«Στα αρχαία χρόνια οι πόλεις αναπτύχθηκαν κατά μήκος ποταμών και λιμανιών: πρώτον κατασκεύαζαν μια αποβάθρα, μετά ένα λιμάνι και μετά η πόλη. Είναι λογικό πλέον ότι οι πόλεις θα αναπτυχθούν γύρω από τα αεροδρόμια» ανέφερε ο συγγραφέας Alain de Botton.
Υπόσχεται την εξέλιξη των πόλεων σε «Αεροδρομιουπόλεις», που σημαίνει πόλεις χτισμένες μέσα ή γύρω από αεροδρόμια.
Πολλές χώρες (στην Ασία, στην Ινδία αλλά και στην Ευρώπη και Η.Π.Α.) αντιμετωπίζουν αυτή τη νέα πρόκληση και το μοντέλο που υιοθετούν και «μετριούνται» είναι αυτό του Ντουμπάϊ, η Αεροτρόπολη που εισήγαγε τη νέα έννοια της υπηκοότητας «αγκαλιάζοντας» και «ανακατεύοντας» Βρετανούς τραπεζίτες, Ινδούς επιχειρηματίες και Ρώσους κεφαλαιούχους στην πολυτελή κατοικία του Federico Rampini, ανταποκριτή της La Repubblica.
Αισθάνεστε κατάπληκτοι; Κοιτώντας και μόνο τον αριθμό των ανθρώπων που ταξιδεύουν στα αεροδρόμια και τις προοπτικές ανάπτυξης, δεν θα έπρεπε να σας προκαλεί τέτοια έκπληξη. Πέρσι 2,4 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες χρησιμοποίησαν αεροπλάνο. Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, ο αριθμός των ταξιδιωτών θα αυξηθεί κατά 50%, στα 3,3 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Και η «ομοιομορφία» ή «identikit» των ταξιδιωτών ποικίλει από επαγγελματίες σε τουρίστες και από πλούσιους σε φτωχούς. Αυτό είναι ένα απροσδόκητο καλό για το εμπόριο, τον τουρισμό, τα χρηματοοικονομικά και τις επενδύσεις που πασχίζουν να «μαγέψουν» αυτή τη ροή των επιβατών.
Μέσα και τριγύρω από τα αεροδρόμια ακμάζουν αστικά κέντρα με αποτέλεσμα να αποτελούν προορισμούς από μόνα τους. Αυτή η τάση επίσης εισάγει μια νέα μορφή τουρισμού με τις αεροδρομιουπόλεις: είναι γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα να βρει κάποιος εκεί τα πάντα για μια ολοκληρωμένη εμπειρία (μαγαζιά, αρχιτεκτονική, εκθέσεις, αναψυχή, μασάζ και πολλά ακόμη) χωρίς να χρειαστεί να βγει έξω από το αεροδρόμιο.
Το «ταξίδι» και η «ροή των επιβατών» στο επίκεντρο της νέας μορφής στην ανάπτυξη και οργάνωσης της πόλης: Ποιες θα είναι όμως οι επιπτώσεις στο place branding και management;
@Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης
Υπόσχεται την εξέλιξη των πόλεων σε «Αεροδρομιουπόλεις», που σημαίνει πόλεις χτισμένες μέσα ή γύρω από αεροδρόμια.
Πολλές χώρες (στην Ασία, στην Ινδία αλλά και στην Ευρώπη και Η.Π.Α.) αντιμετωπίζουν αυτή τη νέα πρόκληση και το μοντέλο που υιοθετούν και «μετριούνται» είναι αυτό του Ντουμπάϊ, η Αεροτρόπολη που εισήγαγε τη νέα έννοια της υπηκοότητας «αγκαλιάζοντας» και «ανακατεύοντας» Βρετανούς τραπεζίτες, Ινδούς επιχειρηματίες και Ρώσους κεφαλαιούχους στην πολυτελή κατοικία του Federico Rampini, ανταποκριτή της La Repubblica.
Αισθάνεστε κατάπληκτοι; Κοιτώντας και μόνο τον αριθμό των ανθρώπων που ταξιδεύουν στα αεροδρόμια και τις προοπτικές ανάπτυξης, δεν θα έπρεπε να σας προκαλεί τέτοια έκπληξη. Πέρσι 2,4 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες χρησιμοποίησαν αεροπλάνο. Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, ο αριθμός των ταξιδιωτών θα αυξηθεί κατά 50%, στα 3,3 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Και η «ομοιομορφία» ή «identikit» των ταξιδιωτών ποικίλει από επαγγελματίες σε τουρίστες και από πλούσιους σε φτωχούς. Αυτό είναι ένα απροσδόκητο καλό για το εμπόριο, τον τουρισμό, τα χρηματοοικονομικά και τις επενδύσεις που πασχίζουν να «μαγέψουν» αυτή τη ροή των επιβατών.
Μέσα και τριγύρω από τα αεροδρόμια ακμάζουν αστικά κέντρα με αποτέλεσμα να αποτελούν προορισμούς από μόνα τους. Αυτή η τάση επίσης εισάγει μια νέα μορφή τουρισμού με τις αεροδρομιουπόλεις: είναι γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα να βρει κάποιος εκεί τα πάντα για μια ολοκληρωμένη εμπειρία (μαγαζιά, αρχιτεκτονική, εκθέσεις, αναψυχή, μασάζ και πολλά ακόμη) χωρίς να χρειαστεί να βγει έξω από το αεροδρόμιο.
Το «ταξίδι» και η «ροή των επιβατών» στο επίκεντρο της νέας μορφής στην ανάπτυξη και οργάνωσης της πόλης: Ποιες θα είναι όμως οι επιπτώσεις στο place branding και management;
@Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.