Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025

Ανεβάζοντας τη διαφάνεια στις πόλεις στο επόμενο επίπεδο

Mayor Michelle Wu is bringing city operations out into the open in Boston, while local leaders are spotlighting service delivery in Syracuse, N.Y. Photo by Mike Mejia, courtesy of City of Boston/Photo courtesy of City of Syracuse/iStock

Η διαφάνεια στην διακυβέρνηση έχει την δική της αξία.Η προσπάθεια για διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων αλλά και στην τελική απόδοση αυτών των αποφάσεων συναντά πολλά εμπόδια , κατανοητά αλλά όχι αποδεκτά.

Για να δούμε πως τρείς πόλεις στην Βόρειο Αμερική αντιμετωπίζουν το πρόβλημα και ας σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Η δημοσίευση έγινε Bloomberg Cities 

"Οι πόλεις προσπαθούν εδώ και καιρό να είναι διαφανείς για να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη στην διακυβέρνηση. Ωστόσο, καθώς η εμπιστοσύνη στους δημόσιους θεσμούς συνεχίζει να αμφισβητείται, οι τοπικοί ηγέτες συνειδητοποιούν επίσης ότι οι παλιοί τρόποι «ανοιχτότητας» δεν επαρκούν—και ότι πρέπει να κάνουν περισσότερα.  

Ένας αυξανόμενος αριθμός πόλεων ανταποκρίνεται , υπερβαίνοντας τα όρια της διαφάνειας. Η Siracuse NY επαναπροσδιορίζει τις επικοινωνίες παροχής υπηρεσιών. Το Portland , Ore., ανεβάζει τον πήχη για τις ανοιχτές προμήθειες. Και η Boston κάνει τις κατ' ιδίαν συναντήσεις του δημάρχου προσβάσιμες σε δημόσιους χώρους. Αυτές οι προσπάθειες υπογραμμίζουν ένα βασικό δίδαγμα: η καινοτομία είναι απαραίτητη για την προώθηση της διαφάνειας και την εμβάθυνση της εμπιστοσύνης του κοινού.

Άνοιγμα της κουρτίνας κατά την παροχή υπηρεσιών.Όταν οι πόλεις παρέχουν λεπτομερή εικόνα για το έργο που κάνουν για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες των κατοίκων, η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να αυξηθεί η δέσμευση και η εμπιστοσύνη των κατοίκων στους δημόσιους οργανισμούς. Τώρα, οι πόλεις που έχουν σημειώσει από καιρό πρόοδο σε αυτό το μέτωπο διπλασιάζουν τη σύνδεση μεταξύ αυτού που χρειάζονται οι κάτοικοι και αυτού που τους παρέχουν οι δημόσιοι οργανισμοί.

Πάρτε τις Συρακούσες. Η πόλη - η οποία συμμετείχε στο πρόγραμμα Innovation Team (i-team) που υποστηρίζεται από το Bloomberg Philanthropies - είναι ήδη ηγέτης όσον αφορά την προβολή της δουλειάς της, για παράδειγμα, παρέχοντας έναν χάρτη σχεδόν σε πραγματικό χρόνο για τα εκχιονιστικά μηχανήματα που καθαρίζουν τους δρόμους. Η ιδέα αυτής της προσπάθειας δεν είναι μόνο ότι οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο για να προγραμματίσουν τις δραστηριότητες τους κατά την διάρκεια της ημέρας , αλλά και να δουν στοιχεία της πόλης στη δουλειά. Και τώρα, ο Chief Operating Officer Conor Muldoon εργάζεται με την ομάδα του για να εντοπίσει νέους τρόπους για την καλύτερη προβολή των προσπαθειών των δημοσίων υπαλλήλων.

Για παράδειγμα, ως μέρος μιας νέας δυνατότητας που έχει προγραμματιστεί για το σύστημα 311 της πόλης, οι Συρακούσες δεν θα ενημερώνουν απλώς τους κατοίκους για την κατάσταση των αιτημάτων τους για εξυπηρέτηση, όπως ποια υπηρεσία εργάζεται σε αυτό. Θα τους αναφέρει επίσης τον τίτλο εργασίας του δημοσίου υπαλλήλου που τους βοηθά — και θα παρέχει μια εικόνα του αιτήματος που εξετάζεται. 

Αυτά είναι απλά βήματα και όχι πρωτόγνωρα . Αλλά αντιπροσωπεύουν ακριβώς το είδος της ανθρώπινης επαφής και της οπτικής απόδειξης της υπηρεσίας που οι μελέτες δείχνουν ότι έχουν πραγματικό αντίκτυπο στις αντιλήψεις για την διακυβέρνηση. Και αντικατοπτρίζουν την επανάληψη όχι μόνο για το πώς αποδίδει η πόλη, αλλά και για το πώς οι τοπικοί ηγέτες επικεντρώνονται στην επικοινωνία της παροχής υπηρεσιών. 

«Είναι επιτακτική ανάγκη να δώσουμε στους υπαλλήλους της πόλης και ειδικά στους υπαλλήλους της πρώτης γραμμής τα εργαλεία για να τεκμηριώσουν , να αναλύσουν και να κοινοποιήσουν όλη τη δουλειά που κάνουν», λέει ο Muldoon.

Λάμπει νέο φως σε κάθε βήμα της διαδικασίας προμηθειών.Εάν η παροχή συγκεκριμένων αποδεικτικών στοιχείων για το έργο που πηγαίνει στις υπηρεσίες που προσεγγίζουν τους κατοίκους είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι πόλεις μπορούν να είναι πιο διαφανείς, οι προμήθειες - και η δαπάνη δημοσίων χρημάτων - είναι ένας άλλος κρίσιμος τομέας για αυτό το έργο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τοπικοί ηγέτες λαμβάνουν νέα μέτρα όχι μόνο για να δημοσιοποιήσουν τις συμβάσεις, αλλά για να φέρουν φως στην αβέβαιη διαδικασία για να δείξουν στους κατοίκους ότι η κυβέρνησή τους λειτουργεί όπως θα έπρεπε. 

Το 2021, το Πόρτλαντ κέρδισε την πιστοποίηση Silver What Works Cities, ένα πρότυπο αριστείας της Bloomberg Philanthropies για εξαιρετικές δυνατότητες δεδομένων. Οι προσπάθειες που χρειάστηκε η πόλη για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο ευχέρειας διάθεσης δεδομένων, τώρα έχει ως στόχο την τυποποίηση μιας σειράς συνόλων δεδομένων σχετικά με τους προμηθευτές, συμβάσεις και αγορές από μια σειρά από τοπικούς φορείς. Αυτή η τυποποίηση , με τη σειρά της, θα είναι ο πυρήνας μιας νέας δημοσίευσης δεδομένων που η πόλη αναμένει να δημοσιεύσει στο διαδίκτυο τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να εντοπίσουν την πορεία των τοπικών χρημάτων μέχρι το επίπεδο των υπεργολάβων .Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, η πόλη εργάζεται επίσης για να παρέχει στους κατοίκους δείκτες που καταγράφουν την διαδρομή που ακολουθούν τα χρήματα και όχι απλώς την αρχική ανάθεση της σύμβασης. 

«Υπάρχουν πολλές συλλογικές ψευδαισθήσεις σχετικά με τις κρατικές σπατάλες», εξηγεί ο Gennie Nguyen, διευθυντής απόδοσης στην ομάδα προμηθειών που βοηθά στην καθοδήγηση αυτής της δουλειάς. Χρησιμοποιώντας δεδομένα για να δείξει στους κατοίκους πώς χρησιμοποιούνται τα κεφάλαια - από την αρχή μέχρι το τέλος - η πόλη ελπίζει ότι μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται τα χρήματα των φορολογουμένων. 

«Βλέπω τη διαφάνεια ως αυτό το πρώτο βήμα προς τα αποτελέσματα που προσπαθούμε να επιτύχουμε προς όφελος των κατοίκων του Πόρτλαντ», λέει ο Nguyen.

Απομυθοποίηση της ροής εργασιών του δημάρχου.Η σκοπιμότητα λήψης μέτρων που προσφέρουν στους κατοίκους μια ματιά κάτω από το τραπέζι των κυβερνητικών αποφάσεων ονομάζεται μερικές φορές «λειτουργική διαφάνεια». Και καμία πόλη δεν υπήρξε μεγαλύτερος ηγέτης σε αυτό το μέτωπο από τη Βοστώνη, ειδικά υπό τη δήμαρχο Michelle Wu.

Η πόλη έχει επανειλημμένα προσκαλέσει τον Ryan Buell, έναν υπότροφο του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η έρευνα του οποίου ανέπτυξε την έννοια της λειτουργικής διαφάνειας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να συνεργαστεί με το προσωπικό της πόλης. Αυτό ενθάρρυνε τις ομάδες του δημαρχείου να εξετάσουν πώς η διαδικασία παροχής υπηρεσιών —και όχι μόνο οι ίδιες οι υπηρεσίες— μπορεί να αποτελέσει δύναμη για μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση. Για παράδειγμα, η πόλη διερευνά επί του παρόντος πώς να χρησιμοποιήσει καλύτερα τις ψηφιακές πλατφόρμες για να στείλει στους κατοίκους σταδιακά στοιχεία προόδου όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες βελτιώσεις των υποδομών.

«Σιγουρεύεστε, σε όλα τα τμήματα, ότι οι άνθρωποι έχουν το ίδιο συναίσθημα, την ίδια αντίδραση, το ίδιο κλείσιμο της υπόθεσης», λέει ο Michael Brohel, επόπτης των βασικών υπηρεσιών της πόλης στη Βοστώνη.

Αυτή η εστίαση στη λειτουργική διαφάνεια ώθησε τη δήμαρχο Wu να ξανασκεφτεί τον τρόπο που εργάζεται επίσης. Αντί να πραγματοποιεί κατ' ιδίαν συναντήσεις κυρίως στο γραφείο του δημαρχείου , μπορεί συχνά να βρεθεί να το κάνει σε δημόσιους χώρους—συμπεριλαμβανομένων των τοπικών βιβλιοθηκών. Η αλλαγή κάνει την εργάσιμη ημέρα της Wu πιο ανοιχτή και λιγότερο απομονωμένη από το κοινό, δείχνοντας στους κατοίκους ότι δεν έχει τίποτα να κρύψει.

Και σύμφωνα με την επικεφαλής του προσωπικού του δημάρχου Wu, Tiffany Chu, έχει αντίκτυπο, με τους πολίτες να εκτιμούν ότι ο δήμαρχος είναι τόσο ορατός στην κοινότητα - όχι μόνο στις παρελάσεις και σε άλλες δημόσιες εκδηλώσεις, αλλά ενώ κάνει τον μηχανισμό της κυβέρνησης να λειτουργεί.

«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να υπερβούμε και να αποδείξουμε στους ψηφοφόρους μας ότι κάνουμε το σωστό», λέει ο Chu."

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.