Λάρισα: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding του Τόπου

Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Σαντορίνη :Απόφαση για δημιουργία DMO


Δύο ευχάριστες ειδήσεις μας έρχονται από τη Σαντορίνη .Δεν είναι μόνο ότι σχεδιάζει τις πολιτικές της ως Τουριστικός προορισμός 12 μηνών το έτος αλλά ότι ωριμάζει εσωτερικά όλο το σύστημα διοίκησης των Τοπικών φορέων.Η πρώτη είδηση αφορά την απόφαση για δημιουργία DMO στο νησί και η δεύτερη την διοργάνωση συνεδρίου οινοτουρισμού.

---Ο Δήμος Σαντορίνης, σε συμφωνία με τους κοινωνικούς εταίρους αποφάσισε να προχωρήσει -σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου - στη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης και Προβολής του Προορισμού- γνωστό ως DMΜO (Destination Management/Marketing Organization)- βασισμένο στις πληροφορίες που συγκεντρώνει και αναλύει ένα Τουριστικό Παρατηρητήριο.

Η πρώτη παρουσίαση των στόχων και του περιεχομένου του Τουριστικού Παρατηρητηρίου και του Οργανισμού Διαχείρισης και Προβολής Προορισμού Σαντορίνης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Μαΐου στο συνεδριακό κέντρο της Santo Wines, στη Σαντορίνη.
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Θήρας κ. Νίκος Ζώρζος, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός τέτοιου Φορέα κατά τα διεθνή πρότυπα, η επιτυχία του οποίου όμως στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή της κοινωνίας και ειδικά όλων των εμπλεκόμενων στον τουρισμό. Η σωστή διαχείριση του προορισμού για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να βασίζεται στην ανάλυση των πληροφοριών που αφορούν την τουριστική δραστηριότητα σε όλα της τα στάδια (από τη παραγωγή μέχρι τη διαφήμιση) και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από κάθε επιχείρηση ώστε να βελτιώσει τη λειτουργία της, τη κερδοφορία της και τη βιωσιμότητα της. Ο κ. Ζώρζος επισήμανε ότι η προσπάθεια αυτή δεν αποτελεί μια ακόμη μελέτη, αλλά ότι Τουριστικό Παρατηρητήριο και Οργανισμός Διαχείρισης αποτελούν εργαλεία δουλειάς που θα στηθούν με τη συνεργασία των κοινωνικών εταίρων προς όφελος της Σαντορίνης τόσο ως βιώσιμος τουριστικός προορισμός όσο και ως μοναδικός τόπος διαβίωσης.


Στη συνέχεια, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Γιάννης Σπιλάνης παρουσίασε την αναγκαιότητα για βιωσιμότητα των προορισμών που έχουν οδηγήσει την ΕΕ και τον ΠΟΤ να δημιουργήσουν πρότυπα δημιουργίας Παρατηρητηρίων και Φορέων Διαχείρισης Προορισμού με βάση τη διεθνή εμπειρία 20 και πλέον χρόνων.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα όπως προέκυψαν από την μελέτη που η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου είχε αναθέσει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και δείχνουν από τη μια μεριά τη θέση της Σαντορίνης στο τουριστικό στερέωμα της χώρας και από την άλλη πλευρά τη σοβαρή έλλειψη των απαραίτητων δεδομένων για τον σχεδιασμό της διαχείρισης και προβολής του προορισμού  τόσο από την πλευρά του Δήμου όσο και των επιχειρήσεων.

Ολοκληρώνοντας, παρουσιάστηκε το προτεινόμενο πλαίσιο του συστήματος διαχείρισης και προβολής του προορισμού το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τη διεθνή πρακτική και αξιοποιώντας όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από συλλογικούς φορείς και ιδιώτες για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων, την ανάδειξη της ελληνικής-τοπικής παραγωγής αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Σαντορίνης (π.χ. Ελληνικό Πρωινό, Aegean Cuisine, τοπική γαστρονομία, μονοπάτια φύσης και πολιτισμού, παραδοσιακή αρχιτεκτονική, ηλεκτρονικές πλατφόρμες κ.λπ.), υπογραμμίζοντας ότι θα αποτελεί ένα πλαίσιο που θα υποστηρίζει την συνεχή αυτοβελτίωση όλων και ειδικά των μικρών επιχειρήσεων.

Στη συνέχεια, ο καθηγητής κ. Πάρις Τσάρτας ανέλαβε να συντονίσει τη συζήτηση που είχε ως στόχο τη καταγραφή των απόψεων των παρευρισκόμενων ώστε να ληφθούν υπόψη στη διαδικασία εξειδίκευσης των προτάσεων, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα win-win system που θα βασίζεται στην συνεργασία δημόσιου τομέα και ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Κοινή συνισταμένη όλων, η προυπόθεση για να προχωρήσει και να δουλέψει ένα τέτοιο εγχείρημα να υπάρξει συνεργασία όλων των φορέων και επαγγελματιών, με κοινό στόχο την καλύτερη καταγραφή και διαχείριση των δεδομένων του νησιού. 


---Το 1ο διεθνές συνέδριο για τον οινικό τουρισμό (wine tourism) θα φιλοξενήσει η Σαντορίνη στις 14 – 16 Οκτωβρίου 2016, στο συνεδριακό κέντρο «Πέτρος Μ. Νομικός», με την επιστημονική συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του University of South Australia. 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 
– Οινοτουρισμός και διεπιστημονική προσέγγιση: θεωρητικό πλαίσιο, μεθοδολογικά εργαλεία και σύγχρονες τάσεις 
– Σχεδιασμός, ανάπτυξη και marketing οινοτουριστικού προϊόντος 
– Ζητήματα προώθησης και Branding: Ταυτότητα οινοτουριστικής επιχείρησης και προορισμού 
– Ο οινοτουρισμός ως επιχειρηματική δραστηριότητα – Μέθοδοι τήρησης στοιχείων σε επιχειρησιακό, τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο 
– Η σημασία του Customer Relationship Management (CRM, Διαχείριση των Σχέσεων με την Πελατεία) και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης 
– Ο ρόλος των τεχνολογιών κινητής τηλεφωνίας και των Γεωγραφικών Συστημάτων Εντοπισμού Θέσης (GPS) στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού – Κίνητρα και Συμπεριφορά Καταναλωτών – Οινοτουριστών 
– Αυθεντικότητα, εμπειρία και βιωματικές διαστάσεις του οινοτουρισμού – Κύκλος ζωής οινοτουριστικού προορισμού / Destination management 
– Προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού και επιδράσεις στις περιοχές υποδοχής: Οφέλη/ επιπτώσεις, ζητήματα βιωσιμότητας, φέρουσα ικανότητα 
– Οινοτουριστικά δίκτυα και συνέργειες με άλλες ειδικές μορφές τουρισμού – Νομικές διαστάσεις και θεσμικό πλαίσιο του οινοτουρισμού 
– Παραδείγματα καλών πρακτικών και μελέτες περίπτωσης To συνέδριο εντάσσεται στο πλαίσιο της σειράς συνεδρίων IMIC, που διεξάγονται σε ετήσια βάση από το 2004, με πρωτοβουλία της «Ηλιότοπος Συνέδρια». 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου