Τομείς πολιτικής: Κινητικότητα
Πότε; από το 2008 και μετά
Η πόλη του Παλέρμο είναι η πρωτεύουσα της Σικελίας και η πέμπτη μεγαλύτερη στην Ιταλία. Χαρακτηρίζεται από την μεγάλη και ζωντανή ιστορική συνοικία της, ωστόσο, η πόλη έχει επί μακρόν υποφέρει από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, την ατμοσφαιρική ρύπανση και την υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος της. Το κείμενο αυτό περιγράφει το Σχέδιο Δράσης για την σταδιακή επίλυση και αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.Την μετάφραση του κειμένου έκανε ο Λάζαρος Αγαπίδης
Επιλύοντας τα παλιά κυκλοφοριακά προβλήματα
Το στρατηγικό σχέδιο για τη βιώσιμη κινητικότητα της Παλέρμο είναι ένα μεθοδολογικό εργαλείο για την μελέτη, την ανάλυση και την πρόταση λύσεων για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.
Ξεκινώντας με τον ορισμό των στόχων που προσδιορίζονται για κάθε τομέα δράσης (χώροι στάθμευσης, την κινητικότητα, των σιδηροδρομικών και των συστημάτων μεταφορών με λεωφορεία, τους δρόμους και τις ιδιωτικές μεταφορές και το λιμάνι της περιοχής), το σχέδιο προσφέρει μια ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης και προσδιορίζονται τα κύρια κρίσιμα σημεία.
Για κάθε τομέα, καθορίζει τις ενέργειες προτεραιότητας με βάση δύο σεναρίων σχεδιασμού: βραχυπρόθεσμα (2015) και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα (2020). Τέλος, το σχέδιο προβλέπει μια ανάλυση της οικονομικής βιωσιμότητας των δράσεων και των διοικητικών και θεσμικών συνεπειών. Επίσης αναπτύχθηκε Λογισμικό διαχείρισης για την παρακολούθηση της προόδου.
Προωθώντας κοινή τη συνεργασία για εφαρμογή του σχεδίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Παλέρμο ενέκρινε μια πολυτομεακή προσέγγιση για την ανάπτυξη αυτού του σχεδίου. Αρκετά δημόσια ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα Λιμενικού Σώματος, το Τμήμα Μηχανικών Μεταφορών του Πανεπιστημίου του Παλέρμο και άλλες περιφερειακές και εθνικές αρχές συμμετείχαν στις διάφορες συναντήσεις στρογγυλής τραπέζης, προκειμένου να συγκεντρωθούν οι ιδέες και οι συστάσεις τους. Οι πολίτες και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κλήθηκαν επίσης να συνεισφέρουν. Ένας τέτοιος διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς συνέβαλε στην προώθηση μιας κοινής ιδιοκτησίας του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας του Παλέρμο.
Μια πόλη για τους πεζούς και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς
Το σχέδιο στοχεύει στην προώθηση μιας ορθολογικότερης χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων και να υποστηρίξει βιώσιμα συστήματα μεταφορών, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες, περπάτημα και τα ποδηλασία. Απώτερος στόχος του είναι να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα στο κέντρο της πόλης.
Η ένταξη του τραμ και των συστημάτων δημόσιων μεταφορών θεωρείται ως μια κεντρική δράση που θα συμβάλει στην δραστική μειωθεί του αριθμού των ιδιωτικών αυτοκινήτων μέσα στην πόλη του Παλέρμο. Τα άλλα βιώσιμα συστήματα κινητικότητας λαμβάνονται υπόψη ως συμπληρωματικές δράσεις – μοίρασμα χρήσης αυτοκινήτου, ποδήλατου και σκούτερ, ποδηλατοδρόμοι και πεζόδρομοι, οχήματα χαμηλών εκπομπών για τις μεταφορές στο ιστορικό κέντρο, κλπ. Μία άλλη μεγάλη βελτίωση της υποδομής που προβλέπονται στο Σχέδιο είναι η κατασκευή μιας κυκλικής σιδηροδρομικής γραμμής. Οκτώ στάσεις προβλέπονται που θα συνδέονται με τους κύριους μεταφορικούς κόμβους (λιμάνι, κεντρικό σταθμό τρένων, κλπ).
Το σχέδιο προβλέπει επίσης την κατασκευή πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, ειδικά στο ιστορικό κέντρο, ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά κέντρα στην Ευρώπη πλούσιο σε κτίρια πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τελευταίες εξελίξεις
Το Δημοτικό Συμβούλιο εργάζεται για την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο για τη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτές είναι:
· Δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, π.χ. μπροστά από το δικαστικό μέγαρο
· Κατασκευή τριών γραμμών του τραμ που θα συνδέουν το κέντρο της πόλης με το ανατολικό και νότιο τμήμα της πόλης
· Κατασκευή μιας δεύτερης σιδηροδρομικής γραμμής 30 χιλιομέτρων για να συνδέσετε ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης με το αεροδρόμιο
· Η σταδιακή πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου
Τέλος, με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και της Περιφερειακής Αρχής, το Δημοτικό Συμβούλιο σχεδιάζει μια σειρά από δράσεις, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλατοδρόμων, την εισαγωγή των οχημάτων χαμηλών εκπομπών για το δημοτικό στόλο και για τις δημόσιες συγκοινωνίες, ένα πρατήριο καυσίμου που προσφέρει μεθάνιο και ένα σύστημα βίντεο-ελέγχου για την εφαρμογή κυκλοφοριακού δακτυλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.