Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

H Φήμη μιας χώρας: Βασικά Ευρήματα του Δείκτης Anholt-GfK Nation Brands 2016


# Άρθρο στο The Place Brand Observer 

Η έρευνα αξιολογεί την εικόνα των 50 χωρών. Η Έρευνα διεξήχθη κατά τον μήνα Ιούλιο μεταξύ των πολιτών των 20 εθνικοτήτων (βλέπε παρακάτω για λεπτομέρειες σχετικά με τη μεθοδολογία). Το ευρετήριο που προκύπτει μας δίνει μια γεύση του πώς οι αντιλήψεις των ανθρώπων για τις χώρες αλλάζουν με την πάροδο των ετών, και προσφέρει στους  διαχειριστές της φήμης μιας χώρας και τους φορείς χάραξης πολιτικής , χρήσιμες πληροφορίες σε ποιους τομείς πρέπει να επικεντρωθούν για να ενισχύσουν τη συνολική φήμη της χώρας τους.

Η έρευνα για το 2016 Nation Brands Index διεξήχθη αμέσως μετά το δημοψήφισμα του Ηνωμένου Βασιλείου για το Brexit αλλά πολύ πριν από τη νίκη του Τράμπ στις ΗΠΑ. Είμαστε περίεργοι πώς το τελευταίο θα επηρεάσει την φήμη των ΗΠΑ, όπως θα φανεί στην κατάταξη της επόμενης χρονιάς!

2016 Anholt-GfK Nation Brands Index: Κύρια ευρήματα
  • Πολλαπλές μετατοπίσεις στην κατάταξη μεταξύ των κορυφαίων δέκα χωρών.
  • Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο βιώνουν επίσης ισχυρή πτώση στην παγκόσμια αντίληψη της εθνικής τους επωνυμίας.
  • Ο Καναδάς κάνει άλματα και προηγείται της Γαλλίας στην 4 η θέση, με μόνο ένα στενό χάσμα μεταξύ αυτού και των τριών πρώτων
Τα αποτελέσματα από την τελευταία Anholt-GfK Nation Brands Index SM (NBI SM )  δείχνουν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν σημαντική μείωση της φήμης σε σχέση με το 2015 - αλλά εξακολουθούν να κρατούν για τον εαυτόν τους την # 1 θέση στην κατάταξη.

Όλες οι κορυφαίες δέκα χώρες υπέστησαν πτώση στην παγκόσμια φήμη τους, αυτό το έτος - με οκτώ από αυτές  να χαρακτηρίζεται ως «σημαντική».

Η μελέτη Anholt-GfK μετρά την παγκόσμια αντίληψη για τις 50 ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες - και είναι αξεπέραστη για το επίπεδο της λεπτομέρειας για το οποίο κρίνεται η κατάταξη ενός έθνους.

Αποτελέσματα Δείκτης Έθνος Brands 2016 από Anholt-Gfk

Το αδύναμο σημείο των ΗΠΑ: η Διακυβέρνηση
Η πτώση στις βαθμολογίες για όλες τις δέκα κορυφαίες χώρες σηματοδοτεί μια έντονη διαφορά από το 2015, όταν οκτώ από τις δέκα κορυφαίες χώρες βελτίωσαν τη συνολική ΝΒ βαθμολογία τους.
Αυτό το έτος, οι ΗΠΑ και η Βρετανία υπέστησαν τη μεγαλύτερη μείωση - σε πάνω από ένα σημείο η κάθε μια.
Για το 2016, οι ΗΠΑ βαθμολογήθηκε δυνατά στις κατηγορίες των Εξαγωγών (# 1 σε όλο τον κόσμο), Πολιτισμός (# 2), Μετανάστευση & Επενδύσεων (# 2), Τουρισμός (# 3), και άνθρωποι (# 5).
Μοναχικός αδύναμο σημείο της χώρας είναι η μέτριση της Διακυβέρνησης, όπου οι ΗΠΑ κατατάσσεται 19η - κάτω ένα μέρος από το 2015. (Σημείωση:. Οι 2016 ΝΒ έρευνες διεξήχθησαν πριν από τις πρόσφατες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ)

Ευκαιρίες για τη Γερμανία, τον Καναδά
Οι μειώσεις στις βαθμολογίες δεν παράγουν αναγκαστικά αλλαγές στη συνολική κατάταξη - τουλάχιστον όχι άμεσα. Οι ΗΠΑ, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν διατηρήσει την 1η, 2η και 3η θέση - ωστόσο, οι ΗΠΑ κατέχουν πλέον μόνο ένα ονομαστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τη Γερμανία, παρουσιάζοντας τη Γερμανία με ένα άνοιγμα για να διεκδικήσει την πρώτη θέση για το επόμενο έτος. Ομοίως, ο Καναδάς - τώρα στην 4η θέση, έχοντας ξεπεράσει την Γαλλία - αναπνέει κοντά στα τακούνια του Ηνωμένου Βασιλείου.
Εκτός από τις τρεις πρώτες θέσεις, υπήρξαν πολλές αλλαγές στην λίστα κατάταξης, σηματοδοτώντας μια έντονη αντίθεση με τη σταθερότητα που παρατηρήθηκε πριν από το 2015. Σημαντική πτώση σημείωσε η βαθμολογία της Γαλλίας,η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τις απώλειες στους τομείς Διακυβέρνησης και Μετανάστευσης & Επενδύσεων και επέτρεψε στον Καναδά να πάρει την 4η θέση , αφήνοντας τη Γαλλία στην 5η. Αυτή η χρονιά σηματοδοτεί επίσης το τέλος της επιστροφής της Ιαπωνίας, καθώς το έθνος αυτό πήγε κάτω στην κατάταξη από την 6η θέση στην 7η. Αυτό επέτρεψε στην Ιταλία να κινηθεί προς τα επάνω κατά μία θέση, σε σύγκριση με το 2015.
Anholt: "Αλλαγές μπορούν να υπάρξουν"

Ο Simon Anholt , ο ανεξάρτητος σύμβουλος πολιτικής που δημιούργησε τη μελέτη ΝΒ το 2005, σχολιάζει: «Συνήθως, η παγκόσμια αντίληψη των επιμέρους χωρών είναι απίστευτα σταθερό - αλλά οι αλλαγές μπορούν να γίνονται. Είναι αντιληπτό ότι η επίδραση μιας χώρας στο κόσμο επηρεάζει την παγκόσμια φήμη της, πολύ περισσότερο από ό,τι τα περιουσιακά στοιχεία ή τα επιτεύγματα της και αυτό είναι αυτό που βλέπουμε εδώ. Αυτές οι χώρες που θεωρούνται ότι έχουν παγκόσμια επιρροή είναι που υποφέρουν μετά από χρόνιες και συνεχόμενες διεθνείς συγκρούσεις και θέματα ανθρωπιστικών ζητημάτων. "

Ο Vadim Volos, GfK’s Senior Vice President of Public Communications and Social Science, προσθέτει, «Το πως ένα έθνος γίνεται αντιληπτό είναι συνάρτηση τόσο μακροχρόνιων χαρακτηριστικών (όπως τα στερεότυπα των ανθρώπων ή οι εικόνες του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος τους) και από βραχυπρόθεσμες επιδράσεις (όπως η θετική ή αρνητική κάλυψη ειδήσεων ή δραματικά γεγονότα). Κάθε έθνος έχει κάποια ικανότητα να επηρεάσουν είτε από αυτές τις περιοχές, με την προώθηση των βασικών θετικών στοιχείων του ενεργητικού του έθνους για να ανεβάσει τον εισερχόμενο τουρισμό και τις επενδύσεις. Όμως, οι δραματικές αλλαγές στην φήμη μπορεί να πάρουν χρόνο. Η μελέτη μας δείχνει στους πελάτες μας, όπου τα έθνη τους ξεχωρίζουν από την άποψη της τρέχουσας εικόνας, την ορμή και το δυναμικό τους - βοηθώντας τους να καθορίσουν καλύτερα την πορεία τους προς την επιτυχία: Μια ισχυρή Εθνική επωνυμία".

About the Anholt-GfK Nations Brand IndexSM 2016

Conducted annually, the study measures the image of 50 countries, with respect to Exports, Governance, Culture, People, Tourism and Immigration/Investment. In 2016, a total of 20,353 interviews were conducted online in 20 panel countries with adults aged 18 or over. Data are data weighted to reflect key demographic characteristics of the 2016 online population in each country, including age, gender and education.  Additionally, in the US, UK, South Africa, India, and Brazil, race/ethnicity has been used for sample balancing. Fieldwork was conducted from July 7 to July 25, 2016.

The 50 countries included in the Nation Brands Index 2016:

North America: USA, Canada, Cuba*
Western Europe: UK, Germany, France, Italy, Spain, Ireland, Scotland, Sweden, Denmark, Holland, Switzerland, Finland, Austria, Greece, Northern Ireland*
Central/Eastern Europe: Russia, Poland, Czech Republic, Hungary, Turkey, Kazakhstan*
Asia-Pacific: Japan, South Korea, China, India, Thailand, Indonesia, Singapore, Taiwan, Australia, New Zealand
Latin America: Argentina, Brazil, Mexico, Chile, Peru, Colombia, Ecuador

Middle East/Africa: United Arab Emirates, Iran, Egypt, Saudi Arabia, South Africa, Kenya, Nigeria, Qatar.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.