Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Τα Big Data κάνουν την οδήγηση στις πόλεις ασφαλέστερη

Αυτή η εικόνα δείχνει την κίνηση της κυκλοφορίας που
συγκεντρώθηκε από συσκευές GPS στα διόδια
της γέφυρας Golden Gate.

Η Nokia παρουσιάζει στη CNET τεχνολογίες  παρακολούθησης δεδομένων και χαρτογράφησης με βάση τη τοποθεσία  , και πώς η ανάλυση οδικής συμπεριφοράς θα οδηγήσει σε ασφαλέστερα οδήγηση.

Άρθρο του Wayne Cunningham στο C/NET, 20 Αυγούστου 2013.
Τη μετάφραση την επιμελήθηκε ο Λάζαρος Αγαπίδης

Σε ένα γραφείο στο Μπέρκλεϊ, στην Καλιφόρνια, οι εργαζόμενοι της Nokia παρακολουθούν το πώς οδηγείς.  Χρησιμοποιώντας δεδομένα GPS από φορητές συσκευές πλοήγησης, από συστήματα πλοήγησης στα αυτοκίνητα και από εφαρμογές smartphone, η Nokia συγκεντρώνει 21 δισεκατομμύρια σημεία δεδομένων ανά μήνα από τους οδηγούς.

Μην ανησυχείτε όμως, δεν είστε τόσο ιδιαίτεροι για τη Nokia για να ενδιαφέρεται πραγματικά το ποιος είσαι.  Κάθε σημείο δεδομένων GPS απογυμνώνεται από κάθε προσωπικό στοιχείο, συμπεριλαμβανομένων του τόπου αφετηρίας ή προορισμού.

Από την πλευρά της Nokia, η αξία έρχεται από την παρακολούθηση της ολοκληρωμένης εικόνας των δεδομένων, και από την ανάλυση του πώς ο μέσος οδηγός συμπεριφέρεται στο δρόμο.  Τα δεδομένα αξιοποιούνται στο Προηγμένο Σύστημα Υποβοήθησης Οδηγού (Advanced Driver Assistance System) της Nokia (ADAS), το οποίο θα επιτρέπει στο μελλοντικό αυτοκίνητό σας να σας προειδοποιεί για επικίνδυνες στροφές, καιρικά φαινόμενα και άλλους οδικούς κινδύνους.


Η Jane MacFarlane, επικεφαλής του γραφείου Here Research της Nokia, έδειξε στη CNET μερικά παραδείγματα για το πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτά τα big data τοποθεσίας.

Παρακολούθηση της ροής της κυκλοφορίας

Νωρίτερα φέτος, η γέφυρα Golden Gate αυτοματοποίησε τους σταθμούς διοδίων της, εγκαθιστώντας ένα ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.  Μαζί με ένα ήδη υπάρχων σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που ονομάζεται FasTrak, φωτογραφικές μηχανές στους σταθμούς φωτογραφίζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και στέλνουν τους λογαριασμούς των διοδίων στους ιδιοκτήτες τους.
Για να καταλάβουν πώς αυτό το νέο σύστημα επηρέασε την κυκλοφορία, η Nokia εξέτασε τα στοιχεία που είχαν ήδη συγκεντρωθεί, εστιάζοντας στο σταθμό διοδίων της γέφυρας Golden Gate τις ημέρες πριν, καθώς και αμέσως μετά από την μετάβαση στο νέο σύστημα.  Το χρόνιο μποτιλιάρισμα καθώς οι οδηγοί έψαχναν ξέφρενα τις τσέπες τους για ψιλά και οι  υπάλληλοι των σταθμών διοδίων έδιναν ρέστα για χαρτονομίσματα των 20 δολαρίων μετατράπηκε σε μία διαδρομή ομαλής ροής με μόνο μια μικρή καθυστέρηση.

Η συλλογή των δεδομένων απέδειξε την επιτυχία του νέου συστήματος διοδίων, και προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για άλλους διαχειριστές γεφυρών και αυτοκινητόδρομων που ενδιαφέρονται για την ηλεκτρονική συλλογή διοδίων .

Για να μπορούν να απεικονιστούν αυτά τα δεδομένα, η MacFarlane έδειξε ένα βίντεο όπου κάθε ενεργοποιημένη συσκευή στο δρόμο, κάθε «ανιχνευτής» στη γλώσσα της Nokia, μετακινιόταν πάνω από τη γέφυρα και άλλαζε χρώμα σύμφωνα με την ταχύτητά του.  Χρησιμοποιώντας παρόμοια δεδομένα για άλλες περιοχές, η MacFarlane μπορεί να εντοπίσει προβληματικά σημεία στις πόλεις ή επαναλαμβανόμενα φαινόμενα συμφόρησης στις εθνικές οδούς.  Οι Δήμοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να προγραμματίσουν καλύτερα δρόμους .

Η Nokia χρησιμοποίησε δεδομένα GPS για να
χαρτογραφήσουν το πώς οι οδηγοί συμπεριφέρονται
κατά τη διαδρομή σε αυτή την απότομη στροφή.

Αυτά τα δεδομένα μπορούν επίσης να ενημερώνουν τα αυτοκίνητα. Η Nokia ανέλυσε τα στοιχεία γύρω από την ολλανδική πόλη του Αϊντχόβεν, εξετάζοντας το πώς οι οδηγοί χειρίζονται τους δρόμους.  Εστιάζοντας σε μια ιδιαίτερα απότομη στροφή σε ένα δρόμο κοντά στην πόλη, η MacFarlane παρουσίασε διάφορα βίντεο οπτικοποιόντας το πώς η οδική κίνηση κινιόταν μέσα από αυτήν.  Τα δεδομένα έδειξαν πόσο γρήγορα τα αυτοκίνητα κινιόταν, κάτι το οποίο μπορεί να αναλυθεί για να δείξει σε ποιο σημείο οι οδηγοί άρχισαν να φρενάρουν πριν τη στροφή.

Η περαιτέρω ανάλυση έδειξε τις πλευρικές δυνάμεις G στις οποίες οι οδηγοί υποβλήθηκαν, από τις οποίες η Nokia μπορεί να καταλήξει σε ένα μέσο όρο, το οποίο αποκαλύπτει τα όρια των δυνάμεων G στα οποία οι οδηγεί νιώθουν άνετοι.

Ως μια μελλοντική εφαρμογή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν το ADAS πρόγραμμα της Nokia , ενσωματώνοντας παρόμοια στοιχεία δρόμων, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να προειδοποιήσουν τον οδηγό για την ασφαλή μέση ταχύτητα για την στροφή. Ομοίως , αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα για να προσομοιώνουν καλύτερα το πώς οι άνθρωποι οδηγούν, έτσι ώστε να παρέχουν μια πιο άνετη και οικεία εμπειρία για τους επιβάτες.

Πάντα περισσότερα δεδομένα

Η MacFarlane, η οποία εργαζόταν στο τμήμα OnStar της GM, γνωρίζει επίσης τον πλούτο των δεδομένων που τα αυτοκίνητα έχουν να προσφέρουν.  Περιέγραψε το μελλοντικό όραμα της Nokia όπου τα αυτοκίνητά θα στέλνουν δεδομένων, όπως την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων και των προβολέων προς στο σύννεφο.  Ένας αναλυτής θα μπορούσε να δει ότι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων σε μια συγκεκριμένη περιοχή έχουν ενεργοποιήσει τους υαλοκαθαριστήρες τους, υποδεικνύοντας μία τοπική καταιγίδα.  Άλλα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να λάβουν τις πληροφορίες αυτές και να προειδοποιούν τους οδηγούς τους, οι οποίοι θα μπορούσαν να αποφύγουν την περιοχή.

Επί του παρόντος , τα περισσότερα δεδομένα της εφαρμογής Nokia Here πηγαίνουν σε συστήματα πλοήγησης, βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται στους χάρτες των Bing και Yahoo maps και, φυσικά, στην εφαρμογή χαρτών Nokia Here.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.