Αναδημοσίευση από τα Χανιώτικα Νέα (Γεωργακάκης Γιώργος | 23-10-2010)
Οι αφίξεις 56 κρουαζιερόπλοιων της Royal Carribean στο λιμάνι της Σούδας για το 2011 έχουν εξασφαλιστεί σύμφωνα με τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Χανίων. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιερόπλοιων που θα βρεθούν στα Χανιά καθώς μέχρι σήμερα προτιμούσαν κυρίως το Ηράκλειο, παρότι οι λιμενικές υποδομές δεν επαρκούν για τη φιλοξενία τους και αναγκαστικά θα δένουν στο εμπορικό λιμάνι.
Η διοίκηση του Λ.Τ. υπογραμμίζει πως το βύθισμα των περισσοτέρων σκαφών τόσου μεγάλου μεγέθους δεν επιτρέπει το δέσιμό τους στο επιβατηγό λιμάνι και μπαίνει εκ νέου ζήτημα επέκτασης της προβλήτας 'Αδρίας'.
'Αρχής γενομένης από τις 2 Απριλίου του 2011 και μέχρι και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς έχουμε προγραμματισμένες - κλεισμένες 56 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων μιας εταιρείας της Royal Carribean αλλά και μικρότερο αριθμό πλοίων άλλων εταιρειών. Από αυτά το 80% αφορούν κρουαζιερόπλοια 3.000 επιβατών και 1.200 εργαζομένων', δηλώνει ο κ. Γιώργος Πρωιμάκης, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων. Στην επισήμανσή μας ότι και στο παρελθόν έχουν ακουστεί ανάλογες φήμες χωρίς να επαληθευτούν ο κ. Πρωιμάκης απάντησε πως 'δεν πρόκειται για φήμες ούτε για ευχολόγια. Εχουμε συγκεκριμένο πλάνο και ημερομηνίες και ώρες, όνομα κρουαζιερόπλοιου και αριθμό επιβατών'.
Η διοίκηση του Λ.Τ. υπογραμμίζει πως το βύθισμα των περισσοτέρων σκαφών τόσου μεγάλου μεγέθους δεν επιτρέπει το δέσιμό τους στο επιβατηγό λιμάνι και μπαίνει εκ νέου ζήτημα επέκτασης της προβλήτας 'Αδρίας'.
'Αρχής γενομένης από τις 2 Απριλίου του 2011 και μέχρι και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς έχουμε προγραμματισμένες - κλεισμένες 56 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων μιας εταιρείας της Royal Carribean αλλά και μικρότερο αριθμό πλοίων άλλων εταιρειών. Από αυτά το 80% αφορούν κρουαζιερόπλοια 3.000 επιβατών και 1.200 εργαζομένων', δηλώνει ο κ. Γιώργος Πρωιμάκης, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων. Στην επισήμανσή μας ότι και στο παρελθόν έχουν ακουστεί ανάλογες φήμες χωρίς να επαληθευτούν ο κ. Πρωιμάκης απάντησε πως 'δεν πρόκειται για φήμες ούτε για ευχολόγια. Εχουμε συγκεκριμένο πλάνο και ημερομηνίες και ώρες, όνομα κρουαζιερόπλοιου και αριθμό επιβατών'.
Η αύξηση του αριθμού των επισκέψεων των κρουαζιερόπλοιων οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων. 'Ένας βασικός λόγος είναι η φυσική θέση της Σούδας. Αρέσει, είναι πιο εύκολο ως λιμάνι σε σύγκριση με το Ηράκλειο. Ρόλο παίζει και η άρση του καμποτάζ, τα φτηνότερα λιμενικά τέλη. Οι πληροφορίες μας επίσης είναι ότι οι άνθρωποι της Royal Carribean έχουν τη Σούδα στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους όχι μόνο ως λιμάνι προορισμού αλλά ως σταθμού αναχώρησης των πλοίων, όταν το επιτρέψουν οι υποδομές μας. Εχει ένα φυσικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλα λιμάνια, την εύκολη πρόσβαση με το αεροδρόμιο κάτι που δεν θα έχει το λιμάνι του Ηρακλείου σε λίγα χρόνια με τη μεταφορά το στο Καστέλλι. Για να φτάσουν στο σημείο να μας πουν θα φέρουμε φέτος 56 κρουαζιερόπλοια σημαίνει ότι έχουν κάνει έρευνα αγοράς, έχουν διερευνήσει την κατάσταση', αναφέρει ο κ. Πρωιμάκης.
ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Για άλλη μια φορά τίθεται το ζήτημα των υποδομών του λιμανιού καθώς παρότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επέκταση της προβλήτας 'Αδρίας' και πάλι δεν επαρκεί για τη φιλοξενία μεγάλων κρουαζιερόπλοιων καθώς υστερεί τόσο σε βάθος όσο και σε μήκος. 'Για την ώρα τα κρουαζιερόπλοια θα δένουν στο εμπορικό λιμάνι, το οποίο δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Εμείς ήδη έχουμε εγκρίνει τον εξωραϊσμό της περιοχής, ώστε να παρουσιάζει μια καλύτερη εικόνα. Επίσης, θα προχωρήσουμε και στην τοποθέτηση των κατάλληλων προσκρουστήρων για την υποδοχή τους. Το θέμα είναι να κάνουμε έναν προγραμματισμό επειδή ο στόχος δεν είναι να έχουμε 56 κρουαζιερόπλοια το 2011 και 59 το 2012. Ο στόχος είναι να έχουμε 100 και παραπάνω την επόμενη χρονιά', πιστεύει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Στο πλαίσιο του προγραμματισμού του Ταμείου για έργα υποδομών προβλέπεται:
1. Νέα επέκταση της προβλήτας 'Αδρίας' κατά 160 μέτρα οπότε αποκτά το κρίσιμο μήκος και βάθος για να δεχτεί δύο ακόμα κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους που στο μήκος φτάνουν τα 320 μ.
2. Η Σούδα παραμένει ένα από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας... χωρίς σταθμό επιβατών. 'Ο προγραμματισμός μας είναι η δημιουργία σταθμού επιβατών όχι των 8.000 τ.μ. που προβλέπει το αρχικό σχέδιο αλλά έναν σταθμό 2.000 τ.μ. που επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μας σημερα', αναφέρει ο κ. Πρωιμάκης.
3. Μαρίνα και χώρος υποδοχής σκαφών, νότια του εμπορικού λιμανιού στον μικρό ορμίσκο.
Ωστόσο για κανένα από τα παραπάνω έργα δεν υπάρχει μελέτη κάτι που κάνει πολύ αμφίβολη την άμεση δρομολόγησή τους.
4. Το μοναδικό έργο για το οποίο υπάρχουν ελπίδες ένταξής του στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή νέου κρηπιδώματος, ως συνέχεια του εμπορικού λιμανιού. Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται στη φάση ετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης. Εκτίμηση του Λ.Τ. είναι ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
'Ελπίζουμε ότι η νέα Περιφέρεια θα προχωρήσει συντεταγμένα αυτά τα έργα. Βέβαια το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δεν βολεύει και ίσως να γίνει κάποια τροποποίηση γιατί η διαδικασία που ακολουθείται είναι χρονοβόρα αλλά ελπίζουμε ότι θα προχωρήσουν άμεσα', καταλήγει.
ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Για άλλη μια φορά τίθεται το ζήτημα των υποδομών του λιμανιού καθώς παρότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επέκταση της προβλήτας 'Αδρίας' και πάλι δεν επαρκεί για τη φιλοξενία μεγάλων κρουαζιερόπλοιων καθώς υστερεί τόσο σε βάθος όσο και σε μήκος. 'Για την ώρα τα κρουαζιερόπλοια θα δένουν στο εμπορικό λιμάνι, το οποίο δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Εμείς ήδη έχουμε εγκρίνει τον εξωραϊσμό της περιοχής, ώστε να παρουσιάζει μια καλύτερη εικόνα. Επίσης, θα προχωρήσουμε και στην τοποθέτηση των κατάλληλων προσκρουστήρων για την υποδοχή τους. Το θέμα είναι να κάνουμε έναν προγραμματισμό επειδή ο στόχος δεν είναι να έχουμε 56 κρουαζιερόπλοια το 2011 και 59 το 2012. Ο στόχος είναι να έχουμε 100 και παραπάνω την επόμενη χρονιά', πιστεύει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Στο πλαίσιο του προγραμματισμού του Ταμείου για έργα υποδομών προβλέπεται:
1. Νέα επέκταση της προβλήτας 'Αδρίας' κατά 160 μέτρα οπότε αποκτά το κρίσιμο μήκος και βάθος για να δεχτεί δύο ακόμα κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους που στο μήκος φτάνουν τα 320 μ.
2. Η Σούδα παραμένει ένα από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας... χωρίς σταθμό επιβατών. 'Ο προγραμματισμός μας είναι η δημιουργία σταθμού επιβατών όχι των 8.000 τ.μ. που προβλέπει το αρχικό σχέδιο αλλά έναν σταθμό 2.000 τ.μ. που επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μας σημερα', αναφέρει ο κ. Πρωιμάκης.
3. Μαρίνα και χώρος υποδοχής σκαφών, νότια του εμπορικού λιμανιού στον μικρό ορμίσκο.
Ωστόσο για κανένα από τα παραπάνω έργα δεν υπάρχει μελέτη κάτι που κάνει πολύ αμφίβολη την άμεση δρομολόγησή τους.
4. Το μοναδικό έργο για το οποίο υπάρχουν ελπίδες ένταξής του στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή νέου κρηπιδώματος, ως συνέχεια του εμπορικού λιμανιού. Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται στη φάση ετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης. Εκτίμηση του Λ.Τ. είναι ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
'Ελπίζουμε ότι η νέα Περιφέρεια θα προχωρήσει συντεταγμένα αυτά τα έργα. Βέβαια το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δεν βολεύει και ίσως να γίνει κάποια τροποποίηση γιατί η διαδικασία που ακολουθείται είναι χρονοβόρα αλλά ελπίζουμε ότι θα προχωρήσουν άμεσα', καταλήγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.