Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Η Ελλάδα ως brand: Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον

Η τριμηνιαία επιθεώρηση"Διεθνής και Ευρωπαϊκή Πολιτική" κυκλοφόρησε με ειδικό αφιέρωμα στη Δημόσια Διπλωματία (τεύχος 16). Το ειδικό αφιέρωμα υπό τον τίτλο ¨Είδωλα Κρατών: Δημόσια Διπλωματία, Εθνική Ταυτότητα και Εικόνα¨ επιμελείται ο Βασίλης Καπατανγιάννης .

Πάρα πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν για τη θεματολογία του blog τα κείμενα της ενότητας ¨Διαχείριση Εθνικής Ταυτότητας¨.
Τα κείμενα υπάρχουν και στην ιστοσελίδα του Forum Διεθνούς Επικοινωνιακής πολιτικής.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε το κείμενο με τίτλο :Η Ελλάδα ως brand:Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.Οι καταβολές του όρου nation branding και η θεώρηση της χώρας ως «μάρκας» της ΜΑΡΙΑΣ ΦΩΛΑ,Συμβούλου Επικοινωνίας, Βranding καιΕταιρικής Ταυτότητας.
Υποψήφια διδάκτωρ Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης Πανεπιστημίου Κρήτης με εξειδίκευση στο nation branding

"Η επιδίωξη μιας χώρας να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε καίριους τομείς του διεθνούς γίγνεσθαι είναι τόσο παλαιά όσο σχεδόν η ύπαρξη των κρατών και συνάμα πιο επίκαιρη από ποτέ. Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όμως, η δυνατότητα μιας χώρας να επιτύχει στις επιδιώξεις αυτές δεν εξαρτάται αποκλειστικά από κάποια διεργασία μονόδρομης επιβολής ή από μια προσπάθεια κυριαρχίας με όρους σκληρής ισχύος (hard power) αλλά συχνά από την αμφίδρομη σχέση με το οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτιστικό και διεθνές πλαίσιο εντός του οποίου κάθε χώρα λειτουργεί.
Έτσι, στοιχεία όπως η οικονομική και κοινωνική κατάσταση μιας χώρας, οι σχέσεις και συμμαχίες της με άλλες χώρες, ο ρόλος που διαδραματίζει σε διεθνείς ενώσεις και οργανισμούς, οι επιδόσεις της σε τομείς όπως ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, η παιδεία, δημιουργούν προσλαμβάνουσες της εικόνας της χώρας, με βάση τις οποίες συχνά καθορίζεται ο βαθμός αποδοχής της στο διεθνές περιβάλλον.
Για τούτο και τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και συχνότερα λόγος για την έννοια της εικόνας της χώρας. Παράλληλα, όλο και συχνότερα διαπιστώνουμε ότι οι ίδιες οι χώρες επιδιώκουν συστηματικά να αναδείξουν και να προβάλουν διεθνώς την εικόνα τους με ποικίλους τρόπους."

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο από την ιστοσελίδα του Forum Διεθνούς Επικοινωνιακής πολιτικής

1 σχόλιο :

  1. Όι Ελλάδα…., αχ, Ξελλάδα….!

    ….. Κι απ’ τη μαύρη….. στη γαλάζια…..
    και, μετά, στην πράσινη….,…..
    κάθε ‘’χρώμα’’ και μια Χούντα…..
    και ξεθώριασες με δόσεις….,
    όι Ελλάδα άχρωμη….!

    Όι Ελλάδα…., αχ, Ξελλάδα….,
    τέλειωσες την ‘’ιστορία’’…..
    κι έχεις, μόνο, τ’ ‘’Όνομα’’….,…..
    αχ, Ξελλάδα, όι Ελλάδα….,
    ‘’είκοσι’’ αιώνες τώρα….,
    ντόπιοι, ξένοι ξελληνίστες
    ‘’σου βαρούν ξεθώριασμα’’….!

    Μία μπρος….. και δέκα πίσω….,
    να, ‘’σικ’’ εξαγρίωση….,
    κάθε ‘’σώστης’’….. κι ένας Χάρος…..
    και υπνώθηκες με δόσεις….,
    Θαύμα πού…., γι’ αφύπνωση….!.....


    Γεια….: Αλέξανδρος Ζήβας,
    URL : www.alexandros-zivas.gr
    ….: αποκαλυπτικές ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ όλων των αποκωδικοποιητέων…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.