Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

New York City :Άλλοι 50 εκατομμύρια άνθρωποι μόλις έφτασαν! (1)

Memory Lane by Peter Funch, from the 2008 series "Babel Tales," which focuses on human relations in cities.(Photo: Courtesy of V1 Gallery)

Ακόμα και σε αυτό το περίεργο οικονομικό κλίμα, τη παραμονή της πρωτοχρονιάς η Νέα Υόρκη θα σπάσει ένα δικό της ρεκόρ: τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών που είχε ποτέ. Πως όμως λες «καλή χρονιά» στα Πορτογαλικά;

#Του Michael Idov,από το  New York Mag.Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης
«Ενημέρωσέ με όποτε το δέντρο τοποθετηθεί» μου είπε ο Michael Bloomberg καθώς έβαζε μαρμελάδα στο muffin που έτρωγε. Ο Δήμαρχος κι εγώ καθόμασταν στο Rock Center Café κοιτώντας το παγοδρόμιο μπροστά μας. Πάνω από τους «παγοδρόμους» ένας γερανός τοποθετούσε ένα Νορβηγικό έλατο στο μέγεθος του King Kong! Σε λίγες στιγμές θα γίνει το επίσημο Rockefeller Center Χριστουγεννιάτικο δέντρο και επομένως μία από τις ατραξιόν της πόλης. Εκατοντάδες ανθρώπων θα μαζευτούν να το φωτογραφήσουν κι ακόμη περισσότεροι καταφτάνουν κάθε λεπτό για να παρακολουθήσουν το Today show. Στα ξαφνικά αστράφτει ένα flash από μια τουρίστρια που θέλει μια φωτογραφία του Bloomberg, «Έλα κι εσύ στη φωτογραφία» της λέει ευγενικά. «Έλα μέσα στη φωτογραφία να τελειώνουμε».

«Μέρος της δουλειάς μου είναι ο τουρισμός» λέει μετά την «φωτογράφηση». «Γεια σας, πως είσαστε; Καλώς ήρθατε στη Νέα Υόρκη». Πρέπει να τους κάνεις να αισθανθούν χαρούμενοι. Αυτό βέβαια δεν είναι και η πραγματικότητα. Δελεάζοντας τους τουρίστες να επισκεφτούν τη πόλη και να ξοδέψουν τα χρήματά τους είναι το σήμα κατατεθέν στη πολιτική του Δημάρχου και μια προσωπική του επιτυχία. Συζητώντας, μου φαίνεται ο Bloomberg όχι σαν δήμαρχος της πόλης αλλά σαν πρόεδρος ενός τεράστιου εμπορικού επιμελητηρίου. Είναι πεντακάθαρο πάντως ότι αυτή η χαρούμενη ατμόσφαιρα έξω από τη καφετέρια είναι μέρος του οράματός του για τη πόλη: η Νέα Υόρκη σαν προϊόν πολυτελείας που μπορεί να το απολαύσει όλος ο κόσμος.


Κι αυτό το όραμα έχει πραγματοποιηθεί. Φέτος, εκτός και αν συμβεί κάτι αναπάντεχο η πόλη θα έχει φιλοξενήσει μέχρι και την επόμενη εβδομάδα το ιστορικό νούμερο των 50 εκατομμυρίων επισκεπτών. (Το 2002, όταν παρέλαβε τα ηνία της πόλης αυτό το νούμερο ήταν λίγο παραπάνω από 35,2 εκατομμύρια). Όχι μόνο ο τουρισμός των 47 δις το χρόνο είναι πλέον ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι των εσόδων της οικονομίας της πόλης (7,36 %) αλλά είναι και η πέμπτη σε μέγεθος «βιομηχανία» της πόλης πολύ μπροστά από τα Μ.Μ.Ε. και τη μόδα, και γενικά και από άλλα όμορφα πράγματα που ελκύουν τον κόσμο να επισκεφτεί τη πόλη.

Ο Τουρισμός είναι ο τομέας με την ταχύτερη ανάπτυξη και ο κυρίως λόγος που η ύφεση που βίωσε η πόλη δεν είχε τις ίδιες συνέπειες με την υπόλοιπη Αμερική. Για το 2010 δε, ο τομέας της «φιλοξενίας» ήταν από τους λίγους που δημιούργησαν θέσεις εργασίας. Μέσα στην γενική παγκόσμια αβεβαιότητα η Νέα Υόρκη απορρόφησε σχεδόν το 33% όλων των επισκεπτών της χώρας – περισσότερο από το L.A. και το Miami μαζί – ξεπερνώντας το Orlando σαν τον Νο 1 εσωτερικό προορισμό για πρώτη φορά  τα τελευταία 20 χρόνια. Ο τομέας αυτός υποστηρίζει 320.000 δουλειές στη πόλη, 6.500 περισσότερες σε σχέση με το 2010. Επίσης έχει αυξηθεί κι ο αριθμός των δωματίων των ξενοδοχείων από 72.625 σε 90.000 σήμερα – αύξηση της τάξεως του 24% τα τελευταία πέντε χρόνια. Με δύο άτομα σε κάθε δίκλινο, είμαστε πλέον ικανοί να φιλοξενήσουμε τον κόσμο 3 σταδίων (Jets, Mets, και Yankees) για μια νύχτα! (Και φυσικά το σωματείο των υπαλλήλων των ξενοδοχείων ήταν το μόνο που υποστήριξε τον Bloomberg για να επανεκλεγεί για τρίτη φορά Δήμαρχος). «Σε αυτή την ύφεση, η χώρα έχασε 6% από τις δουλειές του ιδιωτικού τομέα με τα ¾ αυτών να επανέρχονται σε σύντομο χρονικό διάστημα» λέει ο Bloomberg. «Η Νέα Υόρκη έχασε 0,3% και το ξαναπήρε επιτυχώς πίσω». Γιατί; Επειδή έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τον τουρισμό για να επαναφέρουμε την ανάπτυξη».

Η ερώτηση φυσικά είναι αν αυτή η επιλογή μπορεί να επιφέρει ανάπτυξη. Με την Οικονομία των Η.Π.Α. ακόμα μουδιασμένη, την Ευρώπη να φλερτάρει τη μία οικονομική κρίση μετά την άλλη και ακόμα και με τον Κινέζικο γίγαντα να επιβραδύνει το βήμα του, τα στοιχεία του τουρισμού μας φαντάζουν σαν θαύμα. Ή αν είσαι απαισιόδοξος, σαν μια φούσκα!

Τα γραφεία του NYC & Company, στην 810 Seventh Avenue, είναι ένα «Μπλουμπεργκανικό» ανοικτό πρότζεκτ που φαίνεται σαν μια νέα εταιρεία τεχνολογίας παρά έδρα ενός φορέα τουρισμού της πόλης. Εκεί πέρα, 155 υπάλληλοι χωρισμένοι σε 13 ενότητες με κάποιες από αυτές να εργάζονται όλο το 24ωρο με βάρδιες, κάνουν μια και μοναδική δουλειά: «πουλάνε» τη Νέα Υόρκη.

Η NYC & Company δεν είναι μια δημόσια υπηρεσία αν και έχει το DNA της πόλης. Ήταν όνειρο του Bloomberg και του πρώην βοηθού του, του Dan Doctoroff και είναι επίσημα μια μη-κερδοσκοπική εταιρεία. Έτσι κι αλλιώς η NYC & Company είναι μια πολύ μεγάλη μάρκετινγκ και διαφημιστική εταιρεία όπου ο μοναδικός χρηματοδότης και μοναδικός πελάτης είναι ο δήμος. Η εταιρεία έχει τη σημερινή μορφή της από τον Ιούνιο του 2006 με την συνένωση των NYC Marketing και NYC Big Events και με το παραδοσιακό «γραφείο επισκεπτών» να το διευθύνουν οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων με «αρχηγό» την Cristyne Nicholas υποτιθέμενη ερωμένη του πρώην Δήμαρχου Giuliani. Στα χαρτιά ο Bloomberg ξεφορτώθηκε δύο υπηρεσίες αλλά στη πραγματικότητα δημιούργησε μια υπερ-υπηρεσία ελεύθερη από τις δεσμεύσεις και τη γραφειοκρατία της Δημοτικής Αρχής. Διευθυντής ορίστηκε ο George Fertitta, ιδιοκτήτης της Margeotes Fertitta & Partners με πελατολόγιο αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο. Ο Fertitta, ένας ασπρομάλλης ευγενικός κύριος μόλις είχε πουλήσει την εταιρεία του ψάχνοντας να κάνει μια νέα αρχή και μόλις του παρουσιάστηκε μια απίστευτη ευκαιρία: «Να πουλήσει το καλύτερο προϊόν του κόσμου» όπως το αναφέρει.

Η συνέχεια του άρθρου στις επόμενες μέρες...

Διαβάστε επίσης :
Χτίζοντας το brand των Χριστουγέννων  
Μπράβο Manchester ! Περιτύλιγμα δώρων με την ταυτότητα της πόλης

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου