Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Καβάλα :Τα αναγκαία έργα για την οικονομική ανάπτυξη

Δημοσιεύουμε την εισήγηση του αντιπρόεδρου του Εμπορικού συλλόγου Καβάλας κ. Θεόδωρο Μακαρίτη στη συνάντηση εργασίας στην Καβάλα την 15 Οκτωβρίου 2010 με θέμα την ταυτότητα τουριστικού προορισμού των πόλεων.

"Είναι γεγονός κυρίες και κύριοι ότι τις τελευταίες δεκαετίες δεν έγινε ένα έργο πνοής που αφορά την πόλη μας. Για κάποιους λόγους έως τώρα η Καβάλα δεν παρουσιάζει την εικόνα μιας σύγχρονης πόλης, αν και γεωπολιτικά βρίσκεται σε καίριο σημείο. Έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλες πόλεις, τόσο της Ελλάδας όσο και γειτονικών χωρών, που έχουν προοδεύσει και έχουν αναπτυχθεί. Πλέον ήρθε η ώρα, πιστεύουμε εμείς οι άνθρωποι της αγοράς, να δώσουμε όλοι μαζί οι Καβαλιώτες μια νέα ώθηση, ώστε την επόμενη δεκαετία να δημιουργήσουμε μια Καβάλα με νέα μορφή. Και αυτό που το στηρίζουμε; 
Πρώτον, στην αποπεράτωση της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων της, δεύτερον στην αποπεράτωση του νέου εμπορικού λιμανιού, τρίτον στην αναπτυξιακή προοπτική της παραχώρησης των δύο στρατοπέδων, τέταρτον στην παραχώρηση των δύο νοσοκομείων (εκ των οποίων το ένα ανήκει στο μεγαλύτερο ποσοστό του στο δήμο Καβάλας ) και πέμπτον στην ένταξη στο σχέδιο πόλης της περιοχής του Περιγιαλίου. Αυτά αποτελούν το σημείο εκκίνησης της προόδου της τοπικής κοινωνίας και ένα κληροδότημά μας στις επερχόμενες γενιές, που επιτέλους πρέπει να αρχίσουμε να τις σκεφτόμαστε και να τις υπολογίζουμε. Η προοπτική αυτή πρέπει να είναι αναπτυξιακή, συνδυασμένη με την επιχειρηματικότητα, έτσι ώστε να επιφέρει προστιθέμενη αξία (παραγωγή πλούτου και έργου).

Οι προτάσεις που έχουμε να κάνουμε, αλλά και τα έργα στα οποία πρέπει να στοχεύσουμε στον τομέα του Τουρισμού, κατά τη γνώμη του Εμπορικού συλλόγου πρέπει να είναι τα εξής:
α) δημιουργία άξονα ελληνοβουλγαρικών συνόρων της Καβάλας, ώστε οι βόρειοι γείτονές μας Βούλγαροι, Σέρβοι, Ρουμάνοι, Σκοπιανοί , να επισκέπτονται πιο εύκολα την πόλη και όλη την περιοχή, χωρίς να δημιουργούνται οι τεράστιες ουρές αυτοκινήτων κατά την διέλευσή τους μέσα από τα χωριά, όπως γίνεται μέχρι τώρα.
β) δημιουργία μαρίνας (τόσα χρόνια ακούμε ότι θα γίνει και δεν γίνεται) έτσι ώστε να πετύχουμε και ποιοτικότερη, αλλά και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, σ’ έναν τομέα που δεν έχουμε καθόλου επισκεψιμότητα και είναι κρίμα, καθώς η πόλη μας διαθέτει υπέροχες παραλίες και καταπληκτικές ομορφιές. Παράλληλα, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και δημιουργία κλιμακίου δίωξης του Λιμενικού, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η ασφάλεια του θαλάσσιου τουρισμού και η ασφαλής προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων, με τα γνωστά οικονομικά οφέλη για το Δήμο μας.
γ) Απόστολος Παύλος - Άγιος Γρηγόριος - Βαπτιστήριο Λυδίας: στοχοποίηση του τριγώνου θρησκευτικότητας που εμπνέει σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσα από τις συνεργασίες μας, πρέπει να αυξήσουμε το θρησκευτικό τουρισμό της περιοχής μας, αναδεικνύοντας αυτούς τους πόλους έλξης.
δ) Φίλιπποι - Παλιά Πόλη - Ενετικό Κάστρο: ιστορικά σύμβολα που πρέπει να αποτελέσουν σημεία που αναγνωρίζονται διεθνώς, ως ταυτότητα της πόλης μας, βλέποντας τα σε photos και sites.
ε) αθλητικός τουρισμός, είναι τομέας στον οποίο μπορούμε να διαπρέψουμε, μιας και δεν υπάρχει ούτε στα σπάργανα. Πρέπει να προγραμματιστεί η δημιουργία ενός αθλητικού πάρκου, σ’ ένα κομμάτι των παλιών στρατοπέδων, με τη κατασκευή ξενώνων ή μικρών ξενοδοχειακών μονάδων, σε συνάρτηση με το καινούριο κολυμβητήριο και το γήπεδο Ανθή Καραγιάννη. Με την προβολή αυτού του πάρκου στο διαδίκτυο θα αναδειχθεί και η ανατολική πλευρά της Καβάλας, που ήταν έως τώρα υποβαθμισμένη.
Όσον αφορά την επιχειρηματικότητα:
Α) Εμπορική Χωροταξία: απομάκρυνση μεγάλων πολυκαταστημάτων από το κέντρο και δημιουργία νέων εμπορικών περιοχών ή βελτίωση των υπαρχόντων. Αυτό δεν το προτείνει ο εμπορικός σύλλογος μόνο από συνδικαλιστική σκοπιά, αλλά είναι μια πρόταση που στοχεύει στην αναβάθμιση της ζωής του πολίτη, μιας και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα δημιουργούν πολλά προβλήματα στο κέντρο μίας πόλης, όπως το κυκλοφοριακό και η ρύπανση, ενώ ταυτόχρονα απογυμνώνονται τα παραδοσιακά εμπορικά καταστήματα και οδηγούν σε μαρασμό και ανεργία την τοπική κοινωνία. Ήδη σε προηγμένες οικονομίες, όπως στην Αμερική, έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση των μεγάλων εμπορικών κέντρων (mall) γιατί έγινε αντιληπτό πως η παρουσία τους στο κέντρο μηδένισε την επισκεψιμότητα στα ιστορικά κέντρα και στα μνημεία των πόλεων.
Β) Τα καβαλιώτικα προϊόντα πρέπει να αποκτήσουν υπόσταση στη συνείδηση των επισκεπτών. Τι εννοούμε; Όταν ο επισκέπτης αποφασίσει να έρθει στη καβάλα, πρέπει αυτόματα να έρχονται στο μυαλό του συγκεκριμένα προϊόντα που παράγονται στη περιοχή μας. Τα αλίπαστα, οι κουραμπιέδες, το κρασί. Οι ελιές, το λάδι και τα σταφύλια αποτελούν την αιχμή του δόρατος της τοπικής παραγωγής και αυτά πρέπει να τύχουν ανάλογης προβολής , επισημαίνοντας την άριστη ποιότητά τους.
Γ) Ανάπλαση ιστορικού κέντρου με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους γιατί μόνο έτσι θα αναδειχθούν οι ομορφιές της πόλης μας, θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα και παράλληλα θα πετύχουμε την ενίσχυση της μικρής και πολύ μικρής επιχείρησης της οικονομίας της πόλης.

Όσον αναφορά στα νοσοκομεία πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους τους φορείς, ώστε το Κάτω νοσοκομείο να ανήκει εξ’ ολοκλήρου στο Δήμο. Εκεί μπορούν να μεταφερθούν όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου, ΙΚΑ, κλπ που βρίσκονται στο κέντρο, ώστε αυτό να αποσυμφορηθεί, με τα γνωστά περαιτέρω οφέλη. Επίσης με την κατεδάφιση των άδειων πλέον, παλιών και ετοιμόρροπων κτιρίων των υπηρεσιών, μπορούμε να εξασφαλίσουμε περισσότερο χώρο πρασίνου και υπόγειων χώρων στάθμευσης, που είναι τόσο απαραίτητοι για την Καβάλα.
Σχετικά με τον τομέα των εκδηλώσεων
Ειδικά το καλοκαίρι η Καβάλα πρέπει να αποτελεί κέντρο επισκεψιμότητας για όλα τα Βαλκάνια. Η Εγνατία πλέον μας έφερε πολύ κοντά και γι’ αυτό οι στόχοι μας όσον αναφορά τους επισκέπτες, πρέπει να είναι μεγάλοι. Πρέπει να βρεθούν πόροι και τρόποι, έτσι ώστε το Φεστιβάλ Φιλίππων και το Cosmopolis να γιγαντωθούν και όχι να οδηγούνται σε μαρασμό όπως τα τελευταία χρόνια. Λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση , οι εκδηλώσεις των όμορων πόλεων της Ξάνθης με τις γιορτές της Π. Πόλης και της Δράμας που με την Ονειρούπολη στη διάρκεια των Χριστουγέννων και ξεπέρασε τον αριθμό των 500.000 επισκεπτών.

Ο εμπορικός σύλλογος πιστεύει πως πρέπει να προσπαθήσουμε να πετύχουμε και να προχωρήσουμε όλοι μαζί οι τοπικοί φορείς σε ριζικές αλλαγές, γιατί μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο στις δύσκολες μέρες που διανύουμε θα σωθούμε. Είναι πλέον μονόδρομος. Πρέπει να κερδηθεί το στοίχημα για την πρόοδο και την ευημερία της πόλης μας. Δεν υπάρχει χρόνος πλέον για πισωγυρίσματα, ούτε για μικροκομματικά συμφέροντα, που ταλανίζουν τόσο καιρό τον τόπο και δε τον αφήνουν να πάει μπροστά. Καλό συντονισμό χρειάζεται και πίστη για τον στόχο της προκοπής και της αναβάθμισης όλης της ζωής της γαλάζιας μας πολιτείας, που όλοι τόσο αγαπάμε."

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου