Μετά την επιλογή του Ηρακλείου ως μια από τις 30 ισχυρότερες ψηφιακά πόλεις της Ευρώπης από την πρωτοβουλία Digital Cities Challenge , μια νέα διάκριση ήλθε για την πόλη αυτή τη φορά από το Ινστιτούτο Δια βίου μάθησης της Unesco στα πλαίσια των βραβείων UNESCO Learning City 2019
Στην ανακοίνωσή του το ινστιτούτο αναφέρει :
"Το Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης της UNESCO (UIL) ανακοινώνει με χαρά ότι οι νικητές του βραβείου UNESCO Learning City 2019 είναι:
Ασουάν (Αίγυπτος),
Ασουάν (Αίγυπτος),
Τσενγκντού (Κίνα),
Ηράκλειο (Ελλάδα),
Ιμπαντάν (Νιγηρία),
Μεντεγίν (Κολομβία)
Melitopol (Ουκρανία),
Petaling Jaya (Μαλαισία),
Σαντιάγκο (Μεξικό),
Seodaemun-gu(Δημοκρατία της Κορέας) και
Sønderborg (Δανία).
Σύμφωνα με τη κριτική επιτροπή του City Learning, αυτές οι πόλεις έχουν δείξει υποδειγματική πρόοδο και δέσμευση για την προώθηση της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης σε τοπικό επίπεδο.
Εμπνευσμένες πρακτικές με μια ματιά
Παρά τα πολύ διαφορετικά σημεία εκκίνησης και τα διάφορα οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά πλαίσια, όλοι οι νικητές του UNESCO Learning City Award 2019 έχουν ξεκινήσει καινοτόμες και συγκεκριμένες πολιτικές και προγράμματα που προσφέρουν καρποφόρες ευκαιρίες στις κοινότητές τους να επωφεληθούν από τη δια βίου μάθηση.
Για παράδειγμα, η αιγυπτιακή πόλη Aswan έχει αναπτύξει μια στρατηγική που ενσωματώνει ποικίλα προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων κηπουρικής και διατήρησης του νερού στα σχολεία, καθώς και διάφορες ευκαιρίες επιχειρηματικής κατάρτισης για όλες τις κοινωνικές ομάδες.
Στο Chengdu της Κίνας, γίνονται πολλά παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών για τη διά βίου μάθηση: για παράδειγμα, δημιουργήθηκε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που συνδυάζει μάθηση με περιπάτους σε όλη την πόλη, με κάθε διαδρομή να επικεντρώνεται σε διαφορετικό θεματικό πεδίο, όπως περιφερειακά χαρακτηριστικά, των πολιτισμών και της σύγχρονης βιομηχανίας, αποδεικνύοντας την έξυπνη χρήση δημόσιων και μη δημόσιων πόρων.
Στο Chengdu της Κίνας, γίνονται πολλά παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών για τη διά βίου μάθηση: για παράδειγμα, δημιουργήθηκε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που συνδυάζει μάθηση με περιπάτους σε όλη την πόλη, με κάθε διαδρομή να επικεντρώνεται σε διαφορετικό θεματικό πεδίο, όπως περιφερειακά χαρακτηριστικά, των πολιτισμών και της σύγχρονης βιομηχανίας, αποδεικνύοντας την έξυπνη χρήση δημόσιων και μη δημόσιων πόρων.
Με το πρόγραμμα Fit for All, η ελληνική πόλη του Ηρακλείου βρήκε έναν καινοτόμο και διασκεδαστικό τρόπο να φέρει κοντά τους πολίτες και τους πρόσφυγες που διαμένουν στην πόλη, προωθώντας την ισότητα και την ένταξη μέσω αθλητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που βασίζονται σε θέματα όπως οι τοπικές τον πολιτισμό και την παράδοση. Η πόλη έχει αναπτύξει επίσης αποτελεσματικές προσεγγίσεις παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Εν τω μεταξύ, στο Ιμπαντάν της Νιγηρίας, ένα πρόσφατο φεστιβάλ μάθησης πρόσφερε διαδραστικές και ποικίλες δραστηριότητες και εργαστήρια για διαφορετικά ακροατήρια, ενισχύοντας έτσι την έννοια της δια βίου μάθησης στην κοινότητα. Η πόλη έχει επίσης αναπτύξει συγκεκριμένους στόχους στο πλαίσιο του μαθήματός της για την εκμάθηση της πόλης και ισχυρές πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή σημαντικών τοπικών ομάδων όπως οι εθνοτικές μειονότητες στις αγροτικές περιοχές.
Εν τω μεταξύ, στο Ιμπαντάν της Νιγηρίας, ένα πρόσφατο φεστιβάλ μάθησης πρόσφερε διαδραστικές και ποικίλες δραστηριότητες και εργαστήρια για διαφορετικά ακροατήρια, ενισχύοντας έτσι την έννοια της δια βίου μάθησης στην κοινότητα. Η πόλη έχει επίσης αναπτύξει συγκεκριμένους στόχους στο πλαίσιο του μαθήματός της για την εκμάθηση της πόλης και ισχυρές πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή σημαντικών τοπικών ομάδων όπως οι εθνοτικές μειονότητες στις αγροτικές περιοχές.
Η Medellín , στην Κολομβία, συντονίζει μια σειρά καινοτόμων προγραμμάτων, μεταξύ των οποίων ένα που συνέβαλε στην επιτυχή επανένταξη περισσότερων από 4.650 μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο, συμμετέχοντας με αυτούς με βάση το ένα προς ένα. Το 'Πώς κάνουμε;' παρακολούθησης και αξιολόγησης είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της πρωτοβουλίας μάθησης πόλης της Μεντεγίν.
Στην Ουκρανία, η Μελίτοπολσημειώνει αξιοσημείωτη πρόοδο όσον αφορά την αξιοποίηση της πόλης και έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες στην επανεκπαίδευση των εσωτερικά εκτοπισμένων που είχαν προηγουμένως ασχοληθεί με τη μεταλλευτική βιομηχανία.
Στην Ουκρανία, η Μελίτοπολσημειώνει αξιοσημείωτη πρόοδο όσον αφορά την αξιοποίηση της πόλης και έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες στην επανεκπαίδευση των εσωτερικά εκτοπισμένων που είχαν προηγουμένως ασχοληθεί με τη μεταλλευτική βιομηχανία.
Η Petaling Jaya της Μαλαισίας έχει κάνει πολλά βήματα για τη βελτίωση της πρόσβασης σε δημόσιους χώρους μάθησης, παρέχοντας δωρεάν υπηρεσίες λεωφορείων σε τέσσερις οδούς της πόλης, οι οποίες επίσης διπλασιάζονται ως διανομείς πληροφοριών μέσω των οθονών τους. Η πόλη αξιοποιεί επίσης τους πόρους που παρέχονται από τους εταίρους.
Στη μεξικανική πόλη του Σαντιάγκο , οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη γκάμα δωρεάν τάξεων, συμπεριλαμβανομένων των ρομποτικών μαθημάτων για παιδιά και της εκπαίδευσης κατά του εκφοβισμού. Η πόλη έχει επίσης αναπτύξει ένα πλαίσιο δεικτών που καθιστούν δυνατή την παρακολούθηση και αξιολόγηση της προόδου της εξελισσόμενης ανάπτυξης της πόλης.
Στη μεξικανική πόλη του Σαντιάγκο , οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη γκάμα δωρεάν τάξεων, συμπεριλαμβανομένων των ρομποτικών μαθημάτων για παιδιά και της εκπαίδευσης κατά του εκφοβισμού. Η πόλη έχει επίσης αναπτύξει ένα πλαίσιο δεικτών που καθιστούν δυνατή την παρακολούθηση και αξιολόγηση της προόδου της εξελισσόμενης ανάπτυξης της πόλης.
Το Seodaemun-gu , στη Δημοκρατία της Κορέας, εκμεταλλευόταν τα πολυάριθμα πολυκατοικίες του, δημιουργώντας μικρές κοινότητες μάθησης που διδάσκουν 50 μαθήματα κάθε χρόνο στους καθιστικούς χώρους των πολιτών. Η πόλη μετρά επίσης με έναν ισχυρό μηχανισμό παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Τέλος, η δανική πόλη Sønderborgέχει προωθήσει τη βιωσιμότητα πολύ πέρα από το επίσημο εκπαιδευτικό της σύστημα και έχει δημιουργήσει μια συντονισμένη δομή για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων, η οποία θα διασφαλίσει τη συνεχή πρόοδο ως πόλη μάθησης. Η πόλη έχει αναπτύξει μια στρατηγική «4-17-42», όπου «4» αντιπροσωπεύει τις τέσσερις πολιτικές δεσμεύσεις της πόλης (περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές), το «17» αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της πόλης για τους 17 στόχους της αειφόρου ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών SDGs) και το '42' αντιπροσωπεύει τα 42 χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στα Βασικά Χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Πόλεων της UNESCO GNLC.
Τέλος, η δανική πόλη Sønderborgέχει προωθήσει τη βιωσιμότητα πολύ πέρα από το επίσημο εκπαιδευτικό της σύστημα και έχει δημιουργήσει μια συντονισμένη δομή για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων, η οποία θα διασφαλίσει τη συνεχή πρόοδο ως πόλη μάθησης. Η πόλη έχει αναπτύξει μια στρατηγική «4-17-42», όπου «4» αντιπροσωπεύει τις τέσσερις πολιτικές δεσμεύσεις της πόλης (περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές), το «17» αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της πόλης για τους 17 στόχους της αειφόρου ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών SDGs) και το '42' αντιπροσωπεύει τα 42 χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στα Βασικά Χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Πόλεων της UNESCO GNLC.
Τα βραβεία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια τελετής στο Διεθνές Συνέδριο για τις Μαθησιακές Πόλεις του 2019 στη Μεντεγίν της Κολομβίας.
Σχετικά με το βραβείο
Το βραβείο UNESCO Learning City ιδρύθηκε ως μέρος του Παγκόσμιου Δικτύου Μάθησης Πόλεων της UNESCO το 2015. Πρόκειται για ένα διεθνές βραβείο διετίας, το οποίο δεν είναι ούτε ονομασία ούτε βραβείο, αλλά αναγνώριση της υποδειγματικής προόδου των πόλεων στην προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης και δια βίου μάθηση στις τοπικές κοινότητες. Επιδιώκει επίσης να μοιραστεί δημόσια τις καλές πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πόλεις σε όλο τον κόσμο για να αναπτύξουν με βιώσιμο τρόπο τη δημιουργία πόλεων μάθησης. Για να ληφθεί υπόψη το βραβείο, οι πόλεις πρέπει να είναι μέλη του Παγκόσμιου Δικτύου Πόλων Εκμάθησης της UNESCO. Οι νικητές των βραβείων επιλέγονται από διεθνή κριτική επιτροπή. Το βραβείο χορηγείται σε μέγιστο αριθμό έξι πόλεων ανά περιοχή της UNESCO και μία πόλη ανά χώρα.
Τι είναι μια πόλη μάθησης;
Τα καθοδηγητικά έγγραφα του παγκόσμιου δικτύου μαθησιακών πόλεων της UNESCO (GNLC) ορίζουν μια πόλη μάθησης ως μια πόλη που κινητοποιεί αποτελεσματικά τους πόρους της σε κάθε τομέα για να προωθήσει τη συνεκπαίδευση από τη βασική στην ανώτερη εκπαίδευση. αναζωογονεί τη μάθηση στις οικογένειες και τις κοινότητες. διευκολύνει την εκμάθηση για και στον χώρο εργασίας · επεκτείνει τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών μάθησης · βελτιώνει την ποιότητα και την αριστεία στην μάθηση. και ενθαρρύνει μια κουλτούρα μάθησης καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής. Με αυτόν τον τρόπο, η πόλη στοχεύει στην ενίσχυση της ατομικής ενδυνάμωσης, της κοινωνικής συνοχής, της οικονομικής και πολιτισμικής ευημερίας και της αειφόρου ανάπτυξης.
Παγκόσμιο δίκτυο μαθησιακών πόλεων της UNESCO
Το GNLC της UNESCO είναι ένα διεθνές δίκτυο προσανατολισμένο στην πολιτική που παρέχει έμπνευση, τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές. Το δίκτυο υποστηρίζει την υλοποίηση του SDG 4 («Διασφάλιση ποιότητας χωρίς αποκλεισμούς και δίκαιη εκπαίδευση και προώθηση ευκαιριών δια βίου μάθησης για όλους») και SDG 11 («Να συμπεριληφθούν οι πόλεις και οι ανθρώπινοι οικισμοί χωρίς αποκλεισμούς, ασφαλείς, ανθεκτικές και βιώσιμες»). Στόχος της είναι επίσης να συμβάλει στην πρόοδο προς την κατεύθυνση των άλλων SDG. Το GNLC της UNESCO υποστηρίζει και βελτιώνει την πρακτική της διά βίου μάθησης, προωθώντας τον πολιτικό διάλογο και την αμοιβαία μάθηση μεταξύ των πόλεων μελών, δημιουργώντας εταιρικές σχέσεις, παρέχοντας ανάπτυξη ικανοτήτων και αναπτύσσοντας μέσα για την καθοδήγηση πολιτικής και πρακτικής για την οικοδόμηση πόλεων μάθησης."
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.