Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Country Brand Index 2012-13

#Μανώλης Τσαγκαράκης
Για μια ακόμη χρονιά, την 8η στη σειρά μάλιστα, η FutureBrand πιστή στο ραντεβού της δημοσίευσε την παγκόσμια μελέτη της για τις επωνυμίες των χωρών του κόσμου με τις ανάλογες μετρήσεις και τις αντιλήψεις για την κάθε χώρα. Η μελέτη λαμβάνει υπόψη τους οικονομικούς, πολιτικούς, πολιτιστικούς και άλλους παράγοντες ώστε να τις κατατάξει όχι μόνο σε μια λίστα με τις ισχυρότερες και τις πιο αδύναμες αλλά ένα μείγμα ειδικευμένων αναλύσεων, ανάλυση των τάσεων που επικρατούν τώρα και αυτών που θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Για κάποιες χώρες μπορεί αυτή η λίστα ή κατάλογος να είναι αδιάφορος ή για κάποιες άλλες να είναι πηγή ανταγωνισμού ή σε μερικές που είναι πρωτοπόρες να προσθέτει στο κύρος τους – εγωισμό τους, όμως όπως και να το δει κάποιος η μελέτη δεν παύει να είναι ένα πολύ δυνατό πολεμοφόδιο για τους υπεύθυνους μάρκετινγκ κάθε χώρας για βελτίωση ή διατήρηση των κεκτημένων. Ειδικά για τους ουραγούς της λίστας είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να μάθουν από τις πολιτικές σε θέματα προβολής μιας ολόκληρης χώρας μαζί με στοχευμένες στρατηγικές ώστε όχι μόνο να προσελκύσει επισκέπτες αλλά και να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.


Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται από την FutureBrand και φέτος είναι η εξής: ως προς την ποσοτική ανάλυση λαμβάνεται η πλήρης γνώμη μιας ομάδας 3600 ατόμων όπως ειδικών που επηρεάζουν και δημιουργούν πολιτικές και τουριστών αλλά και άτομα που ταξιδεύουν λόγω δουλειάς. Το δείγμα δεν περιορίζεται σε μία χώρα αλλά σε 18 χώρες από τις οποίες βγάζει η εταιρεία τα συμπεράσματα της προς όφελος των επενδυτών και των τουριστών με βάση τις διεθνείς εμπειρίες τους και την άποψη που έχουν οι διοικούντες τους για τα σημερινά δεδομένα του παγκόσμιου εμπορίου και τουρισμού. Μετέπειτα χρησιμοποιήθηκε ένα ιεραρχικό μοντέλο – δημιουργία της εταιρείας – ώστε να καθοριστεί το πώς αντιδρούν και εκλαμβάνουν οι διάφοροι ενδιαφερόμενοι στους οποίους περιλαμβάνονται τουρίστες, επενδυτές, κάτοικοι και κυβερνήσεις χωρών στην επωνυμία μιας χώρας.

Η μελέτη φυσικά αναφέρει τις 25 καλύτερες χώρες με επικεφαλής την Ελβετία που από το Νο 2 της περσινής λίστα βρέθηκε φέτος στην κορυφή και αντιστοίχως τον Καναδά να χάνει την πρωτιά αλλά να παραμένει στην κορυφαία τριάδα με τρίτη χώρα την Ιαπωνία. Μεγάλη αναβάθμιση βλέπουμε για την Γερμανία που μετακινήθηκε στην έβδομη θέση από την ενδέκατη όπως και η Ολλανδία που από το Νο 23 αναβαθμίστηκε στην δέκατη-όγδοοη. Η Αυστρία παρέμεινε σταθερά στην 17η θέση ενώ η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία έπεσαν 5 θέσεις, 5 θέσεις και 4 θέσεις αντίστοιχα. Οι Η.Π.Α. υποχώρησαν στην 8η θέση με παράλληλη αναβάθμιση όμως της Μεγάλης Βρετανίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 από το Νο 13 στην 11η θέση. Οι παραδεισένιοι τουριστικοί προορισμοί Άγιος Μαυρίτιος (20η θέση) και Μαλβίδες (16η θέση) είναι μέσα στις 25 κορυφαίες χώρες του κόσμου.

Αν αναρωτιέστε για το που βρίσκεται η Ελλάδα, θα τη βρούμε στην 39η θέση αλλά «πλασαρισμένη» σε καλές θέσεις στην κατηγορία «παράδοση και πολιτισμός» και «τουρισμός» πράγμα που σημαίνει ότι στα θέματα τουρισμού με δεδομένη την οικονομική κρίση του Ευρωπαϊκού Νότου είμαστε σε καλά επίπεδα ακόμη. Γι’ αυτές τις κατηγορίες αλλά και για κάποιες άλλες σημαντικές θα αναφερθούμε σε επόμενες αναρτήσεις. Εννοείται ότι θα αναφερθούμε και στους πρώτους και καλύτερους!




Διαβάστε την έκθεση Country Brand Index 2012-2013 της FutureBrand

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.