#Της Μαίρης Λεμπέση, Καθημερινή 20 Οκτωβρίου 2012
Η Ελλάδα καλείται να ηγηθεί των εξελίξεων, μετατρεπόμενη σε παράδειγμα προς μίμηση για τις υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, αντί να παραμένει περιθωριακός παίκτης και ουραγός των μεταρρυθμίσεων. Εστιάζοντας στον σταδιακό της μετασχηματισμό σε χώρα-πρότυπο, η χώρα μας θα μπορέσει να ενισχύσει περαιτέρω τη διεθνή της εικόνα, που αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική, παρά τα στραβοπατήματα και τις κατά καιρούς «κακοφωνίες» κάποιων διεθνών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Τα παραπάνω αποτελούν «τη συνταγή της επιτυχίας» για την Ελλάδα, σύμφωνα με τον Σάιμον Ανχολτ, ανεξάρτητο σύμβουλο εξειδικευόμενο σε θέματα διαχείρισης της εικόνας χωρών (national image) και ιδρυτή της έννοιας «nation brand».
Σε συνέντευξή του με την «Κ», στο πλαίσιο του συνεδρίου της International Herald Tribune με θέμα Greece: Investment Forum, «Moving Forward», ο κ. Ανχολτ υπογράμμισε ότι η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό έχει σαφώς δεχθεί πλήγμα σε ό,τι αφορά τους επενδυτές. «Αντίθετα ωστόσο, για την ευρύτερη κοινή γνώμη η φήμη και η εικόνα της Ελλάδας παραμένουν εν πολλοίς θετικές, καθώς τα γενικευμένα στερεότυπα που οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε, προκειμένου να κατηγοριοποιήσουμε μία χώρα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με θετικά μηνύματα, όπως είναι η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και η προσφορά στην ανθρωπότητα», επισημαίνει.
Ο ίδιος τονίζει ότι σε γενικές γραμμές οι άνθρωποι ανά τον κόσμο αισθάνονται ακόμη ότι γνωρίζουν και εμπιστεύονται την Ελλάδα ως μία χώρα με αξιοσημείωτη συνεισφορά στον πολιτισμό, στοιχείο που συντηρεί το απόθεμα των θετικών εντυπώσεων και την τοποθετεί μεταξύ των τριών κορυφαίων χωρών, μαζί με την Κίνα και την Αίγυπτο, σε ό,τι αφορά την πολιτιστική κληρονομιά.
Ωστόσο, οι ίδιες τρεις χώρες βρίσκονται στο τέλος της λίστας σε ό,τι αφορά την πολιτική αξιοπιστία, αναδεικνύοντας προφανώς το πρόβλημα που η Ελλάδα αντιμετωπίζει.
«Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ελληνες κινδυνεύετε σήμερα να θεωρηθείτε προσωπικά υπεύθυνοι από κάποιους Ευρωπαίους πολίτες για δυσμενείς εξελίξεις στη δική τους χώρα που τους επηρεάζουν ευθέως», επισημαίνει ο κ. Ανχολτ, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά μία πραγματικότητα που διαφάνηκε και από τη μείωση των τουριστών από χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία, αυτό το καλοκαίρι. «Στη βάση αυτής της διαπίστωσης, εκτιμώ ότι είναι πρόωρο για την Ελλάδα να προβεί σε οποιουδήποτε είδους διαφήμιση ή προώθηση των επιτευγμάτων των τελευταίων μηνών, στη βάση της εθνικής προσπάθειας δημοσιονομικής προσαρμογής. Αντίθετα, σε υλοποίηση του αγαπημένου μου μότο «Μην αφήνεις ποτέ μία καλή κρίση να πάει χαμένη», τώρα είναι η ευκαιρία να αλλάξετε όλα όσα μέχρι τώρα υπονόμευαν την αληθινή εικόνα της Ελλάδας, αντιμετωπίζοντας ευθέως τα αντικειμενικά προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα σας. Είναι ανάγκη η Πολιτεία να αναλάβει πρωτοβουλίες επίλυσης των προβλημάτων της οικονομίας, αλλά παράλληλα απαιτείται στενή συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τομέων του ιδιωτικού τομέα, σε μία κοινή προσπάθεια να αναδειχθεί η χρησιμότητα της Ελλάδας για ολόκληρο τον κόσμο».
Την ίδια στιγμή, ο ίδιος διαχωρίζει την έννοια του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας από την ανάληψη πρωτοβουλιών διαχείρισης της εικόνας της σε διεθνές επίπεδο. «Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, με λύπη διαπιστώνω απουσία της Ελλάδας από τα διεθνή ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια, καθώς πρόκειται για μία δυναμική αγορά που κινείται στους ταχύτατους ρυθμούς της παγκοσμιοποίησης και του ανελέητου ανταγωνισμού. Γι’ αυτό τον λόγο θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει δυναμική διαφημιστική εκστρατεία για το άμεσο μέλλον σε ό,τι αφορά τον τουρισμό. Ο κόσμος μας κινείται πλέον πολύ γρήγορα, θέτοντας σε διαρκή ανταγωνισμό μεταξύ τους ανθρώπους και χώρες», επισημαίνει ο κ. Ανχολτ.
Τα στοιχεία για την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό προκύπτουν από την ετήσια έρευνα Anholt - GfK Roper Nation Brand Index, που ο κ. Ανχολτ εκπονεί με τη συμμετοχή περισσότερων από 30.000 ατόμων από 25 χώρες. Η χώρα μας συγκαταλέχθηκε φέτος για πρώτη φορά στις υπό έρευνα χώρες και κατατάχθηκε στην πρώτη 20άδα σε ό,τι αφορά τις γενικές εντυπώσεις, επαληθεύοντας την άποψη του κ. Ανχολτ ότι δεν είναι τα ΜΜΕ οι βασικοί διαμορφωτές της κοινής γνώμης, αλλά η Ηθική, η Αισθητική, η Σχετικότητα και η Ισχύς (ακρωνύμιο MARS στα αγγλικά) που κάθε χώρα εκπέμπει στα μάτια του υπόλοιπου κόσμου.
Αλλάξτε τα κακώς κείμενα
Το στοιχείο της «χρησιμότητας» είναι κομβικό στον λόγο του κ. Σάιμον Ανχολτ, καθώς εκτιμά ότι κάθε χώρα πρέπει να καταβάλλει κάθε τόσο ένα τίμημα μόνο και μόνο για την ύπαρξή της στον πλανήτη, μέσω θετικών συνεισφορών στην ανθρωπότητα. «Ηγηθείτε της προσπάθειας για αλλαγή, μη μιμείστε τους άλλους και αποδείξτε ότι είστε ανώτεροι από το να τρέχετε κάθε τρίμηνο πίσω από τις απαιτήσεις της τρόικας. Οταν κάποιος υποφέρει και ταυτόχρονα καταφέρνει να προσφέρει, τότε αυτόματα κερδίζει τον σεβασμό όλων, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε επικοινωνιακά τερτίπια», αναφέρει εμφατικά. Στην προσπάθεια αυτή, οι παράγοντες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά είναι οι καινοτόμες ιδέες, που θα ενώσουν Πολιτεία και πολίτες σε έναν κοινό στόχο. «Τώρα είναι η στιγμή να αλλάξετε τα κακώς κείμενα και να αντιστρέψετε τις αρνητικές εντυπώσεις, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά στο διεθνές στερέωμα τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα έχει υπάρξει όλα αυτά τα χρόνια ξεχωριστή, ξεκινώντας από την αρχαιότητα. Αυτή είναι η καλύτερη επικοινωνιακή εκστρατεία που θα μπορούσε κανείς να σχεδιάσει».
Διαβάστε επίσης : Πώς θα αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας
Διαβάστε επίσης : Πώς θα αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.