Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Πως η Στοκχόλμη δουλεύει το όραμα της έξυπνης πόλης



Στον κυβερνητικό ιστότοπο της Μεγάλης Βρετανίας www.gov.uk δημοσιεύθηκε η έρευνα BIS RESEARCH PAPER NO. 135 με τίτλο "Global Innovators:International Case Studies on Smart Cities".Σε αυτήν αναλύονται παραδείγματα πόλεων από όλο τον κόσμο που έχουν υιοθετήσει το όραμα της έξυπνης πόλης και το δουλεύουν επιτυχημένα.
Δημοσιεύουμε σήμερα σε μετάφραση την παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Στοκχόλμης όπως παρουσιάζεται στην ερευνητική δουλειά του parer 135.
Την μετάφραση επιμελήθηκαν η Κάλλια Κυπράκη και η Αθηνά Παναγοπούλου.

Η προσέγγιση της Στοκχόλμης για έξυπνες επενδύσεις της πόλης είναι πολιτοκεντρική, και προέκυψε από την εργασία δημιουργίας υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η πόλη έχει χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο ευρυζωνικό δίκτυο οπτικών ινών μέσω της Stokab, μιας δημοτικής επιχείρησης , και βλέπει τον εαυτό της ως ένα πεδίο δοκιμών για τη νέα τεχνολογία. Η Kista Science City στη Στοκχόλμη λειτουργεί ως ένα κομβικό σημείο για την τεχνολογική καινοτομία και την οικονομική ανάπτυξη γύρω από τις έξυπνες τεχνολογίες της πόλης.
Μια επένδυση € 70.000.000 σε έργα ευφυούς τεχνολογίας σε όλες τις υπηρεσίες της πόλης ενήργησε ως χρηματοδότηση για την υποστήριξη μεμονωμένων τμημάτων στην ανάληψη νέων έργων και μη δοκιμασμένων τεχνολογίων.
Η Στοκχόλμη είναι το οικονομικό κέντρο της Σκανδιναβίας. Με πληθυσμό 870.000 έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης και το ακαθάριστο περιφερειακό προϊόν, GRP, στη Σκανδιναβία. Η εστίαση της Στοκχόλμης για την έρευνα και την καινοτομία θα υποστηρίζεται από έναν από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα ICT στον κόσμο. 
Στη Στοκχόλμη, οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές και το ποσό της κατανάλωσης ενέργειας σε 43,6 τόνους  διοξειδίου του άνθρακα ισοδυναμούν ανά κάτοικο και ανά έτος. Αυτές είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις συγκρίσιμες μητροπολιτικές περιοχές στον κόσμο - και σχεδόν το ήμισυ του μέσου όρου για το υπόλοιπο της χώρα.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών έχει μια ισχυρή παρουσία στη Στοκχόλμη για τα τελευταία εκατό χρόνια, ιδίως λόγω της Ericsson, η τεχνολογία των επικοινωνιών είναι μέρος της κληρονομιάς της πόλης. H αρχή του «έξυπνου ταξιδίου στη Στοκχόλμη ξεκίνησε στη δεκαετία του '90, όταν δημιουργήθηκε η Stokab. Η Stokab  είναι μία 100% δημοτική εταιρεία , η οποία δημιούργησε ένα τεράστιο δίκτυο οπτικών ινών στην πόλη (το συνολικό μήκος είναι περίπου 25 γύρους όλου του κόσμου). Ο στόχος ήταν να παρέχει στις τοπικές επιχειρήσεις πρόσβαση με μεγάλη ταχύτητα  επικοινωνίας σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 50 φορείς παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιούν αυτή την ίνα, η οποία είναι προσβάσιμη σε περίπου 80% των νοικοκυριών.
Η Στοκχόλμη βλέπει τον εαυτό της ως ένα καλό τεστ αγοράς για τη νέα τεχνολογία, και ήταν η πρώτη πόλη στον κόσμο για να αναπτύξουν 4G, το νέο πρότυπο για την κινητή τηλεφωνία. Το 2006/7, η πόλη άρχισε να επενδύει στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Επένδυσε € 70.000.000 για τη δημιουργία υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και τις καθιστούν κατάλληλες, προσαρμόσιμες και προσιτές σε όλους τους πολίτες.

Οργάνωση και Ηγεσία 

Από το 2007 οι δυνατότητες του ICT τομέα υπήρξαν  η κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των υπηρεσιών της πόλης.
Όραμα / Στρατηγική

Η πόλη της Στοκχόλμης ενέκρινε ένα όραμα που είχε το 2007 που απαριθμούσε τις βασικές προτεραιότητες για την επίτευξη τους μέχρι το 2030. Ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνει μια πιο επικεντρωμένη στον πολίτη πόλη, και ανέπτυξε το πρόγραμμα ηλεκτρονικής υπηρεσίας ως απάντηση σε αυτό τον μακροπρόθεσμο στόχο.

Ο Staffan Ingvarsson, Αντιπρόεδρος Διευθύνων Σύμβουλος της Στοκχόλμης, εξήγησε τη σημασία ενός οράματος για τις Έξυπνες Πόλεις:
«Η υλοποίηση του οράματος γύρω από το "έξυπνο" είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντική με την παροχή της υποδομής, γιατί αν είναι πολύ σαφές ότι θέλουμε να το δημιουργήσουμε  (και έχουμε τη δυνατότητα να είναι πολύ σαφής από το 2007 λόγω του μακροπρόθεσμου οράματος)  βοηθάει πολύ , επειδή τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη στη συνέχεια θα προσαρμοστούν σε αυτό το όραμα. Εάν η πολιτική κατάσταση είναι ξεκάθαρη και σταθερή, τότε αυτό θα λειτουργήσει. "

Πολιτική / αστική ηγεσία

Ισχυρή και συνεπής ηγεσία σε αυτόν τον τομέα ήταν απαραίτητη για την επιτυχία του έργου. Ο κ. Ingvarsson οδήγησε το έργο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για πέντε έτη, και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν σε θέση να διασφαλίσει ότι θα παραδοθεί ένα κατάλληλο πρότυπο. Εξηγεί:

"Πέρασα ένα τεράστιο χρονικό διάστημα ταξιδεύοντας  στην πόλη για να εξηγώ το όραμα  γι 'αυτό και προσπαθούμε να κάνουμε τους ανθρώπους εντός του δικού μας οργανισμού να καταλάβουν  πώς θα πρέπει να συνεργαστούν με αυτό. Θα πρέπει να το κάνουμε αυτό. Ένα μέρος της ηγεσίας σε αυτά τα θέματα είναι να εξηγήσει στους πολίτες γιατί η ψηφιοποίηση της διαδικασίας είναι καλή. Μπορείτε να δείτε ότι θα μπορούσε να υπάρχει κάτι κακό, διότι, μπορεί να χαθούν θέσεις εργασίας. Αλλά την ίδια στιγμή, είναι καλό για τον πολίτη. Έχοντας αυτό στο επίκεντρο, και το ισχυρό πολιτικό όραμα πίσω από αυτό, ήταν πολύ ωραία. "

Δομή
Η δομή και το μοντέλο για το πώς να επενδύσουν ήταν μια στρατηγική απόφαση από την πόλη, και επινόησαν και χρηματοδότησαν  πρόγραμμα του Αρχηγού του Εκτελεστικού Γραφείου για την εγκατάσταση των έργων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μετά από αυτό, το επίπεδο διαχείρισης του οργανισμού ήταν σε θέση να εργάζεται σε αυτό. Η στρατηγική εντολή έδωσε σε άλλα τμήματα της πόλης την ευελιξία και την ελευθερία να αναλάβουν  δράση, χωρίς να χρειάζεται να λαμβάνουν όλες τις αποφάσεις μέχρι το πολιτικό επίπεδο. Απλώς έπρεπε να υποβάλουν  έκθεση σχετικά με την πρόοδό τους σύμφωνα με το όραμα και τους στόχους του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης του ετήσιου προϋπολογισμού.

Μια βασική προϋπόθεση για να πάρει τα χρήματα από τον προϋπολογισμό του προγράμματος ήταν ότι θα δημιουργήσει μεγαλύτερη αξία για τον πολίτη, το οποίο ήταν ένα πολύ ισχυρό πολιτικό όραμα στο παρασκήνιο. Ο κ. Ingvarsson εξηγεί:

"Αυτός , ήταν ένας τρόπος για εμάς στο εκτελεστικό γραφείο για να το κάνουμε πραγματικότητα σε όλο τον οργανισμό, χωρίς να κάνουμε τα πάντα οι ίδιοι. Έχουμε δημιουργήσει ένα πλαίσιο και  βάζουμε τα χρήματα μας σε αυτό για να το κάνουμε πραγματικότητα. "

Έργα της Smart City στη Στοκχόλμη
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Ένα τεράστιο μέρος της έξυπνης ατζέντας της Στοκχόλμης ήταν να επενδύσουν σε υψηλής ποιότητας, προσβάσιμες υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Με μια επένδυση ύψους € 70 εκ. από το 2007 έχουν δημιουργήσει πάνω από 50 ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν μειώσει το κόστος διαχείρισης. Ο κ. Ingvarsson ισχυρίζεται επίσης

«Μπορούμε να δούμε ότι οι κάτοικοι της Στοκχόλμης εγκρίνουν και τους αρέσει η δυνατότητα να επιλέξουν, και να συνεργαστούν με την πόλη 24 ώρες την ημέρα."


Δίκτυο οπτικών ινών της Stokab
Η Stokab είναι μια δημοτική επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1994 με σκοπό τη δημιουργία μιας «ουδέτερης υποδομής οπτικών ινών, υποδομή ικανή να ανταποκριθεί στις μελλοντικές ανάγκες επικοινωνίας, την τόνωση του ανταγωνισμού, την προώθηση της διαφορετικότητας, να προσφέρει ελευθερία  επιλογής και να ελαχιστοποιήσει την ανάγκη για εκσκαφή.« Η εταιρεία τώρα είναι επίσης υπεύθυνη για τη διαχείριση της χρήσης της εν λόγω υποδομής, και να μισθώνει συνδέσεις  με το δίκτυο. Σκοπός τους δεν είναι μόνο να παρέχουν πρόσβαση σε οπτικές ίνες τηλεπικοινωνιών, αλλά και να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα ευνοεί την  IT ανάπτυξη , και κατ 'επέκταση θα έχει θετική εξέλιξη για την περιοχή της Στοκχόλμης.

Kista Science City
Μια άλλη πτυχή των έξυπνων επενδύσεων στην  Στοκχόλμη είναι η Kista Science City, η οποία είναι: 

" Ένα  δημιουργικό χωνευτήρι της Στοκχόλμης όπου οι εταιρίες, οι ερευνητές και οι μαθητές συνεργάζονται για να αναπτυχθούν  και να  μεγαλώσουν. Ο κύριος τομέας στην Kista είναι ICT...η Ericsson, η Microsoft και η IBM είναι μόνο μερικές από τις μεγάλες εταιρείες της ICT, που έχουν εδραιώσει την παρουσία τους στην Kista Science City. Υπάρχουν επίσης πάνω από χίλιες άλλες εταιρείες ICT όλων των μεγεθών. 6.800 μαθητές μελετούν τα μαθήματα ICT στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης και το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Kista Science City.”

Royal Seaport
Η Royal Seaport είναι μια τεράστια νέα περιοχή ανάπτυξης στη Στοκχόλμη. «Με την ολοκλήρωση της Royal Seaport της Στοκχόλμης θα στεγαστούν  12.000 νέες κατοικίες και 35.000 νέοι γραφειακοί χώροι - από το λιμάνι και το συναφές εμπόριο στα μέσα ενημέρωσης και τις εταιρείες χρηματοδότησης. Η φιλοδοξία είναι να προσφέρει ένα από τα πιο σύγχρονα και ελκυστικά περιβάλλοντα διαβίωσης στην Ευρώπη." Ο στόχος είναι να είναι ουδέτερα σε CO2 μέχρι το 2030. Ένας από τους μηχανισμούς για την επίτευξη που χρησιμοποιούν τις ICT και το έξυπνο δίκτυο να επιτρέπει σε  διαφορετικά σπίτια την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, και να είναι πολύ υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Μεταφορές και  Ενεργειακή Αποδοτικότητα


Η πόλη βρίσκεται σε συνεργασία με διάφορους ιδιωτικούς φορείς που διερευνούν τη χρήση των δεδομένων στο στρώμα μεταξύ των συνδεδεμένων συσκευών και με το μεγάλο σχέδιο των δεδομένων για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών (όπως η παρακολούθηση της κυκλοφορίας).

Η πόλη εκμεταλλεύεται επίσης μια ζώνη τέλους κυκλοφοριακής συμφόρησης που υποστηρίζει τη συλλογή δεδομένων μέσω της επεξεργασίας των οχημάτων. Το σύστημα βοηθά σήμερα την πόλη για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, και ερευνά πώς αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα


Green ICT

"Green IT - μια στρατηγική για την πόλη της Στοκχόλμης" ισχύει και για τη διοίκηση της πόλης και της  stadshus AB της Στοκχόλμης (η μητρική εταιρεία για τις δραστηριότητες που η Στοκχόλμη  έχει επιλέξει να λειτουργεί ως εταιρεία περιορισμένης ευθύνης). Η στρατηγική αυτή έχει υιοθετηθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και το οποίο διοικείται από το Εκτελεστικό Γραφείο. Η Πράσινη Στρατηγική IT για την πόλη της Στοκχόλμης εξηγεί:

"Green IT είναι ένα συλλογικό όνομα για τα μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τη βοήθεια της πληροφορικής. Περιλαμβάνει τόσο τη χρήση της τεχνολογίας των πληροφοριών για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τομέα της πληροφορικής στο σύνολό της.

Η Green IT είναι μια στρατηγική και διαχειριστικό  ζήτημα, το οποίο γι 'αυτό είναι σημαντικό το γεγονός ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα εξετάζονται από επιχειρησιακή άποψη. Με αυτόν τον τρόπο διευκρινίζει τους τρόπους με τους οποίους ο δήμος μπορεί να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της σε όλους τους τομείς ».


Ανοιχτά Δεδομένα

Η Στοκχόλμη βλέπει τα ανοικτά δεδομένα ως θεμελιώδη αρχή για το μέλλον, και είναι πρόθυμη να κάνει την πρόσβαση στα δεδομένα πιο διεισδυτική και απλή. Θεωρείται ως τεράστια ευκαιρία για την πόλη, ειδικά για τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και την παροχή οικονομικής ανάπτυξης στην πόλη.

Ωστόσο, ο κ. Ingvarsson εξηγεί ότι υπάρχουν περισσότερα πράγματα στην ιστορία:
“Ασχολούμαστε με δεδομένα που περιορίζονται από το νόμο, τα οποία είναι δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των πολιτών έτσι θα πρέπει να χαράξετε κάπου μια διαχωριστική γραμμή . Για το που θα σχεδιαστεί η γραμμή αυτό είναι μια εξέλιξη, και δεν είναι μόνο δικό μας θέμα. Αυτή είναι μια συζήτηση που είναι σε εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με το ποιος κατέχει τα δεδομένα. Αλλά, βλέπω ότι υπάρχει  ένα μέλλον για τα ανοιχτά δεδομένα σχετικά με τις πληροφορίες και τα θέματα αυτά.”
Ως εκ τούτου, στη Στοκχόλμη, υπάρχουν δύο βασικοί οδηγοί γύρω από τα μεγάλα δεδομένα. Ο πρώτος οδηγός είναι για να πάρει τα δεδομένα από το κοινό και να τους παρέχει τη δυνατότητα για καλύτερες, υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου επιλογές. Ο δεύτερος είναι για τις δαπάνες δημόσιου χρήματος για τη δημιουργία της πίσω πλευράς του συστήματος, έτσι ώστε να οδηγούν πραγματικά την αλλαγή και την αποτελεσματικότητα εντός της πόλης ως ένας οργανισμός.
Διαγωνισμός - Προκειμένου να προωθηθεί και να διευκολυνθεί η χρήση των ανοιχτών δεδομένων στην πόλη, προκηρύχτηκε διαγωνισμός, το ‘Open Stockholm Award’. Αυτός ο διαγωνισμός ενθάρρυνε τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες να χρησιμοποιούν τα δεδομένα με καινοτόμο τρόπο για τη δημιουργία νέων προϊόντων ή υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό, η πόλη δημοσίευσε περιβαλλοντικά δεδομένα, δημογραφικές στατιστικές, κλπ. σύνολα δεδομένων που ήταν εφικτά τόσο νομικά όσο και πρακτικά. Ο διαγωνισμός έλαβε περίπου 200 διαφορετικές ιδέες για νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, και δημιούργησε περίπου 60 ανεπτυγμένες λύσεις. Αναγνωρίστηκε ως μια τεράστια επιτυχία από την άποψη της συμμετοχής και των αποτελεσμάτων.

Εφαρμογή προγραμμάτων έξυπνης πόλης
Διευκόλυνση της αγοράς
Η πόλη της Στοκχόλμης δραστηριοποιείται μέσω διαρθρωμένου διαλόγου με τους πολίτες και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι πολίτες ρωτώνται για το ποιες υπηρεσίες θα ήθελαν να τους παρέχει η πόλη, καθώς και οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν επίσης χώρο για να αλληλεπιδρούν με το συμβούλιο.

Για την αγορά των έξυπνων πόλεων, η πόλη βρίσκει ιδιαίτερα σημαντική την καλή αμφίδρομη επικοινωνία με τους ιδιωτικούς φορείς . Ο κ. Ingvarsson διοργάνωσε ένα συνέδριο για όλους τους διανομείς ICT στην πόλη για το ποιοι είναι, ποια τα προϊόντα τους και οι προσφερόμενες υπηρεσίες τους. Αυτό ήταν επίσης μια ευκαιρία για την πόλη να παρουσιάσει τις προτεραιότητές της και την στρατηγική της. Ο κ. Ingvarsson εξηγεί:
“Ο στόχος ήταν η δημιουργία ορισμένων κοινών πεδίων, να πούμε στον κόσμο που βρισκόμαστε, πού πηγαίνουμε, και να πάρουμε όλες τις καλές γνώσεις από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες έχουν δικά τους τμήματα R & D. Έχοντας αυτόν τον διάλογο συνεχώς είναι πολύ σημαντικό”.

Άλλο βασικό ρόλο που διαδραματίζει η πόλη για τη διευκόλυνση της αγοράς είναι να λειτουργεί ως μεσολαβητής μεταξύ των πανεπιστημίων και της βιομηχανίας. Η πόλη είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα χώρο ή πλατφόρμα όπου μπορούν να συναντώνται και να δοκιμάζουν νέες ιδέες.

Δοκιμή - επίδειξη
Οι δοκιμές και επιδείξεις θεωρούνται ως μια σημαντική προσέγγιση για την επένδυση της έξυπνης πόλης στη Στοκχόλμη. Οι δοκιμές και επιδείξεις επιτρέπουν στους επενδυτές να κατανοήσουν ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τις διαχειριστούν, και τι να γίνει με διαφορετικό τρόπο. Ιδιαίτερα, οι διαδηλωτές δίνουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ιδέες σε ευρεία κλίμακα. Για παράδειγμα, η Royal Seaport θα έχει μέχρι 20.000 κατοίκους και 50.000 άτομα που εργάζονται εκεί. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα είναι μια «ζώνη δοκιμής» με την παραδοσιακή έννοια. Ο κ. Ingvarsson πιστεύει ότι αυτό "είναι σημαντικό, διότι αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να το κάνουμε πολύ καλά."
Η πόλη κατέχει την πλειοψηφία της έκτασης και έχει νομοθετικό έλεγχο σχετικά με τη χρήση της έκτασης στην πόλη, που σημαίνει ότι μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και τους στόχους με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τη χρήση της τεχνολογίας, την παροχή υπηρεσιών, κλπ., καθώς και τη δημιουργία από όμορφα μέρη για τους ανθρώπους να ζήσουν, αυτή η προσέγγιση κινεί τη νέα τεχνολογία, και καθιστά δυνατό για τις νέες ιδέες και τις επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά.
Μια βασική πρόκληση είναι ότι οι επενδυτές του real-estate είναι συχνά συντηρητικοί στην προσέγγισή τους, και έχουν την τάση να θέλουν να εφαρμόσουν δοκιμασμένες λύσεις. Το Δημοτικό Συμβούλιο αντιλαμβάνεται ότι η συμμετοχή των πανεπιστημίων και των ΜΜΕ στη διαδικασία ώστε να δημιουργήσουν καινοτόμες λύσεις μπορεί να είναι πραγματικά ισχυρή, αλλά αυτό δε θα μπορούσε να λειτουργήσει, επειδή δεν έχει δοκιμαστεί πλήρως. Σε απάντηση σε αυτή την πρόκληση, το Συμβούλιο έχει δημιουργήσει πράγματι διάφορες κλίνες δοκιμών, όπου μπορεί να δοκιμαστεί καινούργια αναπόδεικτη τεχνολογία.
Ένα παράδειγμα αυτής της πλήρους κλίμακας δοκιμής είναι το «Kista Science City», όπου πολλές εταιρείες ICT προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο να συνεργαστούν με τους ιδιοκτήτες ακινήτων ώστε να επιτρέψει στη νέα τεχνολογία να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση νέων καινοτομιών.

Δημόσιες Συμβάσεις
Όταν πρόκειται για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών, η πόλη οφείλει από τη σουηδική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία να αναλάβει τις τυποποιημένες διαδικασίες για τη σύναψη συμβάσεων. Ωστόσο, πιστεύουν ότι έχοντας έναν καλό διάλογο με την κοινότητα των παρεχόντων, πραγματικά καταλαβαίνουν σε τι είδους έργα και προγράμματα μπορούν να υποβάλλουν προσφορές και να πάρουν μια καλή απάντηση.
Η πόλη έχει ξεκινήσει τις πρώτες προ-εμπορικές δημόσιες συμβάσεις της Σουηδίας με τη Σουηδική Αρχή Μεταφορών σχετικά με τις νέες έξυπνες λύσεις κυκλοφορίας. Αντί της εξασφάλισης μιας λύσης, διαφήμισαν το πρόβλημα, με στόχο να πάρουν διάφορες εταιρείες και οργανισμούς να διαμορφώσουν λύσεις. Πρόκειται για έναν ανοικτό διαγωνισμό και ενθαρρύνει καινοτόμες και δημιουργικές προσεγγίσεις για την επίλυση προβλημάτων.

Χρηματοδότηση
"Το κλειδί της επιτυχίας σε αυτό είναι ότι δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε τον τακτικό προϋπολογισμό, είχαμε χρήματα στην άκρη έτσι ώστε να προωθήσουμε πραγματικά την καινοτομία."
Η επένδυση € 70.000.000 χρησιμοποιήθηκε ως χρηματοδότη εκ των προτέρων για την τεχνολογία που χρειαζόταν η πόλη. Τα χρήματα για τη μεγάλη αυτή επένδυση προήλθαν από το πλεόνασμα του προϋπολογισμού του προηγούμενου έτους (2006). Το 2012 είχαν ένα περαιτέρω πλεόνασμα περίπου  208€ εκατομμύρια. Ένα σημαντικό ποσοστό αυτό έχει δαπανηθεί για επενδύσεις σε έργα υποδομής, αλλά ένα μέρος θα διατεθεί για μελλοντικές επενδύσεις IT.
Η πόλη εγκατέστησε κατευθυντήριες γραμμές και κανόνες για τη βελτιστοποίηση και τη χρήση των δεδομένων, και χρηματοδότησε κατάλληλα έργα σε όλες τις υπηρεσίες. Αυτό σήμαινε ότι κάθε τμήμα είχε μια πρόταση, μια ανάλυση κόστους-οφέλους θα αναλάμβανε την υποχρέωση να προσδιορίσει την προστιθέμενη αξία για τους πολίτες της Στοκχόλμης, και θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από αυτό το κεντρικό ταμείο. Αυτό αφαίρεσε την πίεση από σφιχτούς προϋπολογισμούς στις επιμέρους υπηρεσίες. Η επένδυση αυτή στη συνέχεια καλύφθηκε από τη μείωση του κόστους λόγω της ψηφιοποίησης της διαδικασίας. Αυτό μπορεί να είναι πάνω από ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ανάλογα με την επένδυση, και εκτιμάται ότι η αποτελεσματικότητα του έργου είναι η δημιουργία.

Μέτρηση των επιπτώσεων
Κάθε χρόνο οι πολίτες της Στοκχόλμης ρωτώνται 10 ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα, την επιλογή κλπ. των δημόσιων υπηρεσιών. Αυτά παρακολουθούνται σε βάθος χρόνου και παρουσιάζονται στο Συμβούλιο παράλληλα με τα ετήσια έσοδα ως μέρος του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης
Η παρακολούθηση και η αξιολόγηση είναι ενταγμένα στα συστήματα διαχείρισης του Συμβουλίου. Απαιτούν από τις υπηρεσίες που έχουν χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια από το πρόγραμμα οι e-υπηρεσίες να αναφέρουν πως έχουν περικόψει τις δαπάνες σε ετήσια βάση. Ο κ. Ingvarsson ισχυρίζεται ότι "αυτό τους δίνει την αξιοπιστία να συνεχίσει να κάνει ό, τι κάνουν."

Βασικά εμπόδια
Χρηματοδότηση
Η χρηματοδότηση αποτελεί θέμα τεράστιας σημασίας για τη λειτουργία των έξυπνων πόλεων στη Στοκχόλμη. Αποτελεί το βασικό μηχανισμό που δίνει το χρόνο και τους πόρους για ζωτικής σημασίας ανάπτυξη και πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Η χρηματοδότηση για την έξυπνη εργασία μέσα στην πόλη θα συνεχίσει να είναι μια πρόκληση, όπως εξηγεί ο Ingvarssen:
“Κοιτάζοντας μπροστά βλέπω μια συνεχή ανάγκη ύπαρξης χρημάτων που διατίθενται για τη εκ των προτέρων χρηματοδότηση ώστε να εξεταστεί η υπόθεση αυτή ως επένδυση. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο χρηματοδότησης των επενδύσεων ICT με τον καιρό, όχι να παίρνουμε τα χρήματα από τις καθημερινές δαπάνες των διαφόρων υπηρεσιών και, στη συνέχεια, να θέτουμε σε κίνδυνο την συζήτηση ότι τα λαμβάνουμε από τους μισθούς των εκπαιδευτικών.”

Αλλαγή Πορείας
Η αλλαγή πορείας σε ένα μεγάλο οργανισμό του δημοσίου τομέα αποτελεί βασική πρόκληση. Ο κ. Ingvarsson περιγράφει αυτή την πρόκληση:
“Όταν προσπαθείς να κάνεις μια αλλαγή, να κάνεις κάτι διαφορετικό, θα έχεις την ευκαιρία να έρθεις αντιμέτωπος με την αντίσταση εντός της κοινωνίας και της οργάνωσης. Πρέπει πραγματικά να επικεντρωθείς σε επικοινωνίες γύρω από αυτό. Και φυσικά, οι εργοδότες μου είναι επάνω για τις εκλογές κάθε τέσσερα χρόνια, γι 'αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό για αυτούς να δείξουν ότι αυτό είναι καλό. Μπορεί να να κοστίσει κάτι ... αλλά θα μας δώσει μια καλύτερη οργάνωση, θα κάνει την πόλη ένα καλύτερο μέρος για τους πολίτες. Ο Δήμαρχος μας ήταν εξαιρετικά σαφής σχετικά με τη σημασία να είναι έξυπνη η Στοκχόλμη .”

Μελλοντικά Σχέδια
Πιθανές περιοχές για έρευνα στο μέλλον περιλαμβάνουν την εργασία με τη διαχείριση της κυκλοφορίας και έξυπνο δίκτυο με τη Σουηδία ως σύνολο. Η πόλη βλέπει το «διαδίκτυο των πραγμάτων» και των συνδεδεμένων συσκευών ως έναν ενδιαφέροντα τρόπο μπροστά για την πόλη από την άποψη της οικονομικής και φυσικής ανάπτυξης.

Δουλεύοντας με τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αποτελεί επίσης προτεραιότητα για το μέλλον. Επί του παρόντος, το 90% της επικοινωνίας με την πόλη είναι μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή του διαδικτύου. Ταυτόχρονα, υπάρχουν άνθρωποι που δεν περιλαμβάνονται, δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, η οποία είναι μια κοινωνικο-οικονομική διάσταση. Η πόλη είναι πρόθυμη να κατανοήσει αυτή την πρόκληση και να καταστήσει δυνατό για όλους τους πολίτες να είναι ένα μέρος της ψηφιακής κοινωνίας.

Διαβάστε επίσης : 
Πως η Βαρκελώνη δουλεύει το όραμα της έξυπνης πόλης

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.