Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

Βranding τόπου, ένα αποτελεσματικό εργαλείο τουριστικής ανάπτυξης παγκόσμια αποδεκτό, αλλά άγνωστο στην Ελλάδα!

#Δ. Μπρουσαλης, DASC Branding


Σκέψεις μετά από ένα Συνέδριο (Placebranding & marketing στο Βόλο )  και πριν διαμορφωθεί μια αγορά
Στην παραλία του Βόλου, μετά το τέλος του 1oυ Πανελλήνιου Συνέδριου Marketing & Branding Τόπου όπου ήμουν ένας από τους εισηγητές, μου ζητήθηκε να συνοψίσω τι συμπέρανα μετά από δύο πλήρεις ημέρες εργασιών. Απάντησα: „Η αγορά αυτή δεν υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα“.

Και γιατί είναι αυτό σημαντικό;, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς. Μα γιατί φαντάζει παράλογο να παραμένει άγνωστο ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία τουριστικής ανάπτυξης, παγκοσμίως, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που ισχυρίζεται ότι η βαριά βιομηχανία της είναι ο τουρισμός. Ισχυρισμός που είναι απόλυτα αληθινός αν υπολογίσουμε ότι ο τουρισμός συμμετέχει με 16% στο ΑΕΠ της πατρίδας μας.

Το Branding τόπου δημιουργεί ταυτότητες επώνυμων και δημοφιλών προορισμών εδώ και δεκαετίες. Είναι μία διαδικασία που χαρίζει επισκέπτες, κέρδη και επενδύσεις σε πόλεις και χώρες παντού στον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα!


Πριν αρχίσω να γκρινιάζω σαν τυπικός Έλληνας, ας αναφέρω τα πολλά θετικά του Συνεδρίου: μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετοχή, κινητικότητα, νέοι άνθρωποι με καλές σπουδές και τρομερή ενέργεια, σύνεδροι από το εξωτερικό, αξιόλογη δημοσιότητα, σημαντικές προσωπικότητες. Και το δημιουργικό πάθος του νεοφώτιστου, που με χαρά ανακαλύπτει επιτέλους τον τροχό και ελπίζει πως θα πάει λίγο πιο ομαλά και πιο γρήγορα στην επιτυχία.

Από την άλλη, οι αριθμοί και τα γεγονότα είναι αμείληκτα: Επί συνόλου 120 εισηγήσεων τα ελληνικά θέματα Βranding τόπου που υλοποιήθηκαν ήταν 2-3, οι εισηγητές που είχαν πραγματική επαγγελματική τριβή με το αντικείμενο δεν ήταν περισσότεροι από 10, μεγάλο μέρος των παρουσιάσεων ήταν θεωρητικές μελέτες ή διπλωματικές φοιτητών. Ανάμεσά τους και κάποιες εκθέσεις ιδεών.

Στην πρωτοπορεία η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα, τόποι που δεν βάζει κανείς μας ψηλά στην λίστα των ελληνικών προορισμών. Σχεδόν απόντα τα „δυνατά χαρτιά μας“, το Αιγαίο, το Ιόνιο και σχεδόν όλη η τουριστική Ελλάδα.

Και όλα αυτά συμβαίνουν το 2012!

Από την άλλη, η γλυκιά επίγευση της ελπίδας: Η συζήτηση ξεκίνησε και δεν σταματάει. Η ανάγκη είναι μεγαλύτερη από ποτέ και η αγορά, όπως και η ζωή, πάντα βρίσκει τρόπο να την καλύψει.

Αυτά που υπόσχεται το Branding τόπου είναι πολύ σημαντικά για να παραμεριστούν, ειδικά σήμερα: ανάπτυξη, κέρδη, συνάλλαγμα, εξαγωγές, θέσεις εργασίας. Διέξοδο στο αδιέξοδο.

Ναι, θα γίνουν λάθη. Γίνονται ήδη. Όμως, πόσο πιο σωστό είναι να προσπαθείς κάνοντας λάθος, από το να μην προσπαθείς καν!

Η επόμενη, καλύτερη μέρα για τον ελληνικό τουρισμό ίσως ανέτειλε στο Βόλο. Τολμάω να είμαι αισιόδοξος στα 50 μου, για έναν απλό λόγο. Εγινα μάρτυρας  μίας καινοτομίας: έλληνες να συζητούν σοβαρά και ανοικτά, χωρίς προκάτ ιδέες, με ανοικτά μυαλά και αυτιά.

Σκεφτείτε πόσο σπάνιο είναι αυτό. Και πόσο φρέσκο. Μάλλον ξεκινήσαμε για τις αγορές του κόσμου.

Καλό μας ταξίδι! Επιτέλους!

(Μια λίγο πιο σύντομη εκδοχή του σχολίου αυτού δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Επενδυτης", στο  φύλλο της Κυριακής 2 Απρίλίου 2012) 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου