Ο Γιώργος Καραμανώλης , Co-Founder & CIO της Crowdpolicy, μιλάει στο netweek για τον τρόπο που το πλήθος μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή καινοτομίας.
netweek :Τι κάνει η εταιρεία σας και πότε ξεκίνησε;
Γιώργος Καραμανώλης: H Crowdpolicy δημιουργήθηκε το 2012 από στελέχη που έχουν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία σε θέματα Πληροφορικής. Ο Μιχάλης Ψαλλίδας (Managing Director) και ο Γιώργος Καραμανώλης (Co-Founder & CIO), έχουν την ευθύνη επιχειρηματικής ανάπτυξης και συντονισμού των έργων. Συμβουλευτικό ρόλο έχει το Advisory Board, του οποίου επικεφαλής είναι ο Θόδωρος Καρούνος.
Τα στελέχη της Crowdpolicy διαθέτουν τεχνογνωσία σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, open government, παρακολούθησης κυβερνητικού έργου και αναδιοργάνωσης οργανισμών. Η Crowdpolicy έχει αναπτύξει τις δραστηριότητές της σε τρεις άξονες: • Εφαρμογές και λύσεις crowdsourcing. Ειδικότερα παρέχουμε ως service frameworks, το Q-engine για την αξιολόγηση της ποιότητας με ειδικότερο το Q4T (Quality for Tourism), το T-engine για τη προώθηση της διαφάνειας και της λογοδοσίας (accountability) στη λήψη αποφάσεων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και το G-engine για τη χρήση γεω-πληροφορίας. Κάθε πληροφοριακό σύστημα που σχεδιάζουμε ενσωματώνει μεθοδολογίες crowdsourcing μέσα από τα παραπάνω frameworks ως προστιθέμενη αξία. • Εφαρμογές και υπηρεσίες για διαχείριση έργων με μεθοδολογίες crowdsourcing, Social Project Management (PM-engine). Η πληροφορία καταχωρείται κατανεμημένα και ελέγχεται από το ειδικό και μη ειδικό κοινό. • Δομές για ανοιχτή καινοτομία και επιχειρηματικότητα (open innovation hubs, city labs κοκ).
nw: Ποια ήταν η συμβολή της Crowdpolicy στην υλοποίηση του βραβευμένου από το Bloomberg project ΣυνΑθηνά;
Γ. Καραμανώλης: Η πρόταση που διακρίθηκε αφορά στην υλοποίηση ψηφιακής πλατφόρμας για την υποστήριξη ενεργών πολιτών που δίνουν λύσεις για την πόλη, από τις οποίες ο Δήμος μαθαίνει και βελτιώνεται. H Crowdpolicy αποτελεί ενεργό μέλος της ομάδας του συνΑθηνά, από τον αρχικό σχεδιασμό της πλατφόρμας www.synathina.gr, το οποίο ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο περίπου, ενώ συμμετείχε στην υποβολή της πρότασης μαζί με την ομάδα του Δήμου Αθηναίων. Έξυπνες και βιώσιμες λύσεις έρχονται από τον κόσμο που γνωρίζει τη γειτονιά του και θέλει ο ίδιος να συμμετέχει στο να τη βελτιώσει. Στοιχεία καινοτομίας της πρότασης είναι η προτυποποίηση της παραγόμενης πληροφορίας, ώστε η σοφία του πλήθους να ενσωματώνεται στην επιχειρησιακή διαδικασία, η διάθεση opendata, ο έλεγχος από τους πολίτες και η δυνατότητα της τεχνολογικής και επιχειρησιακής «μεταφερσιμότητας» για εφαρμογή σε άλλους δήμους ή στον ιδιωτικό τομέα.
nw: Ποια άλλα crowdsourcing projects έχετε υλοποιήσει;
Γ. Καραμανώλης: Ενδεικτικά: • Παρουσίαση της εξέλιξης του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης (www.thesmetro.gr), το οποίο σε λίγο καιρό θα βρίσκεται online. Η πλατφόρμα οπτικοποιεί με δυναμικό τρόπο το όφελος του έργου και, επιπλέον, παρέχει δυνατότητες αξιολόγησης και συμμετοχής. • H πλατφόρμα διάδρασης με το κοινοβούλιο (www.vouliwatch.gr). Kάθε χρήστης μπορεί να υποβάλλει και να αξιολογεί ερωτήσεις προς τους βουλευτές και να ακολουθεί σχολιασμός και συζήτηση. • Η πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης θέσεων κομμάτων (www.policymonitor.gr). Η ίδια πλατφόρμα έχει χρησιμοποιηθεί και για την παρακολούθηση στρατηγικής στον ιδιωτικό τομέα. • Portal της Εφημερίδας των Συντακτών (www.efsyn.gr), με δυνατότητες citizen journalism.
nw: Ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε; Τι συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που ξεκινά δικό του ICT startup;
Γ. Καραμανώλης: H γραφειοκρατία για τη λειτουργία μιας εταιρείας είναι το βασικό εμπόδιο που το ίδιο το κράτος επιβάλλει, καθώς παράγει έξοδα, τα οποία δεν οδηγούν σε επενδύσεις και ανάπτυξη και επιβαρύνουν τον εταιρικό προϋπολογισμό. Υπάρχουν προϋποθέσεις ανάπτυξης όταν προσφέρεις κάτι νέο, καινοτόμο, που παράγει αξία. Χρειάζονται στρατηγικές γρήγορης δοκιμής επιχειρηματικου μοντέλου, ευέλικτη διαδικασία επιχειρηματικής ανάπτυξης και εξέλιξης λογισμικού (lean & agile) και αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν το ανοικτό λογισμικό και οι πλατφόρμες SaaS. Τέλος, πιστεύω ότι η Ελλάδα θα πρέπει να είναι ένας χώρος εργαστήριο για πιλοτικές δοκιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών των ICT startups και όχι η αγορά στόχος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.