alpha Marketing.
Για να οδηγηθούμε σε θετική πορεία χρειάζεται η συμμέτοχη όλων μας, χρειάζεται να επικοινωνούμε, χρειάζεται να βοηθούμε και να επιβραβεύουμε ο ένας τον άλλο, χρειάζεται να αποβάλουμε από πάνω μας την αδράνεια και να προχωρήσουμε σε πράξεις που αποσκοπούν σε κοινούς στόχους, μια κοινή αποστολή και ένα κοινό όραμα.
«Ως ενεργοί πολίτες, κάθε πράξη μας είναι πολιτική. Με τις πράξεις μας θα ξανά προσδιορίσουμε τις έννοιες πόλη, πολίτης, πολιτισμός, πολιτική» - Μαίρη Καρατζά, Διευθύνων Σύμβουλος theSwitch place / Imagine the City
Δράσεις που έχουν ξεκινήσει αναπτύχθηκαν πιο αναλυτικά κατά την διάρκεια του διημέρου στο συνεδρίου και παρουσιάστηκαν στις παράλληλες εκδηλώσεις στο κέντρο του Βόλου. Θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες σε άρθρα που θα δημοσιεύσουμε εντός του μήνα από εμάς και άλλους ΣΥΝ | ΤΟΠΙΤΕΣ.

*Οφείλουμε πραγματικά να τονίσουμε την μεγάλη επιτυχία του IDEA | TOPOS 2012. Θα θέλαμε να συγχαρούμε τις επιτροπές του συνεδρίου και φυσικά να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συνεργασία. Μας ενημερώσατε, μας εμπνεύσατε και μας ευαισθητοποιήσατε για ένα μεγάλο αριθμό θεμάτων, όλο και περισσότερο σημαντικών για την ποιότητα ζωής και την αστική μας εμπειρία.
Ο «ΤΟΠΟΣ» τελικά είναι οτιδήποτε μας φέρνει σε επαφή με το περιβάλλον και με άλλους ανθρώπους - «ΣΥN | ΤΟΠΙΤΕΣ», ένα πλαίσιο που απαιτεί να συνυπάρχουμε, να συνεργαζόμαστε, να συν-δημιουργούμε, και να συνεισφέρουμε στην ποιοτική ζωή για ένα ποιοτικό μέλλον. Σας ευχαριστούμε που προσφέρατε το αρχικό πλαίσιο προς αυτή την κατεύθυνση.

*Η Δέσποινα Τσαλαβούτη είναι freelancer σε θέματα επιχειρησιακής ανάπτυξης και επικοινωνίας

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου