Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Οι πόλεις του κόσμου με τα πιο ισχυρά brands - τα δεδομένα


Άρθρο της Guardian, την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης.
Η πρώτη παγκόσμια έρευνα της Guardian για τα brands των πόλεων ανέδειξε ένα νικητή έκπληξη (για εμάς έτσι κι αλλιώς), εκπλήξεις μεταξύ των ονομάτων των ηττημένων και μερικές ενδιαφέρουσες πόλεις που θα πρέπει να παρακολουθήσουμε στο μέλλον (Βομβάη και Μέκκα, σας βλέπουμε!). Παρακάτω ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση του τρόπου με τον οποίο καταρτίστηκε η λίστα
Για να καταρτιστεί η λίστα μας με τα πιο ισχυρά brands των πόλεων όλου του κόσμου, ζητήσαμε από τη Saffron, μια εταιρεία συμβούλων που υπερηφανεύεται για την τεχνογνωσία της στο αστικό branding, να ενημερώσει τη από το 2008 μελέτη των ευρωπαϊκών πόλεων συγκρίνοντάς της  με τις 57 μεγαλύτερες  πόλεις του κόσμου. Το «βαρόμετρο» είναι αρκετά διαφωτιστικό: δεν περιμένει κανείς το Λος Άντζελες να νικήσει τη Νέα Υόρκη ή το Λονδίνο. Ή το Τόκιο και η Βενετία να πέσει τόσο «χαμηλά».
Η έκθεση μετρά δύο όψεις του brand μιας πόλης: τα «περιουσιακά στοιχεία» της - αξιοθέατα, το κλίμα, τις υποδομές (κυρίως τις μεταφορές), την ασφάλεια και την οικονομική ευημερία - και το «buzz» της, που είναι ένας συνδυασμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (τα Likes του Facebook και ανάλυση του συναισθήματος από το Twitter για τη πόλη) και γενικά τις αναφορές από τα μέσα ενημέρωσης. Τα περιουσιακά στοιχεία και το buzz βαθμολογούνται με άριστα το 10 με τους αριθμούς να προστίθενται για να παράγουν ένα συνολικό αποτέλεσμα. (Βλέπε παρακάτω

Αν και η έρευνα δεν περιορίστηκε στα αποτελέσματα μόνο στην αγγλική γλώσσα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η χρήση συγκεκριμένων κοινωνικών δικτύων που είναι δημοφιλή μεταξύ των δυτικών χωρών. Στην Κίνα, το Renren και το Weibo χρησιμοποιούνται αντί για το Facebook και το Twitter, κάτι που μπορεί κατά κάποιο τρόπο να εξηγήσει την κακή εμφάνιση της Σαγκάης  παραδείγματος χάρινΤο Τόκιο σκόραρε μόλις 2 στο buzz όπου και πάλι οφείλεται εν μέρει στην Ιαπωνία που χρησιμοποιεί άλλα social media  ενώ η Σεούλ πήγε εξαιρετικά καλά με τα ίδια κριτήρια.
 «Ο δυτικός κόσμος δεν έχει μεγάλη επαφή με την Άπω Ανατολή»δηλώνει  ο Ian Stephens από τη Saffron. «Το Τόκιο παραμένει για τους περισσότερους ανθρώπους ένα άγνωστο μέρος για μια αλλιώτικη εμπειρία». Το brand του αποδίδει λιγότερο σε σχέση με τα περιουσιακά του στοιχεία. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά που προσφέρουν η Σεούλ και η Σιγκαπούρη σε μια πιο παγκόσμια βάση: οι επισκέπτες είναι περισσότερο ευχαριστημένοι  με αυτό που συναντούν εκεί, είναι περισσότερο οικείο μέρος από ό, τι θα μπορούσαν να σκεφτούν.
 «Αυτή η λίστα με τα brands είναι σχετική με το πώς οι πόλεις χρησιμοποιούν τα περιουσιακά τους στοιχεία και πώς θα κάνουν το καλύτερο με αυτά που διαθέτουνΗ Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, είναι ένα συγκοινωνιακός κόμβος και φαίνεται να κάνει αρκετά με αυτό το βασικό πράγμα».
Η Βομβάη και η Μέκκα είναι δύο ακόμη καλά παραδείγματα νεοεισερχόμενων πόλεων όσον αφορά στα μερίδια του brand τους, ενώ οι ευρωπαϊκές πόλεις - με εξαίρεση το Λονδίνο και το Παρίσι – προσπαθούν πάρα πολύΗ Βενετία δεν είναι η μόνη χαμένη, απλά αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη. «Όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις δεν αποδίδουν καλά, ίσως επειδή είναι όλες στριμωγμένες η μία κοντά στην άλλη», λέει ο Stephens.
Στο σύνολό τους, τα αποτελέσματα δείχνουν μια σαφή συσχέτιση μεταξύ της δύναμης των περιουσιακών στοιχείων και τη φήμη του brand. Οι πόλεις που ελπίζουν να κερδίσουν ένα κομμάτι του buzz πρέπει να λάβουν αυτό σοβαρά υπόψη τους. Ως ιδρυτής της Saffron ο Wally Olins, ο οποίος πέθανε αυτό το μήνα, του άρεσε να δηλώνει: όταν πρόκειται για τα brands, μπορούν όχι μόνο να μιλούναλλά θα πρέπει να κάνουν το περπάτημα που χρειάζεται» (ελεύθερη μετάφραση).

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου