Πέμπτη, 2 Σεπτεμβρίου 2010

Πρόσβαση στον πολιτισμό: Μία συλλογή καλών πρακτικών απ’ όλη την Ευρώπη.:Bergen – Barnas Hus (Το σπίτι των παιδιών)

Bergen
Συνεχίζουμε σήμερα τη δημοσίευση καλών πρακτικών στο τομέα του πολιτισμού με την παρουσίαση του Barnas Hus της πόλης του Bergen.

Το Barnas Hus αποτελεί μέρος του Τμήματος Τέχνης και Πολιτισμού στην πόλη του Μπέργκεν, και είναι ένα σημαντικό κομμάτι του γραφείου για την πολιτιστική πολιτική έναντι των παιδιών. Η αποστολή του ιδρύματος είναι η αύξηση της συμμετοχής των παιδιών στην τέχνη και τον πολιτισμό.

Το Barnas Hus εργάζεται στο «σταυροδρόμι» μεταξύ της τέχνης και του πολιτισμού στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία του Μπέργκεν.  Κεντρικός στόχος της πολιτιστικής πολιτικής των παιδιών είναι να κάνει την τέχνη και τον πολιτισμό μέρος της καθημερινής ζωής για τα παιδιά.

Παίρνει πρωτοβουλία και παράγει τα προγράμματα για την τέχνη και τον πολιτισμό που χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο. Παράγει προγράμματα σε συνεργασία με μουσεία και ιδρύματα τέχνης για να κάνει πιο εύκολη την εισαγωγή των παιδιών στα ιδρύματα αυτά.

Οι επισκέπτες μας

Κάθε εβδομάδα έρχονται τα παιδιά μαζί με τους δασκάλους τους να εργαστούν στο Barnas Hus ή στα προγράμματα που λαμβάνουν χώρα στα μουσεία.

Το Barnas Hus παρουσιάζει εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις ή συναυλίες που είναι ειδικά
σχεδιασμένες για παιδιά.  Κατά την παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών, δίνεται έμφαση στους νεαρότερους συμμετέχοντες, δεδομένου ότι τα παραδοσιακά θεατρικά ιδρύματα ή αίθουσες συναυλιών πολύ σπάνια αναπτύσσουν προγράμματα για τα μικρότερα παιδιά.  Τα Σαββατοκύριακα, παρουσιάζονται προγράμματα για οικογένειες.  Το Barnas Hus, επίσης, συνεργάζεται με ιδρύματα τέχνης και πολιτισμού σχεδιάζοντας προγράμματα που ανταποκρίνονται στις οικογένειες ως τρόπο εισαγωγής και καλωσορίσματος τους στον χώρο των τεχνών.

Το Barnas Hus μόλις ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που ονομάζουμε «Έλα, πάμε με Barnas Hus». Η ιδέα είναι ότι οι οικογένειες που επισκέπτονται το Barnas Hus νιώθουν άνετα στον χώρο αυτό, και μπορούν να προσκαλεστούν να συμμετέχουν συναρπαστικά προγράμματα σε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα.  Αυτό θα τους ενθαρρύνει να γνωρίσουν ένα νέο ίδρυμα, ίσως για πρώτη φορά.

Αναπτυξιακό έργο

Το Barnas Hus πειραματίζεται με διαφορετικές μέθοδοι και προγράμματα για την παρουσίαση των θεμάτων της τέχνη στα παιδιά.  Για παράδειγμα, «Η Πρόκληση της
Σύγχρονης Τέχνης» ήταν ένα πρόγραμμα με διάρκεια πάνω από τρία χρόνια στο Bergen Kunstforening (Πινακοθήκη του Μπέργκεν) που ολοκληρώθηκε το 2000.  Περίπου 90
καθηγητές και 2.200 μαθητές παρακολούθησαν το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του.  Το Barnas Hus έμαθε πώς να κάνει τους καθηγητές να αισθάνονται άνετα κατά την παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης.

Κατανόηση

Το Barnas Hus επιθυμεί να ενισχύσει τη γνώση και την κατανόηση των εκπαιδευτικών αλλά και των ανθρώπων που εργάζονται σε μουσεία.  Η πρώτη ομάδα έχει ανάγκη από γνώσεις για την τέχνη και την ερμηνεία της τέχνης, και η άλλη γνώσεις σχετικά με τις ανάγκες των παιδιών και τον τρόπο που τα παιδιά «υπάρχουν στον κόσμο».  Το Barnas Hus συχνά συγκεντρώνει διάφορες ομάδες ειδικών κατά την διάρκεια της ανάπτυξης των προγραμμάτων και παρουσιάζει σεμινάρια για καθηγητές και εργαστήρια για παιδιά και εκπαιδευτικούς από κοινού σε θέματα απ’ όλο το φάσμα της αισθητικής.

Κέντρο πληροφοριών

Ένα μεγάλο μέρος των εκδηλώσεων του Barnas Hus δεν λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις του, αλλά σε διάφορους τοπικούς φορείς τέχνης ώστε τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συναντήσουν και να απολαύσουν διάφορα μουσεία και ιδρύματα τέχνης.  Η εργασία του Barnas Hus βασίζεται σε απομονωμένα προγράμματα.  Ένας στόχος του Barnas Hus είναι ότι τα σχολεία, τα νηπιαγωγεία και τα πολιτιστικά ιδρύματα θα υιοθετήσουν τα προγράμματα αυτά και τις σχετικές μεθόδους τους για να τις κάνουν «κτήμα τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου