Τρίτη 31 Μαΐου 2011

DMOs Going Mobile – Are you there yet ?

@Daisy Modiano , από το ιστολόγιο Aboutourism του Μανώλη Ψαρρού
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Λάζαρος Αγαπίδης

Οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμών (ΟΔΠ) «κινητο…ποιούνται».  Εσύ;
Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, το Διαδίκτυο μεσολαβεί πλέον στο 85% των συναλλαγών στην αγορά τουρισμού, ενώ η χρήση των έξυπνων κινητών συσκευών (smartphone), η ζήτηση για περισσότερες πληροφορίες ταξιδιού καθώς και η εφαρμογές τοπικού χαρακτήρα αυξάνονται σταθερά.
Ο ρόλος ενός ΟΔΠ δεν είναι μόνο να προωθήσει έναν προορισμό ως σύνολο, αλλά να προωθήσει και τις τοπικές επιχειρήσεις τουρισμού καθώς και τους προμηθευτές τους.  Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις των web τεχνολογιών, θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο ο ΟΔΠ να φέρει τον προορισμό αυτό στον καταναλωτή αντί να επιχειρεί να τον πείσει να έρθει αυτός στον προορισμό.  Προς αυτή την κατεύθυνση, μια ιστοσελίδα ενός ΟΔΠ θα πρέπει να είναι οπτικά ελκυστική, εύκολη στη χρήση και να παρέχει χαρακτηριστικά παροχής προστιθέμενης αξίας και πληροφορίες για να κρατήσει τους επισκέπτες. 
Δεδομένου ότι το 43% των χρηστών κινητής τηλεφωνίας σήμερα χρησιμοποιούν smartphone και περισσότερο από το ένα τρίτο αυτών πρόκειται να κλείσουν το ταξίδι τους μέσω του κινητού τους στο επόμενο έτος, οι ΟΔΠ θα πρέπει να εξετάσουνε τις δυνατότητες μάρκετινγκ μέσω των συσκευών αυτών.  
Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς διάφοροι ΟΔΠ σε όλο τον κόσμο έχουν εισήλθε στον κόσμο του μάρκετινγκ προορισμών μέσω κινητών συσκευών:


Ο οργανισμός VisitEngland παρουσιάζει την iPhone εφαρμογή του.

Ο VisitEngland έχει ξεκινήσει την πρώτη επίσημη iPhone εφαρμογή του για να εμπνεύσει στους χρήστες να αξιοποιήσουν καλά τον χρόνου τους στην Αγγλία, είτε πρόκειται να την επισκεφτούν ή είναι ήδη εκεί.
<εικόνα>
Οι χρήστες μπορούν να προσωποποιήσουν την αναζήτησή τους σύμφωνα με δραστηριότητες εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου, ή με τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα.  Οι χρήστες με περιορισμένα οικονομικά μέσα μπορούν να εμπνευστούν από τις εκατοντάδες ιδέες για δωρεάν δραστηριότητες.  Κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης συνοδεύετε με ένα σημείο τοποθεσίας στο Google Map.
Ο VisitEngland είχε μια επιτυχημένη συνεργασία με την εφημερίδα Guardian κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, η οποία επέτρεψε στην iPhone εφαρμογή Enjoy England να περιλαμβάνει δωρεάν πρόσβαση σε ταξιδιωτικό περιεχόμενο της Guardian. Υπάρχουν επίσης πάνω από 1.000 προτάσεις και ιδέες των αναγνωστών, επιπλέον ιδέες από την σελίδα enjoyengland.com, λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το σύνολο της Αγγλίας τα οποία είναι διαθέσιμα και χωρίς σύνδεση, καθώς και η δυνατότητα να αποθηκεύει ο χρήστης οποιαδήποτε αξιοθέατα ή πληροφορία στα αγαπημένα.
Σε δεύτερη φάση θα προστεθεί μια επιπλέον λειτουργία η οποία θα επιτρέψει στους χρήστες να αποθανατίσουν μία ιδιαίτερη στιγμή χρησιμοποιώντας την εφαρμογή που θα στείλει στη συνέχεια ένα αντίγραφο της εικόνας σαν καρτ ποστάλ σε οποιαδήποτε ταχυδρομική διεύθυνση.


Το Τουριστικό Γραφείο του Κολοράντο λανσάρει το νέο ιστότοπο για κινητά.

Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν ένα επικό οδικό ταξίδι στο Κολοράντο αυτό το καλοκαίρι θα είναι σε θέση να μοιράσουν τις φωτογραφίες τους καθώς και τις τοποθεσίες τους στο κοινωνικό δίκτυο Foursquare με ένα απλό κλικ από τα smartphones τους, χάρη στον κομψό νέο ιστότοπο για κινητές συσκευές που ξεκίνησε το Τουριστικό Γραφείο του Κολοράντο αυτό το μήνα.
Η ιστοσελίδα κινητού έχει σχεδιαστεί για τις συσκευές iPhone, Android και άλλου είδους smartphones και διαθέτει κουμπιά για «καυτές προσφορές», προσφορές από ξενοδοχεία και εστιατόρια καθώς και πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις και συναυλίες. Χρησιμεύει ως σημείο έναρξης για τη σύνδεση με το Τουριστικό Γραφείο του Κολοράντο μέσω των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης όπως το Facebook, Twitter, YouTube, Flickr και Foursquare.
«Οι κινητές τεχνολογίες εξελίσσονται με μεγάλη ταχύτητα και μας επιτρέπουν να προσελκύουμε τους επισκέπτες μας πριν και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Κολοράντο», δήλωσε ο διευθυντής του Τουριστικού Γραφείου του Κολοράντο ο Αλ Γουαϊτ. Προσθέτει, «Η υπηρεσία “My Colorado” για τις κινητές συσκευές η οποία είναι δημοφιλής λειτουργία του Colorado.com, επιτρέπει στους επισκέπτες να μοιραστούν τα δρομολόγια τους με τους φίλους μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού τους, χρησιμοποιώντας τη συνδεσιμότητα που προσφέρουν τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης».

Το Visit Orlando χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών για να προωθήσει την τελευταία εκστρατεία του

Το Visit Orlando, το γραφείο εκδηλώσεων και επισκεπτών προσφέρει την ευκαιρία να για μια τετραμελή οικογένεια να κερδίσει ένα ταξίδι στην πόλη του Ορλάντο.  Εφόσον συμμετέχουν στο διαγωνισμό, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν να ενημερώνονται για τρέχουσες προσφορές και πληροφορίες σχετικά με το Ορλάντο ως ταξιδιωτικό προορισμό.
«Η στρατηγική με αυτή την εκστρατεία έχει δύο πτυχές», δήλωσε ο Έρικ Χάρμπερ, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Hipcricket, Kirkland, WA. «Πρώτον, το Visit Orlando θα συστηθεί, ή μάλλον θα ξανασυστηθεί σε πιθανούς επισκέπτες. Δεύτερον, ο οργανισμός οργανώνει ένα πρόγραμμα αφοσιώσεις για τους καταναλωτές που έχουν επιλέξει να ενημερώνονται για προσφορές.  Αυτό επιτρέπει στο Visit Orlando να αλληλοεπιδρά με αυτούς τους ανθρώπους σε συνεχή βάση και να τους παρουσιάζει τις προσφορές, ευκαιρίες και προτάσεις διασκέδασης που μπορούν να απολαύσουν κατά την επίσκεψή τους στο Ορλάντο».
Ο διαγωνισμός που προωθείται σήμερα μέσω διαφόρων καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των SMS, των διαδικτυακών διαφημίσεων και διαφημίσεων εντός εφαρμογών σε πολλά και διαφορετικά ιδιόκτητα μέσα.  Μία εκστρατεία ενημέρωσης έχει συμπεριληφθεί σε ραδιοφωνικά σποτ, στον ισότοπο του VisitOrlando.com και σε μια πινακίδα στην Times Square της Νέας Υόρκης.  Με την εκστρατεία αυτή, οι καταναλωτές καλούνται να στείλουν ένα SMS με μία λέξη-κλειδί σε ένα πενταψήφιο κωδικό, προκειμένου να εγγραφούν στο διαγωνισμό. Αν και ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Απρίλιο, αποτελέσματα όσον αφορά τον αριθμό των ληφθέντων γραπτών μηνυμάτων δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.



Ο Hipcricket, ο πάροχος υπηρεσιών μάρκετινγκ σε κινητές συσκευές ο οποίος συν-ανέπτυξε την εκστρατεία, είπε ότι το Visit Orlando ήταν σε θέση να φτιάξει μια βάση δεδομένων καταναλωτών για χρήση με τις μελλοντικές πρωτοβουλίες μάρκετινγκ. Η δημιουργία μιας τέτοιας βάσης δεδομένων αποτελεί βασικό στοιχείο μιας στρατηγικής μάρκετινγκ και διατηρεί το συνεχές ενδιαφέρον των καταναλωτών για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού η αρχική προσφορά έχει λήξει. Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης τη δυνατότητα να διατηρήσουν μία παρουσία και η φωνή τους να ακούγεται μέσα σε μια τόσο ανταγωνιστική βιομηχανία.
«Ένας καταναλωτής που συμμετέχει δηλώνει στην ουσία ότι είναι ανοιχτός σε μελλοντική αλληλοεπίδραση», ο κ. Χάρμπερ είπε.  «Για το Visit Orlando, αυτό κρατά την οργανισμό αυτό στο μυαλό του καταναλωτή και δημιουργείται αφοσίωση μέσω προσφορών και πληροφοριών που επιθυμούν οι καταναλωτές».

Το Συμβουλίου Τουρισμού του Χονγκ Κονγκ εγκαινιάζει κινητές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας
Το Συμβουλίου Τουρισμού του Χονγκ Κονγκ (ΣΤΧΚ) και η Cathay Pacific Airways ανακοίνωσαν πρόσφατα την κοινή τους πρωτοβουλία - DiscoverHongKong Mobile App Series – μία από τις πρώτες σειρές εφαρμογών ταξιδιού για smartphone στον κόσμο που χρησιμοποιεί την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.


Ο πρόεδρος του ΣΤΧΚ, ο Τζεϊμς Τιέν, δήλωσε: «Τα τελευταία χρόνια, η Wi-Fi τεχνολογία έχει προχωρήσει σταδιακά, οδηγώντας σε περισσότερες λειτουργίες για smartphones και την δημοφιλή τάση των προσφορών μέσω των κινητών πλατφορμών.  Επίσης, οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στους επισκέπτες μας έδειξαν ότι περισσότερο από το ήμισυ όλων των επισκεπτών στο Χονγκ Κονγκ φέρει ένα smartphone μαζί του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.  Αξιοποιώντας αυτή την τάση, έχουμε ενώσει τα χέρια με την Cathay Pacific για να εκπονηθεί το DiscoverHongKong Mobile App Series, προκειμένου οι επισκέπτες να βρουν τουριστικές πληροφορίες για αξιοθέατα κοντά στην τοποθεσία τους εύκολα, όταν ταξιδεύουν στο Χονγκ Κονγκ. Οι κινητές εφαρμογές παρέχουν επίσης μια πλατφόρμα για το ΣΤΧΚ να διαφημίζει εκδηλώσεις και δραστηριότητες, καθώς και μαγαζιά και εστιατόρια στην πόλη, έτσι, μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα των προσφορών μας».


Η DiscoverHongKong Mobile App Series περιλαμβάνει σήμερα δύο εφαρμογές. Μία από αυτές είναι η «DiscoverHongKong AR», η οποία διαθέτει πάνω από 100 αξιοθέατα, 5.000 καταστήματα λιανικής πώλησης και 2.000 εστιατόρια, καθώς και τα εμπορικά κέντρα και τις υπαίθριες αγορές σε όλο το Χονγκ Κονγκ.
Συνδυάζοντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας με το παγκόσμιο σύστημα προσδιορισμού θέσης (GPS) και τη φωτογραφική μηχανή του smartphone, η εφαρμογή δίνει πληροφορίες σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένων κύρια αξιοθέατα, καταστήματα διαπιστευμένων βάσει της Υπηρεσίας Ποιότητας Τουρισμού του ΣΤΧΚ και βραβευμένα εστιατόρια σε κοντινή απόσταση της τοποθεσίας του επισκέπτη.  Το μόνο που έχει να κάνει ο επισκέπτης είναι να χρησιμοποιήσει την κάμερα του τηλεφώνου του ως ένα «παράθυρο» και τα σημεία ενδιαφέροντος θα υποδεικνύονται πάνω στην εικόνα.   Μπορεί επίσης να επιλέξει το κάθε ένα από αυτά τα σημεία για λεπτομερείς και πληροφορίες (όπως περιγραφή και διεύθυνση), και να υποβάλει στο χάρτη για διαδρομές μεταφοράς, κάνοντας την εφαρμογή ένα ψηφιακό ταξιδιωτικό οδηγό για όλο το εικοσιτετράωρο.


Η άλλη εφαρμογή, "DiscoverHongKong City Walks", οδηγεί τον επισκέπτη μέσα από τέσσερις θεματικές διαδρομές με τα πόδια στις αστικές περιοχές του Χονγκ Κονγκ. Επίσης, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας, ένα λεπτομερή χάρτη χωρίς σύνδεση και το GPS, αυτή η εφαρμογή λειτουργεί σαν ένα ξεναγό, παρέχοντας λεπτομερές πληροφορίες για κάθε ένα από τα αξιοθέατα κατά μήκος των μονοπατιών, εμπλουτίζοντας την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών στο Χονγκ Κονγκ. Υπάρχει επίσης μια λειτουργία αναζήτησης για τους χρήστες να εντοπίσουν τα καταστήματα, τα εστιατόρια, τους εξόδους MTR και τα σημεία πρόσβασης Wi-Fi κοντά στα μονοπάτια.
Επιπλέον, το ΣΤΧΚ συνεργάζεται με την PCCW για την παροχή υπηρεσιών Wi-Fi σε πάνω από 8.000 σημεία για τους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση στο DiscoverHongKong.com για να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν τις εφαρμογές ταξιδιού στα smartphones τους χωρίς κόστος.  Η υπηρεσία αυτή βοηθάει στην βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών κατά την παραμονή τους στο Χονγκ Κονγκ.

Ο οργανισμός Tourism Victoria στη Βρετανική Κολομβία του Καναδά έχει μία κινητή εφαρμογή
Οι επισκέπτες και οι ντόπιοι έχουν ένα νέο τρόπος να μάθουν τις τα τελευταία νέα σχετικά με την διασκέδαση στην Βικτώρια στην Βρετανική Κολομβία του Καναδά από το Σεπτέμβριο του 2010. Η έναρξη της εφαρμογής οδηγού τουρισμού του Tourism Victoria είναι μια σημαντική πρωτοβουλία για τον οργανισμό αυτό και είναι μία νέα πρωτοβουλία που περιλαμβάνει ολόκληρη την πόλη της Βικτωρίας και των προαστίων της.
Ο Ρομπ Γκιαλορέτο, πρόεδρος και  διευθύνων σύμβουλος του Tourism Victoria δήλωσε: « Ο Tourism Victoria είναι στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσει αυτή τη ελεύθερη εφαρμογή κινητού για να βοηθήσει τους επισκέπτες να εξερευνήσουν τον αξιόλογο τόπο μας. Συνδυάζει την παραδοσιακή πληροφόρηση προορισμού με μια ψηφιακή εστίαση για να εξυπηρετήσουμε αποτελεσματικά αυτό που βλέπουμε ως ένα πιο «κινητόφιλές» πλίθος επισκεπτών. Με ένα εύχρηστο εργαλείο χαρτογράφησης και άμεση πρόσβαση στις ψηφιακές πρωτοβουλίες μας, είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η εφαρμογή θα παρουσιάσει αποτελεσματικά την Βικτώρια και την περιοχή της στους πιθανούς επισκέπτες της».


Ως ένας από τους ελάχιστους ΟΔΠ στην Βρετανική Κολομβία που διαθέτουν μία κινητή εφαρμογή, ο Tourism Victoria πραγματικά έχει αγωνιστεί στο να αυξήσει την ψηφιακή της παρουσία σε μία αγορά που όλο και περισσότερο βασίζεται στο διαδίκτυο.  Παρόμοιες εφαρμογές προορισμού επιτυγχάνουν μεταξύ 400 και 1000 λήψεις ανά μήνα και ο Tourism Victoria θέλει να επιτύχει παρόμοια αποτελέσματα. Ως μέρος της ψηφιακής στρατηγηικής του οργανισμού, το ξεκίνημα αυτής της εφαρμογής συμπληρώνει την κινητή ιστοσελίδα m.tourismvictoria.com, διάφορες προσπάθειες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων το twitter, το facebook και ιστολόγια τοπικού και περιβαλλοντολογικού περιεχομένου.
Καθώς είναι σχεδιασμένο για γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες, η εφαρμογή κινητών συσκευών του Tourism Victoria συνδέει τους χρήστες με ένα πλήρη κατάλογο των προμηθευτών μελών και εκδηλώσεων. Συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της εφαρμογής περιλαμβάνουν: Ιδέες για διασκέδαση, διαδραστικούς χάρτες GPS, ένα ημερολόγιο εκδηλώσεων και μια άμεση σύνδεση στο Twitter. Επιπλέον, όλοι οι προμηθευτές μέλους του Tourism Victoria παρουσιάζονται στην εφαρμογή. Αξιοθέατα, διαμονή, μέσα μεταφοράς, υπαίθριες δραστηριότητες, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, το θέατρο, οι τέχνες και η ψυχαγωγία, εκδρομές και διάφορες υπηρεσίες επισκεπτών είναι όλα διαθέσιμα για άμεση επικοινωνία μέσω της εφαρμογής αξιοποιώντας της επικοινωνιακές δυνατότητες της κινητής συσκευής για τηλεφωνία, email και σύνδεση στο διαδίκτυο.

1 σχόλιο :

  1. Ευχαριστούμε πολύ για την αναδημοσίευση όπως επίσης και για την επιτυχημένη προσπάθεια μετάφρασης! Γιατί και η Ελλάδα μπορεί!

    Η ανάπτυξη αρχικά μίας στοχευμένης στρατηγικής προβολής, η ενσωμάτωση σε αυτήν της διαδικτυακής παρουσίας καθώς και η επακόλουθες προωθητικές ενέργειες είναι ένας τρόπος για τον κάθε προορισμό (και τον αντιπρόσωπο ΟΔΠ) να "πάει" στον καταναλωτή με τα μέσα που ο ίδιος χρησιμοποιεί "αντί να επιχειρεί να τον πείσει να έρθει αυτός στον προορισμό".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.