Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

“ Ένας δήμαρχος δεν αρκεί να είναι ληξίαρχος ή σκουπιδιάρης ”

Δύσκολη δουλειά κάθε μέρα και μια ανάρτηση ! Και επειδή θεωρώ καλύτερο, όταν δεν έχεις τίποτα να πεις ,καλύτερα να αφήνεις άλλους να μιλούν σας προτείνω να διαβάσουμε μαζί την "Καμπάνια των Πολιτών " στο blog, feleki.Σήμερα, δημοσιεύουμε τη γνώμη της Κική Πετρίτη για την “Καμπάνια των Πολιτών“  .Ας γράψουμε και εμείς ,όπου νομίζει ο καθένας  ,τις απόψεις μας και τις απαιτήσεις μας από τις διοικήσεις των πόλεων ,ειδικά τώρα που έρχονται οι Δημοτικές εκλογές.

"Το επίπεδο ζωής, που προσφέρει μία πόλη στους κατοίκους της κρίνεται από πολύ απλά πράγματα! Η καθαριότητα, οι μετακινήσεις και λίγο πράσινο, αρκούν για να κάνουν ένα μεγάλο ποσοστό των δημοτών ευτυχισμένο. Ένας δήμαρχος δεν αρκεί να είναι ληξίαρχος ή σκουπιδιάρης. Πρέπει να δώσει στον κόσμο ελπίδα και να καταφέρει να συσπειρώσει γύρω από το πρόσωπο του διαφορετικές κοινωνικές και εθνικές ομάδες.

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ :

Η βιωσιμότητα σε μια πόλη, έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την κίνηση.

Θα πρέπει να επισκευαστούν τα πεζοδρόμια, ώστε οι πεζοί να μπορούν να μετακινούνται άνετα και να μην αναγκάζονται να κάνουν ζικ ζακ ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Στην πόλη μας υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που δυσκολεύονται να μετακινηθούν λόγω σπασμένων πεζοδρομίων, έλλειψη ραμπών και φυσικά κατάληψη τους από δεκάδες “ασυνείδητους” οδηγούς. Ο δήμος σίγουρα δεν έχει την πολυτέλεια να επισκευάζει συχνά τα πεζοδρόμια, ούτε να κάνει διαπλατύνσεις, όπου χρειάζεται. Αν όμως η Δημοτική Αστυνομία, έδινε κλήσεις στους παραβάτες και τα χρήματα αυτά “πήγαιναν” σε ένα ταμείο που αποκλειστικό στόχο θα είχε την επισκευή και δημιουργία πεζοδρομίων και πεζόδρομων, θα ήταν πιο εύκολο.

Οι δημοτικές συγκοινωνίες είναι κάτι που με λίγα χρήματα μπορεί να εξυπηρετεί πολλούς δημότες αλλά και εργαζόμενους στο κέντρο της Αθήνας ώστε να μην χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους.Η χάραξη δρομολογίων από πυκνοκατοικημένες γειτονιές στο κέντρο της Αθήνας και σε σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού, ίσως με κάποιο μικρό μηνιαίο πόσο σαν συνδρομή θα είναι ελκυστικό στους δημότες και θα βοηθήσει και στην αποσυμφόρηση του κέντρου από τα αυτοκίνητα.

Το θέμα του parking στο κέντρο της Αθήνας είναι ένα θέμα που καίει. Ίσως θα έπρεπε τα τερατώδη τζιπ να πληρώνουν μεγαλύτερο ποσό για το παρκάρισμα τους σε χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης, και θα έπρεπε να δοθούν κίνητρα στους ιδιοκτήτες μικρών και υβριδικών αυτοκινήτων.Τα υβριδικά θα μπορούσε να εξαιρεθούν για κάποιο χρονικά διάστημα και να μην πληρώνουν την στάθμευση, ως επιβράβευση.

Τα ποδήλατα είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα. Στους περισσότερους δρόμους δεν μπορούν να γίνουν ποδηλατόδρομοι και είναι κατανοητό…Αλλά θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσα σε όλα τα πάρκα της Αθήνας και μέσα στους πεζοδρόμους. Αν ο κόσμος άρχιζε να βλέπει τους ποδηλάτες καθημερινά, θα αντιμετώπιζε το μέσο με άλλο μάτι. Θα μπορούσε ο δήμος να έχει ας πούμε δικά του ποδήλατα στις αρχές της Ερμού ή και στο Θησείο και να τα νοικιάζει, ώστε σιγά σιγά και οι Αθηναίοι να καταλάβουν την χρησιμότητα του μέσου

ΠΡΑΣΙΝΟ :
Το πράσινο λείπει από την Αθήνα. Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να γίνουν μεγάλα πάρκα γιατί υπάρχει μεγάλη έλλειψη χώρων. Το θέμα όμως δεν είναι μόνο εκεί. Τα τελευταία χρόνια έχουν παραμεληθεί πάρα πολύ και οι ήδη υπάρχοντες χώροι και δεν είναι προσβάσιμοι στους κατοίκους. Το κλειδί σ’αυτό είναι ο εθελοντισμός. Ποιος κάτοικος δεν θέλει να μένει σε μία όμορφη γειτονιά και να μην έχει ένα όμορφο πάρκο ή πλατεία δίπλα του;

Αν γίνουν έστω και μικρά παρτέρια στις γειτονιές και σε συνεννόηση με τους κατοίκους υπάρχει μια αυτοδιαχείριση, θα βελτιωνόταν η εικόνα πολλών γειτονιών.

Ο δήμος αλλά και το κράτος έχουν στην ιδιοκτησία τους πολλά μικρά οικόπεδα τα οποία έχουν ακατάλληλα κτίσματα.θα μπορούσε να συσταθεί μια επιτροπή μηχανικών για να εκτιμήσουν ποια χρίζουν επισκευής και ποια πρέπει να γκρεμιστούν στην θέση τους θα μπορούσαν να φτιαχτούν μικροί κήποι αυτοδιαχειριζόμενοι από μια επιτροπή της γειτονιάς χωρίς μεγάλο κόστος για τον δήμο!στο λος Άντζελες υπάρχει ο θεσμός υιοθετηστε ενα δέντρο που θα μπορούσε να γίνει και εδώ

Σε όλες τις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού υπάρχει ο θεσμός του farmer’s market που είναι μόνιμη μεγάλη λαϊκή αγορά και κρεαταγορα μαζί με εστιατόρια μαγαζιά κλπ και είναι η ψυχή των πόλεων κάτι παρόμοιο θα μπορούσε να γίνει και στην Αθήνα αν η Βαρβάκειος γινόταν μια μεγάλη αγορά καθαρή,με ομοιόμορφα μαγαζιά κλπ, το οποίο θα ανέβαζε και το επίπεδο ζωής των κατοίκων του κέντρου…

Το θέμα είναι ότι με μικρά πράγματα, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αλλά με την ενεργή ενασχόληση δήμου, κατοίκων αλλά και επαγγελματιών, η ζωή στο κέντρο θα μπορούσε να γίνει λίγο καλύτερη και η καθημερινότητά μας λίγο πιο φωτεινή…"

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.