Οι πόλεις έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία .
Ο Dario Nardella, δήμαρχος της Φλωρεντίας, δηλώνει μια κατάσταση κοινωνικής και οικονομικής έκτακτης ανάγκης για την πόλη του και πολλούς άλλους σε όλη την Ευρώπη και υποστηρίζει ότι οι πόλεις είναι το κλειδί για μια βιώσιμη ανάκαμψη στην Ευρώπη.
Το κείμενο είναι του Dario Nardella δημάρχου της Φλωρεντίας και αντιπροέδρου του EUROCITIES, ενός δικτύου των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.Δημοσιεύθηκε στο Euractiv
"Στη χώρα μου, την Ιταλία, οι γιατροί και οι νοσοκόμες ήρθαν αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις στην διαδικασία λήψης αποφάσεων στο αποκορύφωμα της κρίσης της coronavirus-19. Με ανεπαρκείς πόρους για όλους τους ασθενείς, έπρεπε να αποφασίσουν ποιον θα σώσουν - και ποιον θα αφήσουν να πεθάνει.
Πρέπει να κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν για να αποτρέψουμε μια τέτοια τρομερή κατάσταση να ξαναρχίσει.
Και πρέπει να κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν για να αποτρέψουμε παρόμοιο δίλημμα στην κοινωνία μας, στις πόλεις μας.
Στην πόλη μου, τη Φλωρεντία, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το οικονομικό κόστος της κρίσης. Περισσότερα από 200 εκατομμύρια ευρώ λείπουν από τον τουριστικό φόρο και άλλα έσοδα από τους επισκέπτες μας, και αυτή είναι μόνο η αρχή. Ταυτόχρονα, τα έξοδά μας για όσους έχουν ανάγκη αυξάνονται δραματικά λόγω της πανδημίας και του κλεισίματος .
Οι πόλεις έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση. Η κρατική ενίσχυση που προτείνεται για τους δήμους δεν καλύπτει κατά πολύ τις ανάγκες μας. Χωρίς πρόσθετη χρηματοδότηση, πόλεις όπως η δική μου θα αναγκαστούν να εφαρμόσουν περικοπές υπηρεσιών. Θα μπορούσε να μας αφήσει σε μια κατάσταση όπου θα πρέπει να επιλέξουμε ποιες υπηρεσίες μπορούμε να συνεχίσουμε και ποιες πρέπει να σταματήσουμε.
Εάν φτάσουμε πραγματικά σε αυτό, έχω ήδη αποφασίσει: Είμαι έτοιμος να μειώσω τον δημόσιο φωτισμό. Θα το κάνω αυτό πριν να πρέπει να κόψω τη φροντίδα για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή τις εισφορές σε οικογένειες που έχουν ανάγκη.
Η κατάσταση είναι επείγουσα. Ως ηγέτες της πόλης, είμαστε στην πρώτη γραμμή, εξυπηρετώντας τους ανθρώπους μας. Αν καταρρεύσουμε, όλα θα πέσουν.
Πιστεύω όμως ότι κάθε κρίση είναι επίσης μια ευκαιρία. Δεν είναι μόνο η ώρα για βοήθεια έκτακτης ανάγκης. Είναι επίσης καιρός να δουλέψουμε καλύτερα.
Αντί να σβήσω τα φώτα στην πόλη μου, θέλω οι πόλεις να φωτίσουν τον δρόμο.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα για το πώς η «νέα κανονικότητα» που προετοιμάζουμε μπορεί να γίνει μια νέα αρχή.
Πάρτε τις μεταφορές , για παράδειγμα.
Λόγω του αναγκαστικού κλεισίματος είχαμε - και εξακολουθούμε να έχουμε - λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, λιγότερο θόρυβο, λιγότερη ρύπανση.
Θέλουμε πραγματικά να επιστρέψουμε σε αυτό που είχαμε πριν;
Και θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως προτείνουν οι κυβερνήσεις ορισμένων χωρών της ΕΕ, επιδοτώντας αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης;
Με μέσο όρο ηλικίας έντεκα ετών επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αυτό θα σήμαινε την αναβολή των κλιματικών στόχων μας για περισσότερο από μια δεκαετία.
Σαφώς, δεν μπορούμε να το αντέξουμε αυτό.
Μπορούμε να κάνουμε καλύτερα από αυτό, όπως δείχνουν ήδη ορισμένες πόλεις.
Μεγάλες περιοχές του Λονδίνου γίνονται " car free" καθώς διευκολύνεται το κλείσιμο. Οι δρόμοι θα προορίζονται για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα λεωφορεία - για να «επαναχρησιμοποιήσουμε τους δρόμους του Λονδίνου για τους ανθρώπους», όπως λέει ο συνάδελφός μου δήμαρχος Sadiq Khan. Θα είναι η μεγαλύτερη ζώνη χωρίς αυτοκίνητα οποιασδήποτε πρωτεύουσας στον κόσμο.
Και άλλοι δεν είναι λιγότερο φιλόδοξοι. Το Μιλάνο θα μετατρέψει δρόμους 35 χιλιομέτρων το καλοκαίρι, με μια επέκταση της ποδηλασίας και πεζοπορίας σε όλη την πόλη. Και πολλές άλλες πόλεις θέλουν να διατηρήσουν τις προσωρινές λωρίδες κύκλου που έχουν δημιουργήσει την περίοδο του κλεισίματος και να αναδιαμορφώσουν τον δημόσιο χώρο, για ένα πιο πράσινο, καθαρότερο και υγιέστερο μέλλον.
Ή πάρτε τον τουρισμό.
Ως πόλη των τεχνών , η Φλωρεντία εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από το εισόδημα των πάνω από 11 εκατομμύρια διανυκτερεύσεων ανά έτος. Γνωρίζοντας ότι ο μελλοντικός τουρισμός θα είναι διαφορετικός, βλέπουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο, αντικαθιστώντας τον μαζικό τουρισμό με ποιοτικό τουρισμό.
Με νέους κανονισμούς πολεοδομίας, θέλουμε να φέρουμε πίσω τους κατοίκους στο κέντρο της Φλωρεντίας. Ο δήμος θέλει να προσφέρει στους ιδιοκτήτες κατοικιών μια σύμβαση που να καθιστά πιο ελκυστικό να ενοικιάσουμε τα διαμερίσματα στις τοπικές οικογένειές μας παρά στους τουρίστες.
Ή πάρτε την οικονομία.
Το Άμστερνταμ έχει υιοθετήσει ένα νέο πλαίσιο για την αποκατάσταση μετά την πανδημία, το «doughnut model». Στόχος είναι να προχωρήσει πέρα από τα παραδοσιακά οικονομικά πρότυπα, δίνοντας προτεραιότητα στις ανάγκες και την ευημερία όλων των ανθρώπων και του περιβάλλοντος.
Τα οφέλη μιας τέτοιας προσέγγισης υποστηρίζονται από μια πρόσφατη μελέτη από ερευνητές στην Οξφόρδη, η οποία έδειξε ότι τα έργα με πράσινο αποτύπωμα , όπως οι επενδύσεις στην πράσινη κινητικότητα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η μετασκευή κτιρίων, τείνουν να δημιουργούν περισσότερες θέσεις εργασίας και να προσφέρουν υψηλότερες βραχυπρόθεσμες αποδόσεις.
Μπορούμε να δουλέψουμε καλύτερα. Για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε μια νέα συνεργασία μεταξύ των πόλεων, των περιφερειών, των χωρών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πόλεις χρειάζονται άμεση και γρήγορη πρόσβαση σε εθνική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση - διαφορετικά, θα καταρρεύσουν. Σε αντάλλαγμα, οι πόλεις έχουν πολλά να προσφέρουν. Συνεργαζόμαστε ήδη διασυνοριακά σε όλη την Ευρώπη, για να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και να μοιραστούμε τις βέλτιστες πρακτικές. Μπορούμε να εμπνεύσουμε την εθνική και την ευρωπαϊκή πολιτική να ξαναχτίσουμε τα πράγματα καλύτερα, να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη ανάκαμψη.
Οι ηγέτες των πόλεων είναι έτοιμοι για ένα νέο σύμφωνο στην Ευρώπη. Μαζί, μπορούμε να κάνουμε τη νέα κανονικότητα μια νέα αρχή για ένα καλύτερο μέλλον για όλους."
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.