Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Το newsletter Μαρτίου 2011 του δικτύου Eurocities

Κυκλοφόρησε το ενδιαφέρον newsletter Μαρτίου 2011 ,του δικτύου Ευρωπαϊκών πόλεων   Eurocities

Δημιουργικές πόλεις:Η περίπτωση της Μελβούρνης

@Χριστίνα Νικολακοπούλου
Αρχίζουμε σήμερα μια σειρά δημοσιεύσεων για τις δημιουργικές πόλεις.Οι αναρτήσεις αποτελούν τμήματα της διπλωματικής εργασίας της Χριστίνας Νικολακοπούλου.Η Χριστίνα είναι απόφοιτη του τμήματος Πολεοδομίας και χωροταξίας του Πολυτεχνείου του Βόλου.Σήμερα διαμένει στο Λονδίνο όπου κάνει μεταπτυχιακές σπουδές.

Oι επιτυχημένες πόλεις συνδυάζουν ανοχή, ταλέντο και τεχνολογία - όλα χαρακτηριστικά της Μελβούρνης . Η Μελβούρνη, πρωτεύουσα της Πολιτείας της Βικτώριας της Αυστραλίας, αποτελεί μια βιώσιμη πόλη, σημαντικό υποστηρικτή των δημιουργικών ιδεών (Enterprise Melbourne, 2010). Η μουσική, οι εικαστικές τέχνες, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, οι εκδόσεις, ο σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική, το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα πολυμέσα, η διαφήμιση και το μάρκετινγκ αποτελούν μερικούς από τους τομείς όπου διαφαίνεται η δημιουργικότητα που τη χαρακτηρίζει (Future Melbourne, 2010).

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Σχετικά με την διαφήμηση των τόπων και τα όμορφα κορίτσια

@Μιχάλης Καβαρατζής

Τις προάλλες, είδα μια παλιά διαφήμιση για την προώθηση της Γερμανίας ως τόπο επενδύσεων.  Ήταν μια φωτογραφία του διάσημου μοντέλου Claudia Schiffer, που ήταν ξαπλωμένη γυμνή, καλυμμένη με τη γερμανική σημαία. Η διαφήμιση έχει ως εξής: «Αγόρια, επενδύστε στη Γερμανία!». Στη συνέχεια προσπάθησα να βρω περισσότερες τέτοιου είδους διαφημίσεις.  Βρήκα τη φωτογραφία μιας ημίγυμνης (Νότιας, υποθέτω) Κορεάτισας κρατώντας μια πινακίδα που έγραφε: «Made in Korea». Θυμήθηκα επίσης την αφίσα για την προώθηση της Βουδαπέστης με τη φωτογραφία της Μις Ευρώπη του 2003 που έγραφε: «Είναι μία από εμάς. Για περισσότερη ομορφιά επισκεφτείτε την Βουδαπέστη ». Τέλος, θυμήθηκα μια αφίσα που συχνά δείχνω στους μαθητές μου. Προωθεί την πόλη Πιράν στη Σλοβενία. Δεν απεικονίζει την πόλη, αλλά δύο όμορφα κορίτσια με μπικίνι που κάνουν ηλιοθεραπεία και ρωτάει τους θεατές αν παρατηρήσανε την πόλη που βρίσκεται στο βάθος της φωτογραφίας.

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Οι Περιφέρειες καταλύτες για την υλοποίηση της Στρατηγικής ΕΕ2020

Με αφορμή τη δημοσίευση της πέμπτης έκθεσης για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Panorama Inforegio, της Γενικής Δ/νσης Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι αφιερωμένο στο ρόλο των περιφερειών για την υλοποίηση των στόχων της Στρατηγικής ΕΕ2020 για μια έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

To μέλλον του κόσμου βρίσκεται στις πόλεις:Το 2050 οι 7 στους 10 θα ζουν στις πόλεις!

@Από το cretalive.gr
«Το μέλλον του κόσμου βρίσκεται στις πόλεις» είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον
Σύμφωνα με νέες προβλέψεις ειδικών μέχρι το 2050 το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού θα κατοικεί σε αστικές περιοχές. Αυτό θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στις υποδομές και στο περιβάλλον, ενώ δείχνει να αποτελεί πρόκληση για τους πολεοδόμους, τους κατασκευαστές και τους δημάρχους που συγκεντρώθηκαν στις Κάννες για τη μεγάλη ετήσια κτηματομεσιτική διεθνή έκθεση MIPIM.

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Θεσσαλονίκη:Αστικά Κέντρα και Πράσινη Αρχιτεκτονική

Θεσσαλονίκη, 28 Μαρτίου-3 Απριλίου 2011

Το συνέδριο ECOWEEK 2011: Αστικές Κοινότητες + Πράσινη Αρχιτεκτονική είναι το έκτο κατά σειρά συνέδριο που διοργανώνει η αστική μη-κερδοσκοπική εταιρεία ECOWEEK στην Ελλάδα και το εξωτερικό και θα περιλαμβάνει και φέτος  ομιλίες, επισκέψεις, προβολή ντοκιμαντέρ, ενώ στον πυρήνα του βρίσκονται τα εργαστήρια σχεδιασμού για διεπιστημονικές ομάδες φοιτητών και νέων αρχιτεκτόνων, μηχανικών, μηχανολόγων, σχεδιαστών και αρχιτεκτόνων τοπίου. Τα εργαστήρια θα έχουν ως κεντρική θεματολογία τις αστικές κοινότητες και την πράσινη αρχιτεκτονική, όπως το σχεδιασμό ενός «ενεργειακά αυτόνομου οικολογικού σπιτιού μηδενικών ρύπων», μια «αστική παρέμβαση για την αειφορία στην πόλη», «οικολογικές παρεμβάσεις σε υπάρχοντα κτίρια» κ.α. Τα εργαστήρια θα ασχοληθούν κατά το δυνατόν με θέματα που έχουν εφαρμογή και μπορούν να αξιοποιηθούν από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, κοινότητες ή κοινωνικές ομάδες πολιτών, ώστε, κυρίως, οι φοιτητές να αποκτήσουν εμπειρία από πραγματικά έργα και από την εμπειρία προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο.
Πληροφορίες: ecoweek 2011

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Ηράκλειο, τουρισμός κρουαζιέρας:Απολογισμός και Προγραμματισμός

Τον απολογισμό των αφίξεων πλοίων κρουαζιέρας και επιβατών των τελευταίων ετών στο Λιμάνι του Ηρακλείου παρουσιάζουμε στον παρακάτω πίνακα.
Έτος άφιξηςΑφίξεις πλοίωνΕπιβάτες
2004
226
128.000
2005
290
194.000
2006
254
180.000
2007
350
235.000
2008
303
293.000
2009
287
318.000

Ο Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου ΑΕ παρουσίασε επίσης σε συνεργασία με άλλους φορείς της πόλης τον προγραμματισμό του στον τομέα αυτό ,για το επόμενο διάστημα προετοιμάζοντας την παρουσία του στο Μαϊάμι για την προβολή της πόλης και του λιμανιού.
Η πόλη του Ηρακλείου με τον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, με ένα από τα σπουδαιότερα στον κόσμο αρχαιολογικά μουσεία, τα Ενετικά τείχη, το παραθαλάσσιο μέτωπο και την εξαιρετική φύση να την περιβάλλει προσβλέπει στον τουρισμό κρουαζιέρας για την αύξηση των εσόδων της.



Το video είναι από το cretalive.gr

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Ένα κοινό όραμα για city branding στις Ευρωπαϊκές πόλεις.Η Διαχείριση της Επωνυμίας των πόλεων (6)

6. Η διαχείριση της Επωνυμίας των πόλεων

Όπως η πόλη εξελίσσεται συνεχώς, έτσι θα πρέπει και η επωνυμία της, που αντικατοπτρίζει την εν λόγω πόλη, να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Η επωνυμία μιας πόλης παρέχει ένα αποτελεσματικό μέσο για την παρουσίαση της εξέλιξης και της δυναμικής της, ενώ την ίδια στιγμή αντιπροσωπεύει τη συνέχεια και τη σαφήνεια. Η επιτυχή διαχείριση της επωνυμίας βοηθά να εξασφαλιστεί ότι η επωνυμία παραμένει πιστή στη στρατηγική της πόλης, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπεται να προσαρμόζεται και να αλλάζει.

Ο τρόπος με τον οποίον διαχειριζόμαστε τις επωνυμίες των πόλεων μπορεί να ποικίλει σημαντικά, ανάλογα με τις γεωγραφικές και πολιτικές οργανώσεις της πόλης, την κλίμακα των εμπλεκόμενων που συμμετέχουν στην διαδικασία της ταυτοποίησης, καθώς και το βαθμό συναίνεσης μεταξύ των ενδιαφερομένων.  Αυτό θέτει το ζήτημα του ρόλου της πολιτικής βούλησης και της ηγεσίας στη διαδικασία διαχείρισης, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για την εξασφάλιση μιας ισχυρής και ελεγχόμενης διαχείρισης, και πώς οι βαθμολογίες των πόλεων χρησιμοποιούνται στη διαδικασία αυτή.

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Ένα κοινό όραμα για city branding στις Ευρωπαϊκές πόλεις.Πως προβάλλεται η επωνυμία των πόλεων ; (5)

5. Πως προβάλλεται η επωνυμία;

Αφού έχει αναπτυχθεί η επωνυμία πόλης (city brand), η επόμενη πρόκληση είναι η προώθηση και η διαφήμιση της στις καθορισμένες ομάδες-στόχους.  Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν μια σειρά από εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων με τον Τύπο, τη διαφήμιση, οι εκδηλώσεις, δίκτυα κοινωνικών μέσων και δίκτυα πρεσβευτών.  Δεδομένου ότι η επιλογή των μέσων συνδέεται στενά με το μήνυμα και ως εκ τούτου δεν είναι ποτέ ουδέτερη, οι πόλεις πρέπει να επιλέγουν την επικοινωνιακή στρατηγική τους προσεκτικά.
Επίσης, ορισμένες ομάδες-στόχοι ανταποκρίνονται καλύτερα στα κοινωνικά μέσα, για παράδειγμα, ενώ άλλοι ανταποκρίνονται περισσότερο στις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης.

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Φεστιβάλ Πετάγματος Χαρταετού 2011.Ο προορισμός προωθείται με πολλούς τρόπους !

@Του Μανώλη Τσαγκαράκη
Το πέταγμα του χαρταετού είναι ένα έθιμο που συναρπάζει όλη την Ελλάδα κάθε χρόνο.Στις 7 Μαρτίου που είναι και η «Καθαρή Δευτέρα» μικροί και μεγάλοι κατασκευάζουν ή αγοράζουν τους δικούς τους χαρταετούς και με μπόλικο σπάγκο και με τη βοήθεια του αέρα ,τους πετούν όσο πιο ψηλά μπορούν. Το έθιμο αυτό αν και συνδυάζεται με θρησκευτικές εορτές και νηστεία δεν είναι μόνο Ελληνικό αλλά παγκόσμιο. Σε πολλά μέρη του κόσμου μάλιστα διοργανώνονται φεστιβάλ πετάγματος χαρταετού για ερασιτέχνες και επαγγελματίες με σπιτικούς ή σπορ χαρταετούς για διασκέδαση και όχι μόνο.

Ένα τέτοιο μέρος είναι και η πόλη Lincoln City της Πολιτείας του Oregon των Η.Π.Α. όπου κάθε χρόνο διοργανώνεται φεστιβάλ πετάγματος χαρταετού. Φέτος και για 27η συνεχόμενη χρονιά θα διεξαχθεί στις 25 και 26 Ιουνίου με πάρα πολλές συμμετοχές από ιδιώτες και επαγγελματίες προβάλλοντας μέσω του γεγονότος αυτού τη πόλη και προσελκύοντας χιλιάδες τουρίστες από όλη τη χώρα και τον κόσμο για να θαυμάσουν τους φαντασμαγορικούς χαρταετούς όπως μπορεί κάποιος να δει στις φωτογραφίες. Το θέμα των φετινών χαρταετών θα είναι το «LINCOLN CITY ROKS!» ή «Το Λίνκολν είναι το καλύτερο μέρος!», οπότε αναμένεται οι συμμετέχοντες να δώσουν το καλύτερο εαυτό τους στη σχεδίαση και στο πέταγμα των δημιουργημάτων τους.




Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

History making history: Tarragona υποψήφια για τους Mediterranean Olympics 2017



Βλέποντας το παραπάνω βίντεο προώθησης της υποψηφιότητας της πόλης Tarragona στους Μεσογειακούς αγώνες του  2017 ο Άρης Καλαντίδης αναρωτιέται :Γιατί ολοένα και περισσότερο οι διαφημιστές παύουν να τονίζουν την μοναδικότητα ενός τόπου και προβάλλουν στοιχεία που τα συναντά κανείς σε πολλές Μεσογειακές πόλεις.
Η κριτική διαπίστωση του Άρη συναντά τη δική μου σε παλαιότερη ανάρτηση με τίτλο Σαραγόσα :Η πόλη και οι άνθρωποι ! για το διαφημιστικό βίντεο της πόλης Σαραγόσα

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Ένα κοινό όραμα για city branding στις Ευρωπαϊκές πόλεις.Πώς εμπλέκονται οι ενδιαφερόμενοι φορείς της πόλης (4)

4. Πώς εμπλέκονται οι ενδιαφερόμενοι φορείς της πόλης

Η συμμετοχή των εκπροσώπων όχι μόνον από την κυβέρνηση της πόλης, αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα, του τουρισμού και της κοινωνίας των πολιτών, είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη και διατήρηση μιας ανταγωνιστικής ταυτότητας μιας πόλης. Αυτή η συμμετοχή των ενδιαφερομένων θα πρέπει να εκπληρώνει ορισμένες απαιτήσεις:
Συνεργατική σχέση: οι εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων φορέων πρέπει να συνεργαστούν με μια προσέγγιση συνεργατικής σχέσης, για να εξασφαλιστεί η συμμετοχή τους και η αξιοπιστία της ανταγωνιστικής ταυτότητας.
Ηγεσία: οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα πρέπει να διαθέτουν ισχυρή ηγεσία για να αποφευχθούν ενδεχόμενες εσωτερικές διαφορές και να εξασφαλιστεί η πρόοδος και αποτελεσματική διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Η συνέχεια: η συνέχεια είναι θεμελιώδους σημασίας, τόσο στην συνεργατική σχέση όσο και στην ηγεσία, για να εξασφαλιστεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική και μακροζωία της ανταγωνιστικής ταυτότητας.
Κοινό όραμα: οι ενδιαφερόμενα φορείς πρέπει να έχουν ένα κοινό όραμα για το μέλλον της πόλης εάν πρόκειται να διατυπωθεί μια σαφή στρατηγική διαχείρισης της επωνυμίας.
Υλοποίηση με δράση: για να εφαρμοστεί η στρατηγική της διαχείρισης της επωνυμίας και να δημιουργηθεί η ταυτότητα αυτή, οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να συμφωνήσουν σε ένα κατάλληλο σύνολο των δράσεων σε κάθε στάδιο.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Νέες προκλήσεις: Περιβάλλον και τοπική αυτοδιοίκηση

@Του Βασίλη Κωστόπουλου, Μετεωρολόγου
ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Η πράσινη οικονομία περιλαμβάνει αλλά και έχει αλληλεπίδραση με τις νέες περιβαλλοντικές αλλά και αναπτυξιακές προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής (μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και προσαρμογή στις κλιματικές αλλαγές) και της προστασίας της βιοποικιλότητας (Δάση, προστατευόμενες περιοχές).
Η Βιοποικιλότητα και οι Κλιματικές αλλαγές έχουν αυστηρά τοπικό χαρακτήρα τόσο γεωφυσικά όσο και αυτοδιοικητικά. Η βιοποικιλότητα αλλά και το κλίμα που συναντάμε σε μια περιφέρεια της χώρας, σε μια υδρολογική λεκάνη, σε μια οροσειρά, η σε ένα υδροβιότοπο διαφέρει από τη βιοποικιλότητα και το κλίμα μιας άλλης περιοχής της χώρας. Ας θυμηθούμε μόνο την έμπνευση του Ιπποκράτη, στο πόνημα του «Περί ανέμων, υδάτων και τόπων»
Οι δραστηριότητες που επηρεάζουν οι νέες προκλήσεις αφορούν στη γεωργία, στο τουρισμό, στην απόδοση των αιολικών πάρκων, στη διαχείριση προστατευμένων περιοχών και παράκτιων οικοσυστημάτων και στη πρόληψη των φυσικών καταστροφών (κυρίως πυρκαγιών).
Οι προαναφερόμενες προκλήσεις αφορούν κατά κύριο λόγο τους ΟΤΑ της υπαίθρου και όχι τη Κεντρική Εξουσία και τους δήμους των μεγάλων πόλεων.

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Τοπική Αυτοδιοίκηση και Πράσινη Κοινωνική Οικονομία

@Των Γιάννη Σακιώτη- Θέμη Δημητρακόπουλου

Στην εξαιρετικά δύσκολη εποχή που ζούμε, οι ΟΤΑ βρίσκονται αντιμέτωποι με νέα οξύτατα προβλήματα και οφείλουν να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν.
Με τις δυσκολίες και τη δραματική πτώση των δεδομένων της ποιότητας ζωής στις ελληνικές πόλεις, το αίτημα για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης στον αστικό χώρο είναι ένα κάθε άλλο παρά ανεπίκαιρο «αίτημα-ομπρέλα» για τους αγωνιώντες πολίτες. Σήμερα, μπορούμε να διεκδικούμε μια πόλη αξιοβίωτη, με υψηλή ποιότητα ζωής και οικολογική διαχείριση του αστικού περιβάλλοντος, μια πόλη που δρομολογεί αναπλάσεις με άξονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

Μπορούμε να οραματιζόμαστε μια πόλη-πολυλειτουργικό κύτταρο, με κοινωνική συνοχή και συλλογική ευημερία, με ήπιες δραστηριότητες, με υποστηρικτικές δομές κοινωνικής πρόνοιας στην τοπική κλίμακα και μηχανισμούς οργάνωσης και διοχέτευσης της αυθόρμητης προσφοράς για κοινωνική αλληλεγγύη, μια πόλη που θα προτάσσει την άνθηση του πολιτισμού και θα αναπτύσσει τις διαδικασίες άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας των πολιτών, μιας συμμετοχικής δημοκρατίας που δεν θα αποτελεί επικοινωνιακό τρυκ και θα επεκτείνεται και επί της ουσίας στη δημοκρατική και ανοιχτή λήψη αποφάσεων επί της διαχείρισης των πόρων (μέσα από τις διαδικασίες του «συμμετοχικού προϋπολογισμού»).

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Η επίδραση της ευρυζωνικότητας και των εξελίξεων στα περιβάλλοντα διεπαφής στη καθημερινή μας ζωή

@Από το pestaola.gr
Ένα φουτουριστικό βίντεο με την καθημερινότητα περιτριγυρισμένη από γυαλί με μαγικές για τα σημερινά δεδομένα ιδιότητες. Για την ακρίβεια αυτό που θα δείτε είναι μια εικόνα για το σπίτι του μέλλοντος όπου το γυαλί κυριαρχεί ως υλικό διεπαφής με τον άνθρωπο. Μεγάλες τηλεοράσεις και μικρότερες οθόνες αφής είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει και χρησιμοποιούμε ήδη σήμερα στα smartphones. Τί θα λέγατε όμως αν όλες οι επιφάνειες στο σπίτι ανταποκρίνονταν στο αίσθημα της αφής και εμφάνιζαν χειριστήρια για την ρύθμιση της θερμοκρασίας στην κουζίνα ή την ανάγνωση νέων μέσα από ένα καθρέφτη; Το A Day Made of Glass είναι πολύ πιο κοντά από όσο φαντάζεστε και ήδη έχουμε δει δείγματα της τεχνολογίας από τα σύγχρονα κινητά όπως το iPhone και τα Android μοντέλα μέχρι το iPad στο ντουλάπι κουζίνας.



Δείτε επίσης: Η επίδραση της Ευρυζωνικότητας στη ζωή μας

2010 Country Brand Index :Τι κρατάει ψηλά κάποιες χώρες στη λίστα

Η Μεγάλη Βρετανία παίζει τα δυνατά χαρτιά της.
H αντίληψη για την επωνυμία του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούσε να έχει πληγεί ιδιαίτερα μετά από τις πρόσφατες περικοπές των δημοσίων δαπανών προς την κατεύθυνση της «λιτότητας», μετά την αλλαγή της κυβέρνησης που έγινε το 2010. Ωστόσο, παρά την ελαφριά πτώση το 2010, η επωνυμία του Ηνωμένου Βασιλείου εξακολουθεί να είναι στις κορυφαίες επωνυμίες. Ένας σημαντικός εξαγωγέας μουσικής, τηλεόρασης, ταινιών κινηματογράφου, μόδας και λογοτεχνίας - από το BBC μέχρι το Man Booker Prize, τηλεοπτικές εκπομπές ταλέντων, τον Vivienne Westwood και τον James Bond - το Ηνωμένο Βασίλειο τα καταφέρνει ακόμα στα παγκόσμια μέσα μαζικής ενημέρωσης και λαϊκού πολιτισμού.
Συνεχίζει να είναι ένα κέντρο έρευνας και μάθησης, με την Οξφόρδη και το Καίημπριτζ, καθώς και με αξιοσημείωτες επιχειρηματικές σχολές που εμφανίζεται ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη. Και παγκόσμιες μάρκες με προέλευση από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως η Burberry, η M & S, η GSK, η Diageo, η British Airways και η Virgin Group να συνεισφέρουν πολλά στη διεθνή εικόνα της επωνυμίας του. H χώρα επιτυγχάνει επίσης σταθερά υψηλή βαθμολογία στη διάσταση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Πολιτισμού που αντισταθμίζουν την αδύναμη επίδοση στην «διάσταση» του τουρισμού για το 2010.