Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

Το Πόλεις και Πολιτικές στο TEDxAthens : Η διαδικτυωμένη κοινωνία


Την Πέμπτη 13 Ιουνίου ήμουν καλεσμένος ομιλητής στην εκδήλωση του TEDxAthens με θέμα :Thinking Cities in the Networked Society. Στη δική μου παρουσίαση εξήγησα την ιδέα που με ώθησε στη δημιουργία του www.citybranding.gr και τη δράση γύρω από το brandname "Ηράκλειο :έξυπνη πόλη"

"Είμαι σήμερα εδώ για να μοιραστώ μαζί σας τις εμπειρίες από την δράση μου σε δύο θέματα που συνδέονται μεταξύ τους και ήδη δίδουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. 
Από την πολύχρονη παρουσία μου στην Τοπική αυτοδιοίκηση συνειδητοποίησα ότι τις διοικήσεις των πόλεων αλλά και τους μελετητές, απασχολούν κυρίως η βιωσιμότητα και η κοινωνική αποδοτικότητα ενός τόπου. Απουσιάζει συστηματικά από την ατζέντα τους το θέμα της οικονομικής αποτελεσματικότητας. 
Η άποψη μου είναι ότι τα Δημοτικά συμβούλια πρέπει να υπερβούν την απόσταση από την οικονομική ζωή.Πρέπει να επιλέξουν δυο τρεις το πολύ άξονες αναπτυξιακής πολιτικής.Να επιδιώξουν την συγκέντρωση επενδύσεων , ανθρώπινου δυναμικού , κοινωνικής κινητοποίησης γύρω από αυτούς.Να τους μετατρέψουν σε στοιχείο της ταυτότητας της πόλης και μάλιστα της ανταγωνιστικής ταυτότητας.Ξεφεύγοντας από την παραδοσιακή έννοια της ουδετερότητας απέναντι στους αναπτυξιακούς άξονες , επιλέγουμε την έξυπνη εξειδίκευση των τόπων.Θέλουμε η πόλη να "πουλάει".Γιατί όταν "πουλάει" η πόλη εισπράττουν οι πολίτες.Επιτυχημένη οικονομία είναι η εξειδικευμένη οικονομία ! 
Με βάση αυτή την άποψη αποφάσισα πριν 3,5 χρόνια να δημιουργήσω την ιστοσελίδα www.citybranding.gr. Δειλά στην αρχή και με αβέβαια βήματα ,άρχισα να αποτυπώνω τις σκέψεις μου αλλά και άλλων , κυρίως συναδέλφων γύρω από το θέμα με στόχο την δημιουργία ενός χώρου διαλόγου και προβολής της σχετικής θεματολογίας.Πολύ γρήγορα διαπίστωσα ότι η ιστοσελίδα έγινε πόλος συσπείρωσης επιστημόνων, φοιτητών ,ερευνητών και ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δημιουργώντας ένα ισχυρό ανθρωποδίκτυο.Πέρισυ βοηθήσαμε στην οργάνωση του 1ου επιστημονικού συνεδρίου για το management & branding τόπων και συμβάλλουμε καθοριστικά στη δημιουργία Επιστημονικής Εταιρείας για τη διάδοση και εφαρμογή επιστημονικών προτάσεων, λύσεων και ορθών πρακτικών. 

Αυτό από μόνο του είναι μια μεγάλη επιτυχία αλλά προσωπικά επιθυμούσα να εφαρμόσω την θεωρία στην πράξη.Λόγω της επαγγελματική μου ιδιότητας ήταν φυσικό να επικεντρώσω την προσοχή μου στην κατεύθυνση της δημιουργίας του brandname “Ηράκλειο-έξυπνη πόλη”. 

Πως όμως δημιουργείς μια έξυπνη πόλη ; Το μυστικό, όταν δεν μπορείς να στηριχθείς στον όγκο των επενδύσεων είναι να στηριχθείς στην συλλογική ευφυΐα της κοινότητας. 
Δημιουργήσαμε επιτροπή φορέων ( Δήμος, Επιμελητήριο, ΑΕΙ, ΙΤΕ, ΤΕΙ ) που διαβουλεύεται σε μηνιαία βάση σχεδιάζοντας στις δράσεις και την επίδρασή τους στην πόλη.
Σύντομα θα έλθει σε δημόσια διαβούλευση το κείμενο για το όραμα ¨Ηράκλειο-έξυπνη πόλη” και οδικός χάρτης υλοποίησης του οράματος. 
Επενδύσαμε στην ευρυζωνικότητα της πόλης.Το Μητροπολιτικό δίκτυο οπτικών ινών 75 χιλ διασυνδέει ήδη 61 σχολικές μονάδες με 18000 μαθητές και 16 μεγάλες δημόσιες υπηρεσίες με 5500 χιλ. εργαζόμενους και εξυπηρετούμενους πολίτες.Μέχρι το τέλος του 2014 θα έχουμε διπλάσιες συνδέσεις.
Επίσης το Ασύρματο δίκτυο του Δήμου χρησιμοποιείται ήδη από 15000 διαφορετικές συσκευές το μήνα με προσδοκώμενη αύξηση χρήση λόγω της Τουριστικής περιόδου. 
Δημιουργήσαμε πρώιμα την διαδικτυακή πύλη www.heraklion.gr με 163 υπηρεσίες ηλεκτρ. διακυβέρνησης, δεύτερη ή τρίτη ανάλογα με την εποχή σε επισκεψιμότητα δημοτικών ηλεκτρ. πυλών στην Ελλάδα. 
Δημιουργούμε άφθονο ψηφιακό περιεχόμενο το οποίο μοιράζουμε ελεύθερα για την αξιοποίησή του βάση συγκεκριμένων αδειών. 
Επενδύουμε στο Ελεύθερο ανοικτό λογισμικό με την δημιουργία του Κέντρου Ελεύθερου Ανοικτού λογισμικού Ηρακλείου μαζί με το Πανεπιστήμιο και τους καθηγητές πληροφορικής. 
Δεν βλέπουμε τους πολίτες ως καταναλωτές τεχνολογίας.Υπογράψαμε το 2009 χάρτη υποχρεώσεων των δημοτικών αρχών έναντι των πολιτών στην κοινωνία της γνώσης δεσμευόμενοι σε βασικούς άξονες ψηφιακών πολιτικών.
Δημιουργούμε ψηφιακές πλατφόρμες διαδραστικής επικοινωνίας με τους πολίτες και μελετούμε πλευρές της διακυβέρνησης 3.0 
Αλλά και οι πολίτες δημιουργούν τις δικές τους δράσεις με τις δικές τους συλλογικότητες.Μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας, ομάδα commonsfest, ομαδα το labακι, Κοινότητα ανοικτού λογισμικού κά 
Τα παραπάνω και άλλα πολλά , στηρίζονται στην υπάρχουσα οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα του Ηρακλείου και στο τοπικό απόθεμα εμπειριών. 

Αποτέλεσμα είναι η πόλη του Ηρακλείου να επιλεγεί για το 2012 και 2013 στις 21 πιο έξυπνες πόλεις του κόσμου στην λίστα κατάταξης του οργανισμού Intelligent Community Forum συμβάλλοντας στην δημιουργία ισχυρού brand για την πόλη. 
Έχουμε , λοιπόν ένα καλό παράδειγμα πως πάμε από τη θεωρία στην πράξη. 
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.Πολλά σημεία που δεν αναφέρθηκαν μπορούν να διευκρινισθούν με ερωτήσεις !"

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου