Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

2009 Country brand index :Ανερχόμενες τάσεις και συμπεριφορές στο σχεδιασμό των ταξιδιών

Συνεχίζουμε την παρουσίαση περίληψης της έκθεσης 2009 Country Brand Index της FutureBrand αναρτώντας το κεφάλαιο ανερχόμενες τάσεις και συμπεριφορές στο σχεδιασμό των ταξιδιών.

Την μετάφραση έκανε ο Μανώλης Τσαγκαράκης, οικονομολόγος στο Δήμο Ηρακλείου.

Ανερχόμενες τάσεις και συμπεριφορές στο σχεδιασμό των ταξιδιών

Η FutureBrand συνεχίζει την παρακολούθηση της τάσης των ταξιδιών και του τουρισμού. Βλέπουμε τάσεις που έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, καθώς και άλλες που θα εμφανιστούν στο μέλλον. Επικεντρώνονται σε τρία θέματα: αξία, σχεδιασμός και αυθεντικότητα.

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση του 2009 έχει περιορίσει ένα οικονομικά οδηγούμενο τρόπο σκέψης που επηρεάζει τον τρόπο που τα ταξίδια σχεδιάζονται και αποτελεί πηγή έμπνευσης για νέα προϊόντα. Πάντως η καθαρή έννοια της αξίας «περισσότερα ,με λιγότερα χρήματα» συνεχίζει να ακμάζει.

Οι παράγραφοι που αναπτύσσονται παρακάτω είναι:

Το δικαίωμα για καλύτερες προσφορές
Η Οικονομολογική Άποψη
«Επανίδρυση» της αξίας
Απαραίτητα ταξίδια
Διακοπές μεγάλης Διαρκείας
Ταξίδια με το αμάξι
Το μυστήριο της αυθεντικότητας
Σύνθετοι Προορισμοί
Αληθοφανής Προορισμοί
Τα «κοσμήματα» του μέλλοντος
Πολιτισμός



Το δικαίωμα για καλύτερες προσφορές

Ανεξάρτητα από το είδος των διακοπών που είναι σε θέση να πληρώσουν, οι καταναλωτές περιμένουν προσφορές, οπότε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πρέπει να ανταποκριθούν με την παροχή «περισσότερων προϊόντων για τα χρήματά τους». Οι αεροπορικοί ναύλοι έχουν μειωθεί δραματικά, με τα ξενοδοχεία δύο έως πέντε αστέρων να προσφέρουν εκπτώσεις, πακέτα διακοπών ή άλλες προσφορές που δεν συνήθιζαν για να προσελκύσουν τους ταξιδιώτες που είναι απρόθυμοι μέχρι να νιώσουν ότι τους γίνετε μια πολύ καλή προσφορά. Η παραπάνω νοοτροπία είναι προσωρινή και βασίζεται στην «φτωχή» τουριστική κίνηση των τελευταίων χρόνων.

Η Οικονομολογική Άποψη

Οι οικονομικοί αναλυτές κάνουν ερωτήσεις όπως «Ποιοι προορισμοί ή ιδιοκτησίες είναι υποτιμημένες;», «Πού μπορώ να αγοράσω ένα σπίτι διακοπών που δεν θα χάνει την αξία του με το χρόνο;» και «Πού είναι η συναλλαγματική ισοτιμία ευνοϊκή;» Είναι σαφές ότι πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουμε αγορές που αφορούν τις διακοπές τους όπως οι επενδύσεις. Αυτή η στάση απαιτεί επίπονες προσπάθειες, όπως η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δεικτών περιουσίας, την παρακολούθηση εταιρικών νέων για άμεση ενημέρωση των πωλήσεων που αφορούν επεκτάσεις σχεδίων πόλεως, αλλά και να είναι σε εγρήγορση για να αποφευχθεί η απώλεια «ταξιδιωτικών» μιλίων λόγω συγχωνεύσεις των αεροπορικών εταιρειών. Λόγω της ύφεσης, οι συμπεριφορές αυτές μπορούν να επηρεάσουν διαρκώς την λήψη αποφάσεων.

«Επανίδρυση» της αξίας

Πολλοί ταξιδιώτες έχουν αναπτύξει απαιτητικά γούστα σε περιόδους ανόδου, που τώρα πρέπει να αναζητούν λύσεις πέρα από τα παραδοσιακά ξενοδοχεία των δύο αστέρων για να εξοικονομήσουν χρήματα για τις διακοπές τους. Μερικοί αγοράζουν τροχόσπιτα για να έχουν φαγητό και διανυκτέρευση μαζί τους. Άλλοι προτιμούν ένα αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, αλλά ξοδεύουν για ακριβές δραστηριότητες όταν φτάσουν. Κάποιοι άλλοι αναζητούν να μείνουν σε ακριβά καταλύματα, και η τουριστική βιομηχανία προς απάντηση αυτών των αναζητήσεων των καταναλωτών καινοτομεί με ξενοδοχεία όπως τα Yotels μέσα στα αεροδρόμια Schiphol και Heathrow (μικρά δωμάτια - κάψουλες που προσφέρουν «διασκέδαση και πολυτέλεια σε επτά τετραγωνικά μέτρα που θα βρίσκατε στα περισσότερα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων») και το Jane Hotel στη Νέα Υόρκη (μοντέρνο και τύπου-μπαρ ατμόσφαιρα, αλλά με κοινές τουαλέτες).

Οι τρέχουσες προτιμήσεις χωρίζονται μεταξύ αυτών που προτιμούν αυτοσχεδιασμό στα ταξίδια τους και εκείνων που προτιμούν μια πιο προσεκτική οργάνωση. Ορισμένες διακοπές «της τελευταίας στιγμής» μπορούν να οργανωθούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας αλλά ο σημερινός τρόπος ζωής συχνά προστάζει καλύτερη οργάνωση για να μεγιστοποιήσει την απόλαυση του ταξιδιού.

«Απαραίτητα ταξίδια»

Ακόμη και σε περιόδους ύφεσης, οι άνθρωποι ταξιδεύουν για να παραστούν σε γεγονότα που δεν μπορούν να αναβληθούν. Οι γάμοι σε μακρινούς προορισμούς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα στην κατηγορία αυτή, αλλά και οι συμμετοχές σε σημαντικούς αγώνες μειώθηκε μόνο κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες. Το φάσμα των «αυθόρμητων» ταξιδιών εκτείνεται από ένα γεγονός που βασίζεται από μια απόφαση της τελευταίας στιγμής (μια επίσκεψη σε ένα τελικό ποδοσφαίρου) μέχρι σε κάτι που συμβαίνει μια φορά στη ζωή κάποιου (όπως ο γάμος ενός φίλου ή ένα μακρινό περιπετειώδης ταξίδι).

Διακοπές μεγάλης Διαρκείας

Σε χώρες όπου οι μετ 'αποδοχών διακοπές είναι μικρές σε διάρκεια, μερικοί άνθρωποι επιλέγουν να σχεδιάσουν περισσότερο από μόλις τρεις εβδομάδες το χρόνο διακοπές. Αυτό το είδος διακοπών κυμαίνεται από την αλλαγή του τρόπου ζωής (ίσως διδασκαλία στο εξωτερικό ή μακράς διαρκείας άδεια πληρωμένη εν μέρει από την δουλειά) μέχρι και υιοθετώντας τα ταξίδια σαν τρόπο ζωής (εργασία από την παραλία, ημι-συνταξιοδότηση και το κλασικό backpacking).

Ταξίδια με το αμάξι

Οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων και τα υψηλά ποσοστά κενών θέσεων σε πολλούς δημοφιλής προορισμούς σε όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με ευρέως διαθέσιμες τεχνολογίες, όπως GPS συσκευές και εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο, είναι που καθιστά εύκολο να ταξιδεύουν χωρίς προκαθορισμένο δρομολόγιο. Με συσκευές που αναφέρουν κοντινά αξιοθέατα, ξενοδοχεία, εστιατόρια, τουαλέτες, κτλ οι ταξιδιώτες μπορούν να σχεδιάσουν ταξίδια χωρίς ιδιαίτερο προγραμματισμό, απαλλαγμένοι από την ανάγκη να κάνουν κρατήσεις.

Το μυστήριο της Αυθεντικότητας

Η σημασία της γνησιότητας για τους ταξιδιώτες είναι γνωστή-είναι ένας βασικός οδηγός της επιλογής προορισμού του ταξιδιού. Αλλά διαφορετικές στάσεις απέναντι στα ταξίδια και με διαφορετικούς ορισμούς της ιδέας τους, σημαίνει ότι ορισμένα έθνη ακμάζουν αν και παρατηρούμε σε αυτά μια χαρακτηριστική έλλειψη αυθεντικότητας ενώ άλλες χώρες επαναπροσδιορίζουν την έννοια αυτή.

Σύνθετοι Προορισμοί

Οι πιο δημοφιλής «κλασικοί» τουριστικοί προορισμοί του παρελθόντος-μέρη όπως Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Αίγυπτος, είναι προικισμένα με πλούσια μνημεία που μαρτυρούν χιλιάδες χρόνια ιστορίας και πολιτισμού . Οι «σούπερ σταρ» πόλεις και τα έθνη του μέλλοντος μπορούν να γεννηθεί από πιο συνειδητό σχεδιασμό. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου δαπανούν μεγάλα ποσά για να κερδίσουν ένα κομμάτι από τη πίτα του παγκόσμιου τουρισμού με την αναβάθμιση των υποδομών, «δημιουργώντας» μοναδικά αξιοθέατα και με τη δημιουργία επωνυμίας με σκοπό να προσελκύσουν τους επισκέπτες και τις ξένες επενδύσεις.

Παραδείγματα βλέπουμε σε εξέλιξη στη Μέση Ανατολή: Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με τις τεχνητές νήσους, εσωτερική πλαγιά σκι, το starchitected Saadiyat νησί και το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης του Κατάρ. Πρωτοπόροι της κατασκευής με τη νοοτροπία «κατασκευάζω και έρχονται οι τουρίστες» όπως στο Λας Βέγκας και στη Σιγκαπούρη.

Αληθοφανής Προορισμοί

Οι άνθρωποι που επιθυμούν αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, αλλά προτιμούν να μην ταλαιπωρηθούν κάτω από αντίξοες συνθήκες, επιλέγουν από έναν αυξανόμενο αριθμό «αληθοφανών» ξενοδοχείων και εκδρομών. Από τη μια είναι αξιοθέατα που προσφέρουν πολιτιστικές εμπειρίες, όπως ο ναός των Μάγια στο Atlantis, το Paradise Island και «βόλτες με γόνδολα στη Βενετία» στο Λας Βέγκας. Από την άλλη είναι μέρη όπως Molori Safari Lodge στη Νότια Αφρική και Longitude 131 της Αυστραλίας, όπου οι τουρίστες μπορούν να ζήσουν λίγο τη περιπέτεια κατά τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο με σκηνές πέντε αστέρων εφοδιασμένες με ανέσεις όπως air conditioning, high-end συστήματα ήχου και ηλεκτρικούς διακόπτες στα κομοδίνα που «κατεβάζουν» ή «σηκώνουν» τις περσίδες για τέλεια θέα τους ηλιοβασιλέματος. Αυτοί οι παραθεριστές παίρνουν μία πραγματική γεύση των προορισμών τους με πλήρη ενημέρωση από τους ξεναγούς τους, οι οποίοι εξηγούν τις συνήθειες των άγριων ζώων αλλά και τα διάφορα αξιοθέατα καθώς περνούν από αυτά.

Τα «κοσμήματα» του μέλλοντος

Ορισμένοι ταξιδιώτες πάντα αναζητούν νέους, άγνωστους προορισμούς ανεξερεύνητους από τους τουρίστες. Νέοι παρθένοι προορισμοί γίνονται όλο και πιο προσιτοί και δημοφιλές μεταξύ των ταξιδιωτών. Οι επόμενοι δημοφιλής προορισμοί περιμένουμε να είναι το Αζερμπαϊτζάν, η Γκάνα και τα Βαλκάνια.

Πολιτισμός

Αν και πολλοί ταξιδιώτες διψούν για να κατανοήσουν το παρελθόν μας, η ασφάλεια είναι ένα θέμα σε αρκετά από τα πιο ιστορικά μέρη του κόσμου. Το Fertile Crescent στο Ιράκ, η κοιλάδα του Indus στο Πακιστάν, και τα αρχαία βασίλεια του Μάλι και Songhai στο σύγχρονο Μάλι και το Νίγηρα, θα έχουν μεγάλη αύξηση στον τουρισμό τους αν καταστούν ασφαλέστερα για τους επισκέπτες, είτε σαν αντίληψη ή στην πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.