«Εμπειρία από την λειτουργία της κινητής μονάδας τουριστικής ενημέρωσης του Δήμου Ηρακλείου.»
Στα πλαίσια υλοποίησης του έργου «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ & ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ», ΤΟΥ INTERREG IIIB A ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΠΡΟΣ 2000-2006 ,εντοπίστηκε η ανάγκη για δημιουργία γραφείου εξυπηρέτησης και μάλιστα κινητής μονάδας ,όχι τόσο για τα οργανωμένα group αλλά κυρίως για τους τουρίστες κρουαζιέρας (κρουαζιερόπλοιων & ιδιωτικών σκαφών) που παραμένουν στην πόλη μας για λίγες ώρες, με σκοπό την ανάπτυξη της κρουαζιέρας (και γενικότερα της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας & επιχειρηματικότητας).Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία από την παρουσίαση του κου Μπρά Ιωάννη,ένας τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει μέσο όρο 112€ ανά μέρα!
Το 2009 εγκαινιάστηκε και ξεκίνησε η λειτουργία της κινητής μονάδας.
Το 2009 εγκαινιάστηκε και ξεκίνησε η λειτουργία της κινητής μονάδας.
Απο 30/6/2009 εώς 25/9/2009 δόθηκαν 9525 χάρτες .
Από 17/5/2010-22/7/2010 δόθηκαν 6019 χάρτες.
Από 17/5/2010-22/7/2010 δόθηκαν 6019 χάρτες.
Συνολικά 15544 χάρτες σε 3 γλώσσες, Ελληνικά , Αγγλικά και Γερμανικά.
Το 84% του ποσοστού ήταν αγγλικοί και γερμανικοί χάρτες ενώ το 16% ελληνικοί.Στον χάρτη απεικονίζεται το ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου, υποδεικνύοντας 3 προτεινόμενες διαδρομές με αρίθμηση των σημαντικότερων μνημείων και πληροφοριακό υλικό για το κάθε μνημείο.
Τα σχόλια για το εγχείρημα αυτό του Δήμου ,τόσο από τους ντόπιους που με την υπηρεσία του ίντερνετ τους παρείχαμε κάθε είδους πληροφόρηση ,όσο και από τους ξένους τουρίστες που προμηθεύονταν δωρεάν χάρτες με προτεινόμενες διαδρομές ήταν θετικά.Φυσικά δεν έλειψαν τα παράπονα/ αρνητικά σχόλια καθώς και ενδεχόμενες μελλοντικές προτάσεις:
1.τον εμπλουτισμό του χάρτη με επιλεγμένα καταστήματα για αγορές και ψυχαγωγία ακόμα και υπόδειξη καταστημάτων που θα προσφέρουν ειδικές τιμές στους τουρίστες κρουαζιέρας.
2.την σκιαγράφηση σημείων εναλλακτικού τουρισμού
3.την μετάφραση σε περισσότερες γλώσσες
4.δημιουργία ολοκληρωμένου χάρτη της Κρήτης
5.Προτάσεις για απόκτηση μικρού τουριστικού τρένου
6.σχετικά με την σήμανση
7.Δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων
8.Περαιτέρω ενημέρωση
9.τέλος σχολιασμός της 25ης Αυγούστου
Α.«Μήπως υπάρχει τρενάκι?»
Πολλοί τουρίστες ρωτάνε αν υπάρχει τουριστικό τρενάκι (Welcome Heraklion Train) για την περιήγηση τους στην πόλη του Ηρακλείου.
àΠροτεινόμενη λύση: χορηγίες που θα καλύπτουν την δαπάνη της αγοράς ενός τουριστικού τρένου το οποίο θα έπαιρνε τους τουρίστες από το λιμάνι του Ηρακλείου και θα τους έκανε ένα welcome στην πόλη.Μια υποδοχή ζεστή και φιλόξενη προδιαθέτει πάντα θετικά τον τουρίστα.
Β.Σχετικά με την σήμανση :
1.Αντικατάσταση πινακίδων
Ορισμένες πινακίδες είναι στα Ελληνικά με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν τους τουρίστες κατά την περιήγηση τους στην πόλη του Ηρακλείου, οι οποίοι πολλές φορές μπερδεύονται και χάνονται. Αντικατάσταση των πινακίδων που είναι στα Ελληνικά σε πινακίδες με λατινικούς χαρακτήρες, είτε διαμόρφωση πινακίδων σε 2 γλώσσες ,Ελληνικά και Αγγλικά.
2.Σήμανση σε όλα τα σημεία πόλων έλξης.
3.Σήμανση της ανοιχτής αγοράς. Οι 8 στους 10 τουρίστες που περνάνε από την κινητή μονάδα τουριστικής ενημέρωσης ρωτάνε γα την ανοιχτή αγορά. Είναι κρίμα να δυσκολεύονται να την βρούν λόγο έλλειψης πινακίδας.(Κάτω από την οδό να περιγράφεται ότι είναι η ανοιχτή αγορά). Ας τους δώσουμε την χαρά ικανοποίησης της αγοραστική τους επιθυμίας ενώ παράλληλα θα αναζωπυρώσουν και την τοπική οικονομία.
4.Σήμανση στις δημόσιες τουαλέτες Ας πάρουμε το Πάρκο Θεοτοκόπουλου. Δεν υπάρχει σήμανση για τις δημόσιες τουαλέτες ,η σήμανση υπάρχει έξω από το χώρο στο πάρκο .Μέχρι να φτάσει κάποιος στο πάρκο όμως τι γίνεται? Προτεινόμενη λύση :τοποθέτηση διακριτικής πινακίδας σε κεντρικό σημείο που να κατευθύνει προς τις δημόσιες τουαλέτες.
5.Αρίθμηση σε κατοικίες και καταστήματα
Γ.Ειδικά διαμορφωμένοι χώροι
Διαμόρφωση χώρου αποθήκευσης - αποσκευών για τους τουρίστες.
Δημιουργία ειδικά διαμορφωμένου χώρου για τις μητέρες που επιθυμούν να αλλάξουν τα μωράκια τους ακόμα και να τα θηλάσουν.
Δ.Πληρέστερη ενημέρωση
Καταγραφή και καταχώριση σε ηλεκτρονική βάση των προσβάσιμων σημείων για τα άτομα με κινητικές αναπηρίες (καταστήματα, υπηρεσίες, αξιοθέατα, ξενοδοχεία κλπ)
…..Όσα υπάρχουν…εάν υπάρχουν.. Επίσης τιμωρία στις περιπτώσεις παράβασης των προσβάσιμων σημείων. (Σε Διεθνές και Ευρωπαϊκό επίπεδο εκτιμάται ότι το 10% του πληθυσμού είναι άτομα με αναπηρία.)
Εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του Δήμου Ηρακλείου, στο banner του συγκεκριμένου προγράμματος. Συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τα προξενεία τις πρεσβείες και τα αστυνομικά τμήματα (Διεύθυνση, τηλέφωνο και φάξ).
Ενημέρωση για τα μουσεία που δεν λειτουργούν :
Επίσημη ανακοίνωση και ενημέρωση στους τουριστικούς πράκτορες & στους ξεναγούς για το ποιά αξιοθέατα δεν είναι επισκέψιμα,ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι τουρίστες αδίκως.Ενημέρωση μέσα από τα κρουαζιερόπλοια.
Δημιουργία ηλεκτρονικού πίνακα ανακοινώσεων σε κεντρικό σημείο της πόλης
Αυτόματη ενημέρωση από την κεντρική σελίδα του Δήμου με στοιχεία όπως:
1.Καθημερινές εκδηλώσεις (σινεμά, θέατρο, μουσική, εκθέσεις, δρώμενα της πόλης του Ηρακλείου)
2.Ανακοινώσεις για τυχόν αλλαγές σε μουσεία – μνημεία
3.εικονογραφημένα αξιοθέατα της πόλης (θα περνάνε οι εικόνες με γρήγορη ταχύτητα για να δελεάζουν τους τουρίστες) με πληροφορίες όπως τρόπο μετακίνησης προς τα μουσεία, (ταξί ελάχιστη χρέωση και εναλλακτική λύση μεταφοράς με λεωφορείο και το αντίστοιχο νούμερο λεωφορείου για την μετακίνηση από και προς το μουσεία) ώρες λειτουργίας μουσείων, πληροφόρηση για ελάχιστο χρόνο ξενάγησης ανά μουσείο, τιμή εισιτηρίου & ειδικές προσφορές
4.πληροφόρηση για εφημερεύοντα νοσοκομεία φαρμακεία & βενζινάδικα
Μετάφραση του έντυπου των πολιτιστικών εκδηλώσεων και στην Αγγλική γλώσσα.
Τέλος θα αναφερθώ στην οδό 25ης Αυγούστου, για τους εξής λόγους:
1) εκεί βρίσκεται η κινητή μονάδα τουριστικής ενημέρωσης ,
2) αποτελεί δρόμο μεγάλης επισκεψιμότητας . Ο εν λόγο δρόμος έχει σημαντικά αξιοθέατα όπως: Άγιος Τίτο, Κρήνη Μοροζίνη, Λότζια, Δημοτική Πινακοθήκη.
Ανάμεσα στα αξιοθέατα αυτά με την βαριά ιστορία, συναντάμε και ‘’σύγχρονα αξιοθέατα’’, όπως πλανόδιους μικροπωλητές, μουσικούς, ζογκλέρ..
Μεταφερόμενα στέκια μικροπωλητών , πρωταγωνιστών στον καθημερινό κλεφτοπόλεμο με την αστυνομία. Η αντιμετώπιση αυτή δεν λύνει το πρόβλημα…απλώς το μετατοπίζει…και έτσι το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει.
Προτεινόμενη λύση:
Ο Δήμος θα μπορούσε να διαθέσει ένα ποσό στους καλλιτέχνες (μουσικούς,ζογκλέρ) όπου με την σειρά τους θα βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης και θα ψυχαγωγούν τους περαστικούς (ντόπιους και τουρίστες), με αξιοπρέπεια.
Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε ένα πλανόδιο που παρακαλάει να τον ακολουθήσουμε (να τον προτιμήσουμε), αλλά το θέαμα δεν αρέσει σε πολλούς με αποτέλεσμα να μην το προτιμάνε.
Θα κλείσω την παρουσίαση αυτή με το δικό μου συμπέρασμα:
’Για να σε ακολουθήσει κάποιος είναι απαραίτητη προϋπόθεση να αρέσεις… Αν δεν αρέσεις απλά θα χαθείς.. μέσα στο πλήθος….’’
Τα σχόλια για το εγχείρημα αυτό του Δήμου ,τόσο από τους ντόπιους που με την υπηρεσία του ίντερνετ τους παρείχαμε κάθε είδους πληροφόρηση ,όσο και από τους ξένους τουρίστες που προμηθεύονταν δωρεάν χάρτες με προτεινόμενες διαδρομές ήταν θετικά.Φυσικά δεν έλειψαν τα παράπονα/ αρνητικά σχόλια καθώς και ενδεχόμενες μελλοντικές προτάσεις:
1.τον εμπλουτισμό του χάρτη με επιλεγμένα καταστήματα για αγορές και ψυχαγωγία ακόμα και υπόδειξη καταστημάτων που θα προσφέρουν ειδικές τιμές στους τουρίστες κρουαζιέρας.
2.την σκιαγράφηση σημείων εναλλακτικού τουρισμού
3.την μετάφραση σε περισσότερες γλώσσες
4.δημιουργία ολοκληρωμένου χάρτη της Κρήτης
5.Προτάσεις για απόκτηση μικρού τουριστικού τρένου
6.σχετικά με την σήμανση
7.Δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων
8.Περαιτέρω ενημέρωση
9.τέλος σχολιασμός της 25ης Αυγούστου
Α.«Μήπως υπάρχει τρενάκι?»
Πολλοί τουρίστες ρωτάνε αν υπάρχει τουριστικό τρενάκι (Welcome Heraklion Train) για την περιήγηση τους στην πόλη του Ηρακλείου.
àΠροτεινόμενη λύση: χορηγίες που θα καλύπτουν την δαπάνη της αγοράς ενός τουριστικού τρένου το οποίο θα έπαιρνε τους τουρίστες από το λιμάνι του Ηρακλείου και θα τους έκανε ένα welcome στην πόλη.Μια υποδοχή ζεστή και φιλόξενη προδιαθέτει πάντα θετικά τον τουρίστα.
Β.Σχετικά με την σήμανση :
1.Αντικατάσταση πινακίδων
Ορισμένες πινακίδες είναι στα Ελληνικά με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν τους τουρίστες κατά την περιήγηση τους στην πόλη του Ηρακλείου, οι οποίοι πολλές φορές μπερδεύονται και χάνονται. Αντικατάσταση των πινακίδων που είναι στα Ελληνικά σε πινακίδες με λατινικούς χαρακτήρες, είτε διαμόρφωση πινακίδων σε 2 γλώσσες ,Ελληνικά και Αγγλικά.
2.Σήμανση σε όλα τα σημεία πόλων έλξης.
3.Σήμανση της ανοιχτής αγοράς. Οι 8 στους 10 τουρίστες που περνάνε από την κινητή μονάδα τουριστικής ενημέρωσης ρωτάνε γα την ανοιχτή αγορά. Είναι κρίμα να δυσκολεύονται να την βρούν λόγο έλλειψης πινακίδας.(Κάτω από την οδό να περιγράφεται ότι είναι η ανοιχτή αγορά). Ας τους δώσουμε την χαρά ικανοποίησης της αγοραστική τους επιθυμίας ενώ παράλληλα θα αναζωπυρώσουν και την τοπική οικονομία.
4.Σήμανση στις δημόσιες τουαλέτες Ας πάρουμε το Πάρκο Θεοτοκόπουλου. Δεν υπάρχει σήμανση για τις δημόσιες τουαλέτες ,η σήμανση υπάρχει έξω από το χώρο στο πάρκο .Μέχρι να φτάσει κάποιος στο πάρκο όμως τι γίνεται? Προτεινόμενη λύση :τοποθέτηση διακριτικής πινακίδας σε κεντρικό σημείο που να κατευθύνει προς τις δημόσιες τουαλέτες.
5.Αρίθμηση σε κατοικίες και καταστήματα
Γ.Ειδικά διαμορφωμένοι χώροι
Διαμόρφωση χώρου αποθήκευσης - αποσκευών για τους τουρίστες.
Δημιουργία ειδικά διαμορφωμένου χώρου για τις μητέρες που επιθυμούν να αλλάξουν τα μωράκια τους ακόμα και να τα θηλάσουν.
Δ.Πληρέστερη ενημέρωση
Καταγραφή και καταχώριση σε ηλεκτρονική βάση των προσβάσιμων σημείων για τα άτομα με κινητικές αναπηρίες (καταστήματα, υπηρεσίες, αξιοθέατα, ξενοδοχεία κλπ)
…..Όσα υπάρχουν…εάν υπάρχουν.. Επίσης τιμωρία στις περιπτώσεις παράβασης των προσβάσιμων σημείων. (Σε Διεθνές και Ευρωπαϊκό επίπεδο εκτιμάται ότι το 10% του πληθυσμού είναι άτομα με αναπηρία.)
Εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του Δήμου Ηρακλείου, στο banner του συγκεκριμένου προγράμματος. Συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τα προξενεία τις πρεσβείες και τα αστυνομικά τμήματα (Διεύθυνση, τηλέφωνο και φάξ).
Ενημέρωση για τα μουσεία που δεν λειτουργούν :
Επίσημη ανακοίνωση και ενημέρωση στους τουριστικούς πράκτορες & στους ξεναγούς για το ποιά αξιοθέατα δεν είναι επισκέψιμα,ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι τουρίστες αδίκως.Ενημέρωση μέσα από τα κρουαζιερόπλοια.
Δημιουργία ηλεκτρονικού πίνακα ανακοινώσεων σε κεντρικό σημείο της πόλης
Αυτόματη ενημέρωση από την κεντρική σελίδα του Δήμου με στοιχεία όπως:
1.Καθημερινές εκδηλώσεις (σινεμά, θέατρο, μουσική, εκθέσεις, δρώμενα της πόλης του Ηρακλείου)
2.Ανακοινώσεις για τυχόν αλλαγές σε μουσεία – μνημεία
3.εικονογραφημένα αξιοθέατα της πόλης (θα περνάνε οι εικόνες με γρήγορη ταχύτητα για να δελεάζουν τους τουρίστες) με πληροφορίες όπως τρόπο μετακίνησης προς τα μουσεία, (ταξί ελάχιστη χρέωση και εναλλακτική λύση μεταφοράς με λεωφορείο και το αντίστοιχο νούμερο λεωφορείου για την μετακίνηση από και προς το μουσεία) ώρες λειτουργίας μουσείων, πληροφόρηση για ελάχιστο χρόνο ξενάγησης ανά μουσείο, τιμή εισιτηρίου & ειδικές προσφορές
4.πληροφόρηση για εφημερεύοντα νοσοκομεία φαρμακεία & βενζινάδικα
Μετάφραση του έντυπου των πολιτιστικών εκδηλώσεων και στην Αγγλική γλώσσα.
Τέλος θα αναφερθώ στην οδό 25ης Αυγούστου, για τους εξής λόγους:
1) εκεί βρίσκεται η κινητή μονάδα τουριστικής ενημέρωσης ,
2) αποτελεί δρόμο μεγάλης επισκεψιμότητας . Ο εν λόγο δρόμος έχει σημαντικά αξιοθέατα όπως: Άγιος Τίτο, Κρήνη Μοροζίνη, Λότζια, Δημοτική Πινακοθήκη.
Ανάμεσα στα αξιοθέατα αυτά με την βαριά ιστορία, συναντάμε και ‘’σύγχρονα αξιοθέατα’’, όπως πλανόδιους μικροπωλητές, μουσικούς, ζογκλέρ..
Μεταφερόμενα στέκια μικροπωλητών , πρωταγωνιστών στον καθημερινό κλεφτοπόλεμο με την αστυνομία. Η αντιμετώπιση αυτή δεν λύνει το πρόβλημα…απλώς το μετατοπίζει…και έτσι το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει.
Προτεινόμενη λύση:
Ο Δήμος θα μπορούσε να διαθέσει ένα ποσό στους καλλιτέχνες (μουσικούς,ζογκλέρ) όπου με την σειρά τους θα βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης και θα ψυχαγωγούν τους περαστικούς (ντόπιους και τουρίστες), με αξιοπρέπεια.
Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε ένα πλανόδιο που παρακαλάει να τον ακολουθήσουμε (να τον προτιμήσουμε), αλλά το θέαμα δεν αρέσει σε πολλούς με αποτέλεσμα να μην το προτιμάνε.
Θα κλείσω την παρουσίαση αυτή με το δικό μου συμπέρασμα:
’Για να σε ακολουθήσει κάποιος είναι απαραίτητη προϋπόθεση να αρέσεις… Αν δεν αρέσεις απλά θα χαθείς.. μέσα στο πλήθος….’’
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.