Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Πως θα ήταν η πόλης σας χωρίς αυτοκίνητα ;

 εικόνα 1
Washington Post
#World Economic Forum

Το 1950, μόνο το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού ζούσε σε πόλεις. Σήμερα, είναι περισσότερο από το μισό, και μέχρι το 2050 θα είναι τα δύο τρίτα. Η ταχεία αστικοποίηση αναγκάζει τους σχεδιαστές της πόλης να επανεξετάσουν το πώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν από το Α σημείο στο Β
Πέρυσι, μια διαφωτιστική gif που δείχνει την επίδραση των αυτοκινήτων στο περιβάλλον της πόλης έγινε viral στο διαδίκτυο. Απεικονίζοντας την 2nd Avenue στο Σιάτλ, το πρώτο καρέ δείχνει το δρόμο γεμάτο με 200 άτομα σε 177 αυτοκίνητα, στη συνέχεια, στο επόμενο πλάνο αφαιρεί τα αυτοκίνητα, αποκαλύπτοντας ότι μέσα σε κάθε όχημα  σπάνια είναι περισσότερο από ένα άτομο. Ο χώρος που χάνεται με τα αυτοκίνητα είναι απίστευτος. Τοποθετώντας τον ίδιο αριθμό των ανθρώπων σε ποδήλατα ή σε μέσα μαζικής μεταφοράς θα μειωθούν οι κατειλημμένες λωρίδες από πέντε σε μία.

Καθώς η Washington Post επισημαίνει, αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια να απεικονισθούν τα οφέλη των εναλλακτικών μεταφορών. Σε ένα άλλο άρθρο το θέτει ως εξής: «In cities, urban space is the ultimate currency.»



Λίγα αυτοκίνητα σημαίνουν καθαρότερος αέρας, λιγότερος θόρυβος, περισσότερα χρήματα.

Δεν αποτελεί έκπληξη, ότι μειώνοντας την ποσότητα της κυκλοφορίας στον αστικό χώρο, θα υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος στην τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση. Στις αρχές του περασμένου έτους, το Παρίσι υλοποιήθηκε η δράση μια ημέρα χωρίς αυτοκίνητα . Ευρέως, η πόλη είχε στην πραγματικότητα απαγορεύσει τη χρήση μόνο στο περίπου το 30% του αστικού χώρου, αλλά ο αντίκτυπος ήταν τεράστιος. Τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μειώθηκαν κατά 40% κατά μήκος του ποταμού Σηκουάνα, ενώ η Place de l'Opera είδε μια μείωση κατά 20%.Τα επίπεδα θορύβου μειώθηκαν κατά το ήμισυ.

Τον Δεκέμβριο, η Ρώμη και το Μιλάνο περιόρισαν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων για να μειώσουν τα επίπεδα αιθαλομίχλης.

Για μερικές πόλεις, η μείωση της κυκλοφορίας αποφέρει ένα οικονομικό κίνητρο. Μια μελέτη έδειξε ότι, στον οικισμό Λίμα-Callao του Περού, οικονομικά αποδοτικές επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών θα μπορούσαν να αποδώσουν 1,1 δις $ από ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας.

Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος
Η απαγόρευση των αυτοκινήτων δεν μπορεί να είναι μια ρεαλιστική επιλογή για τις μεγάλες πόλεις, αλλά πολλές πρωτοβουλίες σε όλο τον κόσμο έχουν αρχίσει να περιορίζουν  τους ανεξέλεγκτους αριθμούς αυτοκινήτων. Πολλές πόλεις έχουν εισαγάγει τέλη διέλευσης , και όσοι μετακινούνται πρέπει να πληρώσουν εξτρά για να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους μέσα σε καθορισμένες ζώνες. Άλλες πόλεις, όπως η Μαδρίτη, το Ελσίνκι και η Κοπεγχάγη, έχουν δημιουργήσει πεζόδρομους για να μειώσουν τον αριθμό των δρόμων που διατίθενται για τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο.
Η δημιουργία εναλλακτικών λύσεων για τους πολίτες είναι το κλειδί. Το Λονδίνο εισήγαγε μια σειρά από  cycle superhighways , σε μια προσπάθεια να ενθαρρυνθεί η χρήση του ποδηλάτου. 
Μερικές από τις πιο φιλόδοξες λύσεις είναι από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της προτεινόμενης straddling bus , το οποίο θα μεταφέρει όσους μετακινούνται στην κυριολεξία πάνω από  τα αυτοκίνητα.


1 σχόλιο :

  1. Το παραπάνω βίντεο These cities have seen the biggest drop in car use in 5 years είναι τελείως ανακριβές τουλάχιστον όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη. Το γεγονός πως ιδρύθηκε εδώ το δίκτυο των ελληνικών πράσινων πόλεων δεν σχετίζεται με κανένα τρόπο με μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων που δεν υπάρχει ούτως ή άλλως (εκτός από την όποια μείωση που αποδίδεται κυρίως στην οικονομική κρίση). Χρυσούλα Αθανασίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή