Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

2009 Country Brand Index: Γιατί έχει σημασία το εμπορικό σήμα μιας χώρας ;

Η εταιρεία FutureBrand εκδίδει ετήσια έκθεση με την επωνυμία Country Brand Index η οποία λαμβάνεται σοβαρά υπόψη κυρίως από τους ανθρώπους του Παγκόσμιου Τουρισμού.

Η Futurebrand είναι μέρος του Γκρουπ εταιρειών Interpublic Group of Companies, Inc. Είναι μια πρωτοπόρος συμβουλευτική εταιρεία με διεθνή παρουσία σε 24 μεγάλες και σημαντικές πόλεις του εξωτερικού(Abu Dhabi, Beijing, Buenos Aires, Caracas, Dubai, Hamburg, Hong Kong, Kuala Lumpur, London, Madrid, Melbourne, Mexico City, Milan, Moscow, New York, Panama City, Paris, Rome, Santiago de Chile, São Paulo, Shanghai, Singapore, Sydney, Tokyo, Toronto).
Σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο η FutureBrand βοηθάει τους πελάτες της (ArcelorMittal, P&G, Microsoft, Dubai World, Intel, Barclays Premier, Nokia, Nestlé, MasterCard, UPS and Unilever) στην ανάπτυξη των επωνυμιών τους για το παρών και το μέλλον.


Σε σειρά αναρτήσεων θα σας παρουσιάσουμε την περίληψη της έκθεσης του 2009.Τη μετάφραση έκανε ο Τσαγκαράκης Μανώλης, οικονομολόγος στο Δήμο Ηρακλείου

Μια πρώτη παρατήρηση είναι ότι η χώρα μας απουσιάζει για δεύτερη χρονια από την πρώτη δεκάδα χωρών που θεωρούνται κορυφή στο τομέα του Brand, ενώ μέχρι πρόσφατα περιλαμβανόταν.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το έτος 2005, όταν για πρώτη φορά δημοσιεύθηκε η έρευνα, η Ελλάδα βρισκόταν στην 6η θέση των ισχυρότερων χωρών – brands.Εξήγηση μπορεί να αποτελεί ότι τώρα ,λαμβάνονται υπόψη πιο σύνθετα στοιχεία στις αξιολογήσεις ενώ παλαιότερα σημαντικότερο ρόλο έπαιζε η Τουριστική και πολιτιστική "εικόνα" μιας χώρας.

Η Μεθοδολογία για τη σύνταξη της έκθεσης των «Επώνυμων Χωρών» (Country Branding)

Εντοπίζοντας σημαντικά και ουσιώδη ζητήματα και αξιολογώντας την επίδοσης μιας χώρας δίνεται μια καλή εικόνα για τις δυνατότητές της για το μέλλον. Μια χώρα πρέπει να επωφεληθεί από ενα συνδυασμό των χαρακτηριστικών της για να επιτύχει, και το «Πλαίσιο Επώνυμων Χωρών» επιτρέπει την εξέταση των υλικών και άϋλων στοιχείων ενός έθνους. Αξιολογούμε μία σειρά στοιχείων, από τη διακυβέρνηση και υποδομή για τον πολιτισμό και ήθος, καθώς και τις μελλοντικές δυναμικές μετατοπίσεις (π.χ., μεταβολές του πληθυσμού, μοτίβα δαπανών, μάκρο-και μικροοικονομικοί παράγοντες) που αποκαλύπτουν υποβαθμισμένες ευκαιρίες και υπερτονισμένες υποχρεώσεις. Όντας futurebrand, σημαίνει προώθηση όλων των δυνατών σημείων και καθορισμός του πώς να ξεπεράστούν βασικές αδυναμίες.

Χρησιμοποιείται το ιεραρχικό μοντέλο για να εξετασθεί η ωριμότητα του «εμπορικού σήματος» μιας χώρας. Συγκεκριμένα, να καθορίσθεί ο τρόπος που το βασικό κοινό (κάτοικοι, επενδυτές, τουρίστες, ξένες κυβερνήσεις) σχετίζονται με το εμπορικό σήμα σε μια συνεχή προσπάθεια ευαισθητοποίησης για την διατήρηση του. Οι γνώσεις που αυτό το μοντέλο μας δίνει θα μας επιτρέψουν να εξετάσουμε το πόσο καλά ανεπτυγμένη είναι η «Επωνυμία» της εν λόγω χώρας και να εντοπιστούν οι τομείς που υπάρχει ανάγκη ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα αντιμετωπίσει τις διάφορες προκλήσεις. Είναι επίσης μια αποτελεσματική μέθοδος παρακολούθησης της προόδου και για να μετρήσει πώς η χώρα ανταποκρίνεται.

Η δημιουργία futurebrands απαιτεί κατανόηση αρκετά καλά των καταστάσεων ώστε να δημιουργηθεί ένα στρατηγικό σχέδιο έχοντας και τα εργαλεία για την παρακολούθηση της προόδου και αποτελεσματικότητας του.


Γιατί έχει σημασία το εμπορικό σήμα μιας χώρας?

Τα τελευταία πέντε χρόνια, η FutureBrand συσπειρώθηκε γύρω από την ιδέα ότι οι χώρες έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ορισμένες από τις ισχυρότερες μάρκες στον κόσμο, συναγωνίζομενες μάρκες όπως η Nike, Sony και IBM.

Έχουμε τεκμηριώσει πόσο καλά οι «επώνυμες χώρες» μπορούν να προωθήσουν την οικονομική αξία τους και να εξάγουν προϊόντα, να προσελκύσουν επενδύσεις και τουρίστες, να επαναπροσδιορίσουν στερεότυπα, και να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όλα αυτά είναι αλήθεια. Μπορούμε επίσης να δούμε νέους και καινοτόμους τρόπους που οι χώρες προωθούνται:

χρησιμοποιώντας παγκόσμιες αθλητικές εκδηλώσεις, δημιουργώντας ισχυρές και πρωτοποριακές περιβαλλοντικές πολιτικές και προσεγγίσεις,εκλέγοντας ισχυρούς ηγέτες που εμπνέουν παγκόσμια φήμη και πελατεία, και δημιουργώντας εικόνες πολιτισμού και τεχνών.

Μια άποψη που τείνει να επικρατήσει στην αγορά είναι ότι το marketing από μόνο του δεν μπορεί να οικοδομήσει ένα εμπορικό σήμα μιας χώρας και ότι ένα ισχυρό εμπορικό σήμα μιας χώρας απαιτεί μια σταθερή βάση υποδομών, μια σταθερή οικονομία και μια αξιόπιστη κυβέρνηση. Αν και αυτό ισχύει σ' ένα βαθμό, όλοι έχουμε δει πόσο αποτελεσματικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει στην προώθηση μιας χώρας, η ικανότητα της να «πλάσει» αντιλήψεις ή να την κάνει ευρέως γνωστή στον κόσμο ,λόγω της ικανότητας της αυτής .

Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι ένα καλό παράδειγμα μιας χώρας που προώθησε τον εαυτό της με επιτυχία τη στιγμή που μεγάλο μέρος της υποδομής της και των αξιοθέατων της δεν είχαν ολοκληρωθεί. Με αποφασιστικό τρόπο προσδιόρισε τον εαυτό της ως μια χώρα γεμάτη εμπειρίες, πολυτελή καταλύματα και σύγχρονες ανέσεις μέσα στην κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα της Μέσης Ανατολής με αποτέλεσμα να «τραβήξουν την προσοχή και το ενδιαφέρον όχι μόνο των τουριστών αλλά και των επενδυτών. Η φήμη και η χώρα χτίστηκαν ταυτόχρονα.

Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα που στη FutureBrand είναι αρκετά εξοικειωμένοι, έχοντας εργαστεί εκτενώς με την κυβέρνηση ( των Αραβικών Εμιράτων ) για τη δημιουργία του ονόματος «Ο Κόσμος & Ο Φοίνικας» που καταδεικνύει πώς ένα ισχυρό εμπορικό σήμα μιας χώρας, μπορούν να τονώσουν το ενδιαφέρον, να καθοδηγήσουν συμπεριφορές και να δημιουργήσουν υποστηρικτές. Ενθαρρύνονται όλες οι χώρες να εξετάσουν προσεκτικά το πώς αυτοί οι ίδιοι προωθούν τον εαυτό τους και να αξιολογήσουν το πόσο καλά περνάνε τα μηνύματα τους στον κόσμο.

Θα ακολουθήσουν άλλες αναρτήσεις για να παρουσιασθεί το σύνολο της περίληψης της έκθεσης 2009 COUNTRY BRAND INDEX

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.