Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Σχετικά με την διαφήμηση των τόπων και τα όμορφα κορίτσια

@Μιχάλης Καβαρατζής

Τις προάλλες, είδα μια παλιά διαφήμιση για την προώθηση της Γερμανίας ως τόπο επενδύσεων.  Ήταν μια φωτογραφία του διάσημου μοντέλου Claudia Schiffer, που ήταν ξαπλωμένη γυμνή, καλυμμένη με τη γερμανική σημαία. Η διαφήμιση έχει ως εξής: «Αγόρια, επενδύστε στη Γερμανία!». Στη συνέχεια προσπάθησα να βρω περισσότερες τέτοιου είδους διαφημίσεις.  Βρήκα τη φωτογραφία μιας ημίγυμνης (Νότιας, υποθέτω) Κορεάτισας κρατώντας μια πινακίδα που έγραφε: «Made in Korea». Θυμήθηκα επίσης την αφίσα για την προώθηση της Βουδαπέστης με τη φωτογραφία της Μις Ευρώπη του 2003 που έγραφε: «Είναι μία από εμάς. Για περισσότερη ομορφιά επισκεφτείτε την Βουδαπέστη ». Τέλος, θυμήθηκα μια αφίσα που συχνά δείχνω στους μαθητές μου. Προωθεί την πόλη Πιράν στη Σλοβενία. Δεν απεικονίζει την πόλη, αλλά δύο όμορφα κορίτσια με μπικίνι που κάνουν ηλιοθεραπεία και ρωτάει τους θεατές αν παρατηρήσανε την πόλη που βρίσκεται στο βάθος της φωτογραφίας.

Πρώτα απ 'όλα, προφανώς υπάρχει ένα ιδιαίτερο χιούμορ σε αυτές τις διαφημίσεις. Η χρήση του χιούμορ στις διαφημίσεις δεν ακούγεται σαν μια κακή ιδέα, παρά τις σημαντικές διαφορές στο πως καταλαβαίνει ο καθένας το χιούμορ. Θα μπορούσε να θεωρηθεί καλό εάν η πρώτη αντίδραση του θεατή είναι να χαμογελάσει.  Ωστόσο, μπορεί κάποιος να αντιληφθεί τις διαφημήσεις αυτές με πιο σοβαρό τρόπο;  Τι πραγματικά υπονοούν; Η Claudia Schiffer είναι Γερμανίδα και ο κόσμος το ξέρει αυτό.  Είναι επίσης όμορφη και ο κόσμος φαίνεται να συμφωνεί με αυτό.  Ωστόσο, μπορεί να πείσει τους επενδυτές να εξετάσουν τη Γερμανία ως έναν ελκυστικό τόπο επένδυσης;  Θα τους κάνει, τουλάχιστον, να σκεφτούν τη Γερμανία και να ελέγχουν τις ευκαιρίες και τις προϋποθέσεις για επένδυση;  Επιπλέον, ήταν ξανά η Claudia (ντυμένη αυτή τη φορά), η οποία συμφώνησε να διαφημίσει το ισπανικό νησί της Μαγιόρκα πριν από λίγα χρόνια. Το κορίτσι της «Made in Korea» είναι ακόμη χειρότερη.  Το τι σημαίνει αυτό υπερβαίνει το σκοπό αυτού του ιστολογίου.  Δεν είναι σαφές για μένα αν αυτό είναι μια διαφήμιση μιας συγκεκριμένης Κορεάτικης αρχής, αλλά στον διασυνδεδεμένο κόσμο μας, αυτό έχει μικρή σημασία.  Η Μις Ευρώπη το 2003 παρουσιάζεται ως ένα παράδειγμα των πανέμορφων ουγγρικών κοριτσιών που μπορεί κανείς να συναντήσει στους δρόμους της Βουδαπέστης αλλά χρησιμεύει επίσης ως ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο ορισμένα από αυτά τα κορίτσια αλληλεπιδρούν με τους τουρίστες όταν πέφτει η νύχτα.  Η Βουδαπέστη είναι πράγματι ένας αγαπημένος προορισμός για πάρτι και διασκέδαση ανδρών, ειδικά για τους βρετανούς.  Όμορφα κορίτσια, φθηνά ποτά, καλό φαγητό, χαμηλού κόστους πτήσεις από όλη τη Βρετανία - τι άλλο χρειαζόμαστε;  Όμως, η Βουδαπέστη το χρειάζεται πραγματικά αυτό;  Η διαφήμιση για την πόλη Πιράν είναι πιο χιουμοριστική από οτιδήποτε άλλο και ομολογώ ότι μου αρέσει.  Όμως, δεν με έκανε να την επισκεφτώ την πόλη αυτή - η σκέψη δεν έχει καν περάσει από το μυαλό μου.

Θα αφήσω έξω από το άρθρο αυτό τα θέματα σχετικά με το φύλο, τη σεξουαλικότητα, τις προκαταλήψεις κτλ που συνδέονται με τέτοιου είδους διαφημίσεις, αλλά είμαι βέβαιος ότι κάποιοι άνθρωποι βρίσκουν τις προαναφερόμενες διαφημίσεις ανησυχητικές.  Η ερώτησή μου είναι:  Εάν δύο από τα ισχυρότερα στοιχεία της διαφήμισης, δηλαδή οι όμορφες γυναίκες και το χιούμορ, δεν μπορούν να θεωρηθούν ότι προσθέτουν αξία σε έναν τόπο μέσω της διαφήμισης, τότε τι περιθώρια υπάρχουν για την προώθηση ενός τόπου συνολικά;  Η προώθηση των τόπων ακολουθεί απλά αυτό που έχουν κάνει κι άλλες αγορές για χρόνια ,χωρίς να εξεταστούν όλες τις δυνατές συνέπειες από τη φύση του «προϊόντος» που διαφημίζεται; Είναι αυτός ένας τρόπος για να κερδηθεί ο «πόλεμος για την προσοχή» για τον οποίον οι ειδικοί μας έχουν πείσει ότι πρέπει να αγωνιστούμε;  Τι είναι αυτό που μας κάνει να σκεφτούμε ότι οι τόποι πρέπει να αγωνισθούν σε αυτόν τον πόλεμο;

Διαβάστε επίσης σχετικά με τις διαφημήσεις :
History making history: Tarragona υποψήφια για τους Mediterranean Olympics 2017 

@Ο Mιχάλης Καβαρατζής γεννήθηκε στην Αθήνα , σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά ,εργάσθηκε στο χώρο του marketing και τώρα ζεί στη Βουδαπέστη όπου διδάσκει Marketing, Tourism, and Place Management.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.