Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Μια νέα περίοδος αρχίζει.Ποιοί είναι οι στόχοι μας

Όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα.Επιστρέψαμε λοιπόν πίσω ,ύστερα από 15/μερο στην παραγνωρισμένη τουριστικά Πελοπόννησο.Τελικά, όπου και να πάω η Ελλάδα μου αρέσει !

Η ιστοσελίδα μας συμπλήρωσε ήδη τέσσερα χρόνια παρουσίας στο διαδίκτυο. Είμαστε ευχαριστημένοι.Χίλιες διακόσιες περίπου αναρτήσεις έδωσαν το στίγμα μας.Μελέτες, επιστημονικά άρθρα, γνώμες, θεωρητικά κείμενα , ειδήσεις ανέδειξαν τα θέματα διαχείρισης και προβολής των πόλεων.

Στόχοι  μας είναι να αναδείξουμε :
  • Την αξία του στρατηγικού σχεδιασμού.Οι Δήμαρχοι και τα Δημοτικά Συμβούλια δεν προΐστανται απλώς ενός οργανισμού στον τόπο τους.Έχουν την υποχρέωση , να σχεδιάσουν σε συνεργασία με τους πολίτες τους στρατηγικούς άξονες ανάπτυξης του τόπου.Αυτοί δεν μπορεί να είναι πάνω από δυο- τρεις.Ένας τόπος δεν μπορεί να είναι αποδοτικός σε όλους τους τομείς.Να συγκεντρώσουν οικονομικούς πόρους, ανθρώπινο δυναμικό και κοινωνική ενεργοποίηση για την επιτυχία των στόχων.Να τους μετατρέψουν σε στοιχείο της ταυτότητας της πόλης και μάλιστα της ανταγωνιστικής ταυτότητας.Ξεφεύγοντας από την παραδοσιακή έννοια της ουδετερότητας απέναντι στους αναπτυξιακούς άξονες , να επιλέξουν την έξυπνη εξειδίκευση των τόπων.Πρέπει η πόλη να "πουλάει".Γιατί όταν "πουλάει" η πόλη εισπράττουν οι πολίτες.Επιτυχημένη οικονομία είναι η εξειδικευμένη οικονομία ! 
  • Την σημασία του bottom - up σχεδιασμού.Έχουμε γνωρίσει τον από τα πάνω σχεδιασμό των ανθρώπων που διαχειρίζονται την εξουσία.Έχει ένα ορισμένο όριο επιτυχίας, ανάλογα με την ικανότητα της Τοπικής αρχής.Όμως, επιτακτική ανάγκη στην εποχή μας είναι η κοινωνική ενεργοποίηση και ο από κοινού σχεδιασμός με τους πολίτες.Οι ενεργές ομάδες των πολιτών είναι ουσιαστικός παράγοντας οργάνωσης και διαχείρισης των οραμάτων και των δράσεων των κατοίκων.Έχουν οι ίδιες κάτι να προτείνουν.Θέλουν τον χώρο τους .Η Τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να τους δώσει την δυνατότητα της συμμετοχής στο σχεδιασμό και του ελέγχου της υλοποίησης.Φαίνεται δύσκολο και είναι.Όμως τα μεγάλα οράματα δεν υλοποιούνται μόνο από αυθεντίες.Είτε της εξουσίας είτε των μελετητικών γραφείων.
  • Τον ρόλο της τοποθέτησης ενός τόπου έναντι του ανταγωνισμού. Μία πόλη ζει σε ένα τοπικό περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα και στα ταραγμένα νερά ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου.Πέρα από την ανάπτυξη των ιδιαίτερων στοιχείων της ταυτότητάς της ,είναι απαραίτητο να οικοδομήσει τα στοιχεία της εικόνας της και να αναπτύξει την ικανότητα της αναγνώρισης της στα πλαίσια μιας παγκόσμιας και ανταγωνιστικής αγοράς.Είναι η δημιουργία του Brandname και του συστήματος διαχείρισής του , δηλ του Branding.Δεν είναι τυχαίο ότι το όνομα της ιστοσελίδας μας είναι citybranding.Για να τονίσουμε ότι οι Ελληνικές πόλεις πρέπει να δώσουν βάρος ταυτόχρονα με την βιωσιμότητα και την κοινωνική αποδοτικότητα και σε ένα παραγνωρισμένο τομέα , την οικονομική αποτελεσματικότητα.

Σε αυτή την προσπάθεια δεν είμαστε μόνοι.Οι αναγνώστες μας αυξάνονται και πληθύνονται.Το ίδιο και οι συνεργάτες, περιστασιακοί ή μόνιμοι.Αν φίλε αναγνώστη και εσύ έχεις κάτι να πεις σε αυτόν τον τομέα είμαστε ανοικτοί και στη δημοσίευση του δικού σου κειμένου.

Καλή αρχή λοιπόν, στην πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που θα είμαστε μαζί

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.