Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

URBACT City Festival στη Ρίγα : Η Θεσσαλονίκη κέρδισε τις εντυπώσεις

@ Πόπη Σουρμαϊδου
#Μαρία Κούτσαρη, Υπ. Δρ. ΕΜΠ

Το URBACT City Festival διοργανώθηκε στις 6-8 Μαΐου στη Ρίγα της Λετονίας και προσέλκυσε περισσότερους από 400 επαγγελματίες και επιστήμονες της αστικής και περιφερειακής ανάπτυξης, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και εμπειρογνώμονες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Το City Festival είχε πρωταρχικό σκοπό την ανταλλαγή γνώσης και καλών πρακτικών σε θέματα που απασχολούν τις ευρωπαϊκές πόλεις σήμερα. Αφετέρου είχε σκοπό να συνοψίσει το έργο που ολοκληρώθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος URBACT II και να θέσει τις βάσεις για το URBACT III δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες μέσα από τα εργαστήρια και τις παρουσιάσεις να αναδείξουν νέες θεματικές και ενδιαφέρουσες προβληματικές για τις πόλεις τους. Από την Ελλάδα συμμετείχαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, των Δήμων Κορυδαλλού, Καβάλας, Πειραιά, Καλαμάτας και Νέας Προποντίδας, καθώς και εκπρόσωποι των Τοπικών Ομάδων Στήριξης της Θεσσαλονίκης (Εργάνη, Creativity Platform) και της Αθήνας (Οργάνωση Γη).

@ Πόπη Σουρμαϊδου
Πιο συγκεκριμένα, το πολυεπίπεδο πρόγραμμα  περιείχε παρουσιάσεις από καλεσμένους ομιλητές στα πλαίσια των “Masterclasses” και των παρουσιάσεων “Get inspired”. Επιπλέον, στα πλαίσια των “Deep-dive workshops” και των “Walkshops” οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν σε μικρότερες ομάδες με εκπροσώπους από διάφορες εθνικότητες και να μάθουν περισσότερα για το έργο των δικτύων του URBACT II. Στα πλαίσια του Workshop για την ανεργία των νέων με θέμα: «Job generation for a jobless generation: What can cities do to grow jobs for young people» ο Νικόλας Καραχάλης παρουσίασε καλές πρακτικές από την πόλη της Θεσσαλονίκης που συμμετείχε στο δίκτυο «MyGeneration@Work”. Μεταξύ άλλων στο εργαστήριο παρουσιάστηκε η ομάδα Creativity Platform ως καλή πρακτική για τις δράσεις υποστήριξης των νέων επαγγελματιών της δημιουργικής βιομηχανίας. 

@ Τζένη Κουτσομάρκου 
Ακόμη στο πρόγραμμα “Meet the cities” η πόλη της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σε ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο μεταξύ συνολικά 19 πόλεων που επιλέχθηκαν από τους διοργανωτές του URBACT City Festival. Η θεματική στην οποία εστιάστηκε η Θεσσαλονίκη ήταν: “Platform for Young creative professionals”. Τέλος, σε δύο εντατικά εργαστήρια το “Unpacking knowledge” και “Idea factory” οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν σε τετραμελείς ομάδες με στόχο να συζητήσουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου και να καταλήξουν σε ιδέες για το μέλλον. Μεταξύ των τριών καλύτερων ιδεών του εργαστηρίου ήταν και η πρόταση της ομάδας της Βίβιαν Δούμπα (Creativity Platform) που συνοψίστηκε στο “Be innovative and open minded”! 

H Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όχι μόνο κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, αλλά και με την έκδοση του άρθρου «Supporting young creatives in Thessaloniki. A bottom up approach» του Νικόλα Καραχάλη για τη δράση της ΑΜΚΕ Creativity Platform, το οποίο συμπεριλήφθηκε σε μία από της τέσσερις εκδόσεις του URBACT με τίτλο: “Job generation for a jobless generation” (σελ. 38-42, 48)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.