Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο TheUrbanTechnologist.com από τον Rick Robinson στις 15, Φεβρουαρίου του 2015.
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Λάζαρος Αγαπίδης.
Έξι πικρές αλήθειες για τις έξυπνες πόλεις
(2). Οι πόλεις δεν θα γίνουν έξυπνες εάν οι ηγέτες τους δεν συμμετέχουν
Επιτρέψτε μου να σας πω μια σύντομη ιστορία δύο πόλεων και τις Έξυπνες μεταμορφώσεις τους.
Για πολύ καιρό έχω γράψει περιστασιακά, άρθρα σε αυτό το blog για την Σάντερλαντ, μια πόλη της οποίας οι ηγέτες, οι άνθρωποι και οι κοινωνικές επιχειρήσεις με ενέπνευσαν. Η Σάντερλαντ είναι μια από τις πολύ λίγες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο που έχουν δαπανηθεί σημαντικά ποσά από τα δικά τους χρήματα σε έργα Έξυπνης Πόλης και σε σχετικές τεχνολογίες που δικαιολογούνται με καλά δομημένα επιχειρηματικά σχέδια. Έχουν δημοσιεύσει περιπτώσεις επενδύσεις πάνω από £10 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων την πιο πρόσφατα οραματική πρωτοβουλία "City Intelligence Hub".
Η αρχή της Intelligence Hub ιδέας ήταν εμφανής όταν για πρώτη φορά συνεργάστηκα με το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως μπορεί να δει κανείς από ένα άρθρο που γράφτηκε την εποχή εκείνη από τον πρόεδρο του συμβουλίου, τον Dave Smith, για το Local Government Network Blog της Guardian, εξηγώντας γιατί τα δεδομένα και τα Ανοικτά Δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον των αποτελεσματικών και διαφανών δημόσιων υπηρεσιών.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μια από τις πιο τολμηρές πόλεις που επενδύει στην τεχνολογία για την υποστήριξη της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής πολιτικής έχει έναν πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου που πιστεύει, πρωτοπορεί και συμμετέχει στις ιδέες των Έξυπνων Πόλεων.
Η Μίλτον Κέινς έχει προσεγγίσει την ατζέντα της Έξυπνης Πόλης με έναν διαφορετικό τρόπο. Αντί να κάνει μεγάλες επενδύσεις η ίδια για την ανάπτυξη λύσεων, έχουν καταφέρει να προσελκύσουν τεράστιες επενδύσεις από εταιρείες τεχνολογίας, πανεπιστήμια και φορείς καινοτομίας για την ανάπτυξη και τη δοκιμή νέων λύσεων στην πόλη.
Παρομοίως, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι - όπως το Μπρίστολ, το Λονδίνο και τη Γλασκώβη, για να αναφέρουμε μόνο τρεις πόλεις – το Δημοτικό Συμβούλιο της Μίλτον Κέινς έχει ανώτερα ηγετικά στελέχη - αρχικά ο τότε πρόεδρος, ο Dave Hill, ακολουθούμενος από τον Διευθυντή της Στρατηγικής, τον Geoff Snelson – οι οποίοι τακτικά παρακολουθούν συνέδρια Έξυπνων Πόλεων, και οι οποίοι επιδιώκουν ενεργά συνεργασίες σε θέματα Έξυπνων Πόλεων. Η πολύ ορατή παρουσία τους αποδεικνύει την πεποίθησή τους για τη σημασία των προσεγγίσεων Έξυπνης Πόλης σε αυτούς τους οργανισμούς που επιδιώκουν να επενδύουν στην ανάπτυξη τους.
Μια στρατηγική που θα μετατρέψει τις λειτουργίες της τοπικής αρχής (ή οποιαδήποτε άλλη οργάνωση) με τη χρήση της τεχνολογίας και που επανεπενδύει αυτά που εξοικονομεί ως αποτέλεσμα σε νέες υπηρεσίες και πρωτοβουλίες που προάγουν την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική κινητικότητα και την ανθεκτικότητα δεν πρόκειται να πετύχει χωρίς την άμεση εκτελεστική ηγεσία. Ομοίως, οι προμηθευτές τεχνολογίας, οι πάροχοι υπηρεσιών και οι φορείς χρηματοδότησης της έρευνας προσελκύονται περισσότερο για να επενδύσουν στην ανάπτυξη νέων ιδεών και δυνατοτήτων στις πόλεις των οποίων οι ανώτεροι ηγέτες τις αναζητούν άμεσα – όλοι χρειάζονται τα αποτελέσματα των επενδύσεων τους για την επίτευξη της πραγματικής αλλαγής, και μία τέτοια αλλαγή θα συμβεί μόνο μέσω των ηγετών.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν δεν συμμετέχουν οι ανώτεροι βαθμοί ηγεσίας μιας πόλης, τότε δεν δημιουργούνται τα κατάλληλα επιχειρηματικά σχέδια ούτε σχεδιάζονται λύσεις Έξυπνων Πόλεων, και ως αποτέλεσμα δεν υπάρχουν επιτυχημένες επενδύσεις έρευνας της καινοτομίας.
Τέλος, ας είμαστε πραγματικά σαφείς σχετικά με αυτό που οι περισσότεροι από αυτούς τους ηγέτες πόλεων πρέπει να κάνουν: πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Σάντερλαντ και όχι της Μίλτον Κέινς.
Η χρηματοδότηση της έρευνας και καινοτομίας από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει προσελκύσει το Μίλτον Κέινς θα χρηματοδοτήσει μόνο έργα που εξερευνούν για πρώτη φορά τις δυνατότητες των νέων προσεγγίσεων με χρήση της τεχνολογίας για τις αστικές προκλήσεις. Αυτές οι πηγές χρηματοδότησης δεν θα υποστηρίξουν την ευρεία διάδοση των επιτυχών προσεγγίσεων σε πόλεις σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πόλεων θα επωφεληθούν από πρωτοβουλίες έξυπνης πόλης μόνο μέσω της αυτοχρηματοδότησης τους με ισχυρές επιχειρηματικές προϋποθέσεις που βασίζονται σε ένα συνδυασμό της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής, περιβαλλοντικής ή οικονομικής αξίας - όπως η Σάντερλαντ και ορισμένες πόλεις εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ήδη κάνει.
Οι πόλεις δεν θα γίνουν έξυπνες εάν οι ηγέτες τους δεν συμμετέχουν ενεργά στην ώθηση των φορέων τους να υιοθετήσουν νέα επιχειρηματικά σχήματα και μοντέλα λειτουργίας. Αυτοί οι ηγέτες που δεν το κάνουν αφήνουν την μοίρα των πόλεων τους όχι στην τύχη, αλλά στην «αγορά».
*Το άρθρο αυτό αποτελείται από έξι ενότητες που εξηγούν γιατί δεν έχουμε πραγματικά καταλάβει τι είναι μια “έξυπνη πόλη,” το γιατί είναι μια από τις πιο σημαντικές έννοιες της εποχής μας, ή το πώς μπορούμε να μετατρέψουμε την ιδέα σε πραγματικότητα σε ευρεία κλίμακα.
Θα διερευνηθούν οι παρακάτω έξι "πικρές αλήθειες" που εξηγούν το γιατί και το τι μπορούμε να κάνουμε γι 'αυτό:
- Η «έξυπνη πόλη» δεν είναι μια τεχνολογική έννοια. Είναι η πολιτική πρόκληση της προσαρμογής μίας από τις πιο ισχυρές κοινωνικοοικονομικές δυνάμεις της εποχής μας στις ανάγκες των τόπων όπου οι περισσότεροι από εμάς ζούμε και εργαζόμαστε.
- Οι πόλεις δεν θα γίνουν έξυπνες εάν οι ηγέτες τους δεν συμμετέχουν.
- Δεν μπορούμε να αφήσουμε έξυπνες πόλεις να διαμορφωθούν από την αγορά. Πρέπει να έχουμε το θάρρος να διαμορφώσουμε εμείς την αγορά.
- Έξυπνες πόλεις δεν ακολουθούν το μοντέλο πάνω προς τα κάτω (top-down) ή κάτω προς τα πάνω (bottom-up). Ακολουθούν και τα δύο.
- Πρέπει να λέμε ειλικρινείς ιστορίες.
- Κανείς δεν θα το κάνει αυτό για μας - εμείς πρέπει να δράσουμε για τους εαυτούς μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.