Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Δανία :Αστικοί αισθητήρες παρακολουθούν τις αγοραστικές συνήθειες στη Χριστουγεννιάτικη αγορά

Δημοσιεύθηκε στο Gizmag
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Λάζαρος Αγαπίδης.

Το Aalborg City Business Association της Δανίας στρέφεται προς ένα έξυπνο δίκτυο αισθητήρων για την παρακολούθηση και την ανάλυση των επιπτώσεων των μεγάλης κλίμακας εκδηλώσεων, ξεκινώντας με την Χριστουγεννιάτικη Αγορά.  Γνωστή ως BlipTrack, η τεχνολογία αυτή παρακολουθεί τα κινητά τηλέφωνα και τις ταμπλέτες του κοινού για να παρέχει χρήσιμα στοιχεία που μπορεί να αξιοποιηθούν προκειμένου να διευκολύνει τη ροή της αστικής κυκλοφορίας, να βελτιώσει σχετικές ρυθμίσεις του λιανικού εμπορίου και πολλά περισσότερα.
Η λύση, που αναπτύχθηκε από την BLIP Systems, κάνει χρήση μιας σειράς από αισθητήρες τοποθετημένοι σε στρατηγικά σημεία, με στόχο τη συλλογή δεδομένων από συσκευές Wi-Fi.  Το σύστημα έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη διαχείριση της ροής της κυκλοφορίας σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς και στα αεροδρόμια Schiphol του Άμστερνταμ, Dubai International και Pearson του Τορόντο.

Οι οπτικά διακριτικοί αισθητήρες διαθέτουν έναν σχεδιασμό κατευθυντικής κεραίας που επιτρέπει την ανίχνευση της ακριβής τοποθέτησης των κινητών και των ταμπλετών, συλλέγοντας δεδομένα από περίπου 50 τοις εκατό των ανθρώπων στην περιοχή-στόχο. Παρέχουν λεπτομερή στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των συνηθειών της κίνησης τους και πόσο χρόνο περνάνε σε κάθε περιοχή.

Τα δεδομένα μεταφράζεται σε μία συνδεδεμένη γραφική διεπαφή χρήστη πραγματικού χρόνου – παρουσιάζοντας γραφήματα και πίνακες για την ανάλυση και ενσωματώνεται το Google Maps, όπου ενδείκνυται.




Στην περίπτωση της Aalborg City, το δίκτυο θα να χρησιμοποιηθεί για την παρατήρηση του αριθμού των αγοραστών, καταγράφοντας το πότε και που περνούν το χρόνο τους, επιτρέποντας στον δήμο να ελέγχει τη ροή των ανθρώπων και των αυτοκινήτων.  Θα δώσει επίσης τη δυνατότητα στους καταστηματάρχες να βελτιστοποιήσουν την μελλοντική λειτουργία τους, προσαρμόζοντας τον αριθμό των υπαλλήλων στο χώρο του καταστήματος τους ανά πάσα στιγμή, και ρυθμίζοντας τις ώρες λειτουργίας, σύμφωνα με τη ζήτηση.  Η πόλη έχει υπογράψει μια αρχική σύμβαση για να εφαρμόσουν το σύστημα για τέσσερα χρόνια.

Λαμβάνοντας υπόψη τις προηγμένες δυνατότητες παρακολούθησης της λύσης, υπάρχουν προφανείς ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που πρέπει να αντιμετωπιστούν.  Η εταιρεία πιστεύει ότι αυτά τα θέματα τα έχει καλύψει, καθώς το σύστημα δεν καταγράφει προσωπικές πληροφορίες και τα ανεπεξέργαστα δεδομένα κρυπτογραφούνται και μεταφέρονται σε ασφαλείς διακομιστές.  Αυτή η μέθοδος της «ανωνυμοποίησης» των συλλεγμένων δεδομένων φέρνει το σύστημα σύμφωνα με το νόμο περί προστασίας δεδομένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου