Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

Νέα Υόρκη : Τα περίπτερα τηλεφώνου γίνονται γκαλερί τέχνης


 Rozemarijn Stam στο Pop Up City

Ως διαμαρτυρία ενάντια στην υπερβολική διαφήμιση στους δρόμους της Νέας Υόρκης, το έργο Art in Ad Places ανάρτησε προσωρινά 55 έργα τέχνης σε θαλάμους τηλεφωνικών συνδιαλέξεων. Ταυτόχρονα, αποδίδουν φόρο τιμής σε αυτά τα πρώην σύμβολα των σύγχρονων τηλεπικοινωνιών.

Τα τηλέφωνα επί πληρωμή αποτελούσαν μια εικόνα της εξέλιξης, διάσπαρτα στους δρόμους  για όποιον χρειαζόταν να χρησιμοποιήσει ένα. Καθώς η τεχνολογία κινήθηκε προς τα εμπρός και εξαρτιόταν όλο και λιγότερο από τις χερσαίες γραμμές, οι μικροσκοπικοί χώροι απομόνωσης σιγά σιγά ξεπεράστηκαν . Η εγκατάλειψή τους ώθησε αρκετές πρωτοβουλίες για να τους επαναπροσδιορίσουν. 
Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, τα εικονικά κόκκινα τηλεφωνικά κέντρα αναγνωρίζονται ως εθνική κληρονομιά και μετατρέπονται  όλα, από ένα περίπτερο σε έναν ιδιωτικό χώρο εργασίας. 
Ομοίως, στην Ολλανδία, μια ομάδα μαθητών πήρε ένα παράδειγμα στο Bücherboxen του Βερολίνου και γύρισε δέκα τηλεφωνικά κουτιά στις αποκαλούμενες Boekenboxen : μικροσκοπικές βιβλιοθήκες. 

Σε πολλές περιπτώσεις, ωστόσο, οι τηλεφωνικοί θάλαμοι απλώς κάθονται γύρω από το τίποτα, καλύπτονται σε αφίσες που αναγγέλλουν συναυλίες, πάρτι - ή τη νεότερη προσφορά μιας μάρκας.


Λαμβάνοντας υπόψη την οπτική ρύπανση της υπαίθριας διαφήμισης, το έργο Art in Ad Places είχε ως στόχο να προσφέρει μια γεύση ενός εναλλακτικού streetscape. 
Με το Art in Ad Places, παρείχαν μια προσωρινή ανακούφιση από την τρέλα του μάρκετινγκ που μας περιβάλλει κάθε μέρα. Οι διοργανωτές  Caroline Caldwell και RJ Rushmore θεωρούσαν άδικο ότι οι θάλαμοι τηλεφώνου χρησιμοποιήθηκαν για διαφημίσεις, απλώς και μόνο επειδή ήταν αχρησιμοποίητοι. Γιατί να μην προσφέρεται κάτι διαφορετικό; 

Ως εκ τούτου, προσλήφθηκαν πενήντα πέντε καλλιτέχνες για να παράγουν από ένα  έργο τέχνης, το οποίο θα εμφανίζεται για μια εβδομάδα συνολικά σε μια περίοδο ενός έτους.


Το έργο τεκμηριώνεται από τον φωτογράφο Luna Park και παρουσιάζεται στο blog Vandalog , που ιδρύθηκε από τον Rushmore και είναι αφιερωμένο στην τέχνη του δρόμου. 
Τα έργα συχνά αναφερόταν στην τακτική χρήση της τέχνης της απεικόνισης , με στόχο συγκεκριμένες μάρκες όπως η Absolut ή διακριτικά διαμαρτυρόμενοι κατά της ίδιας της πρακτικής της διαφήμισης. 
Ωστόσο, άλλοι χρησιμοποίησαν την ευκαιρία να δουν μια γεύση από την ιστορία της Νέας Υόρκης, να μιλήσουν («Σταματήστε να λέτε στις γυναίκες να χαμογελούν») ή για μια σύντομη στιγμή να σας δώσουν ένα διάλειμμα από την πραγματικότητα με φωτεινά χρώματα και μοναδικές εικόνες. 

Τα έργα τέχνης συλλέγονται στο βιβλίο Τέχνης στο Ad Places και συνοδεύονται από δηλώσεις των καλλιτεχνών μαζί με δοκίμια από τους διοργανωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.